Από την έντυπη έκδοση
Του Πάρη Τσιριγώτη
[email protected]
Πάνω από τα προσδοκώμενα διαμορφώνεται η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας - Κύπρου με το πλοίο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Daleela.
Η γραμμή, που λειτουργεί πάλι μετά από 22 χρόνια και είναι εποχική, είχε μεγάλη ζήτηση για τους πολίτες και των δύο χωρών που δεν επιθυμούσαν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο, ενώ δόθηκε η ευκαιρία σε πολλούς από τους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους και τις μοτοσικλέτες τους. Επίσης κάποιοι χρησιμοποίησαν ποδήλατα, η μεταφορά των οποίων παρέχεται δωρεάν.
Σύμφωνα με στελέχη της διαχειρίστριας εταιρείας scandro holding ltd, που μίλησαν στη «Ν», περισσότεροι από 6.000 επιβάτες και 2.000 οχήματα και μοτοσικλέτες έχουν διακινηθεί έως τις 24/08 μεταξύ Πειραιά-Λεμεσού.
Μέχρι το τέλος της σεζόν υπάρχουν επιπλέον 3.000 εισιτήρια-κρατήσεις επιβατών και 1.000 οχημάτων, ενώ εκτιμάται ότι η γραμμή σε σύνολο επιβατικής κίνησης θα κλείσει στις 16/09, που είναι το τελευταίο δρομολόγιο, με τουλάχιστον 9.000 επιβάτες και 4.000 οχήματα.
Όπως αναφέρθηκε από στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας, η σύμβαση προέβλεπε ως το μικρότερο αριθμό επιβατών τα 3.000 άτομα για όλη την περίοδο.
Το τελευταίο δρομολόγιο του Daleela για το λιμάνι του Πειραιά θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 16/09, ενώ το πρώτο πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουνίου.
Τη φετινή περίοδο αναμένεται να πραγματοποιηθούν συνολικά 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής. Τέσσερα δρομολόγια μετ’ επιστροφής πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο, οκτώ τον Ιούλιο, επτά τον Αύγουστο και τρία θα γίνουν τον Σεπτέμβριο.
Η γραμμή είναι επιδοτούμενη με 5,475 εκατ. ευρώ ετησίως, με τριετή σύμβαση και με πιθανή παράταση για άλλα τρία χρόνια.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλειος Δημητριάδης, έχει αναφέρει ότι η γραμμή θα είναι σημαντικά επωφελής και για τις δύο χώρες ενώ θα προωθήσει τον θαλάσσιο τουρισμό μεταξύ Κύπρου και ηπειρωτικής Ευρώπης, με πολύ χαμηλούς ναύλους.
Έχει επισημάνει εξάλλου ότι η Κύπρος διαθέτει ισχυρή θαλάσσια υποδομή και αν η ανάδοχος εταιρεία το επιθυμεί μπορεί να διερευνήσει την πιθανή επέκταση της γραμμής πέρα από την Ελλάδα.
Οι δυνατότητες του πλοίου
Το Daleela έχει ναυπηγηθεί το 1991, ενώ η χωρητικότητά του είναι 24.112 gross tonnage και το τρέχον βύθισμά του στα 8,5 μέτρα. Το ολικό μήκος του είναι 185,5 μέτρα και το πλάτος του 26,8 μέτρα. Έχει χωρητικότητα 400 επιβατών, ενώ διαθέτει 38 καμπίνες πρώτης κλάσης για 110 επιβάτες και άλλες 68 καμπίνες δεύτερης κλάσης για 180 επιβάτες. Επίσης, διαθέτει 110 θέσεις αεροπορικού τύπου. Το δρομολόγιο διαρκεί περίπου 30 ώρες, ενώ η εταιρεία έχει φροντίσει να παρέχει σημαντικές υπηρεσίες εστίασης και αναψυχής.
Στο πλοίο λειτουργεί εστιατόριο - καφετέρια, μπαρ, παιχνιδότοπος, καθώς και άλλα ήδη ψυχαγωγίας, όπως καζίνο.
Για τα άτομα με ειδικές ικανότητες υπάρχει άτομο επί εικοσιτετραώρου βάσεως για την εξυπηρέτησή τους, ενώ η εταιρεία έχει προνοήσει να φιλοξενείται αριθμός κατοικιδίων, σε συγκεκριμένο χώρο του πλοίου. Η πρακτόρευση του πλοίου γίνεται από γραφείο στη Λεμεσό και στον Πειραιά.