Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Μία μεγάλη συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG έκλεισε ο Γιώργος Προκοπίου με την κινεζική China Development Bank Financial Leasing (CDB FL), τον βραχίονα leasing της China Development Bank.
Με ανακοίνωσή της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η CDB FL έκανε γνωστό ότι αγοράζει τρία LNG carriers, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων έκαστο, από τρία «σχήματα ειδικού σκοπού» της Pure Energy Limited, η οποία, όπως αναφέρεται στα έγγραφα, ανήκει στην οικογένεια Προκοπίου. Το deal έκλεισε στα 596,52 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, η CDB FL επαναναύλωσε τα τρία πλοία στην Pure Energy για μία περίοδο 10 ετών, έναντι 813 εκατ. δολαρίων. Μετά τη λήξη αυτής της περιόδου, θυγατρική της Pure Energy έχει το δικαίωμα να αγοράσει τα πλοία, με κόστος που δεν θα υπερβαίνει τα 99,42 εκατ. δολάρια για κάθε μονάδα. H κινεζική εταιρεία θα συγκαλέσει την πρώτη έκτακτη γενική συνέλευση στη διάρκεια του τρέχοντος έτους για να εξετάσει και αν κρίνει σκόπιμο, να εγκρίνει τη συμφωνία.
Εάν λάβει το «πράσινο φως», θα καθοριστεί η ημερομηνία εκτέλεσης του deal. Τα πλοία, τα οποία κατασκευάζονται στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries, αναμένεται να είναι έτοιμα στο τέλος του 2023 και στις αρχές του 2024.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Dynagas είχε παραγγείλει τα εν λόγω βαπόρια στη διάρκεια του 2021. Παράλληλα, μέσα στο 2022, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαια ναυπήγησης με νοτιοκορεάτικη γιάρδα για τρία LNG carriers, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων έκαστο. Κάθε ένα από αυτά κόστισε περίπου 235 εκατ. δολάρια (705 εκατ. δολάρια συνολικά), ενώ η παράδοσή τους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.
Η εικόνα των οικονομικών μεγεθών
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία του κ. Προκοπίου, Dynagas LNG Partners, σημείωσε κέρδη ύψους 23,9 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο του 2022, καταγράφοντας αύξηση κατά 50,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τα έσοδα από τις ναυλώσεις των πλοίων διαμορφώθηκαν σε ίδια επίπεδα με τα περσινά, φτάνοντας τα 33,26 εκατ. δολάρια. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tony Lauritzen, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι τα συμβασιοποιημένα έσοδα της εταιρείας για τα έξι LNG carriers του στόλου της φτάνουν τα 980 εκατ. δολάρια.
Στο call με τους αναλυτές έκανε και ιδιαίτερη αναφορά στη «σφιχτή» αγορά ναυπηγήσεων νέων LNG carriers. Όπως είπε, όταν παραγγέλνεις ένα πλοίο σήμερα, είσαι «τυχερός» αν λάβεις μία θέση για παράδοση το 2026 ή το 2027. Σημειώνεται ότι το κόστος ναυπήγησης ενός LNG carrier έχει εκτοξευτεί τους τελευταίους μήνες πάνω στα 250 εκατ. δολάρια. [SID: 15498