Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Κατακόρυφη ήταν η αύξηση των εσόδων που πέτυχε η Diana Shipping στο δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η εταιρεία συμφερόντων οικογένειας Παληού έκλεισε το τρίμηνο με έσοδα 74,5 εκατ. δολαρίων έναντι 47 εκατ. δολαρίων ένα χρόνο πριν. Τα κέρδη της εταιρείας, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 35 bulk carriers, διαμορφώθηκαν στα 35,6 εκατ. δολάρια, έναντι μόλις 2,8 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία την περασμένη χρονιά δημιούργησε μια spin off εταιρεία, την OceanPal, με παράλληλη διαπραγμάτευση στον NASDAQ, στην οποία πέρασε τα μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία της Diana, για να δώσουν υπεραξίες
από τη δραστηριοποίησή τους στη spot αγορά.
Την ίδια περίοδο η Diana ενισχύθηκε από την άνοδο των ναύλων που πέτυχε για τα χρονοναυλοσύμφωνα των πλοίων της. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τα μειωμένα έσοδα λόγω της μεταφοράς πλοίων στην OceanPal.
Τα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022 ανήλθαν σε 61,6 εκατ. δολάρια. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ήταν 1,5 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις φέτος ήταν 140,5 εκατ. δολάρια, έναντι 88,1 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο πέρυσι.
Μέρισμα
Η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 0,275 δολαρίου ανά μετοχή, με βάση τα αποτελέσματα κατά το δεύτερο τρίμηνο που έληξε
στις 30 Ιουνίου 2022. Το μέρισμα σε μετρητά θα καταβληθεί στις 19 Αυγούστου 2022.
Όπως επεσήμανε στο Conference Call η διευθύνουσα σύμβουλος της Diana, Σεμίραμις Παληού: «Το δεύτερο τρίμηνο του 2022 ήταν ακόμα ένα εξαιρετικό τρίμηνο για την εταιρεία, η οποία συνεχίζει να έχει ισχυρή κερδοφορία από τα μέσα του περασμένου έτους και μετά. Οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν θετικές κατά το δεύτερο τρίμηνο και, παράλληλα με τη στρατηγική των χρονοναυλώσεων, μας δόθηκε η δυνατότητα να ανακοινώσουμε ένα ακόμη υψηλότερο τριμηνιαίο μέρισμα».
Η χρησιμοποίηση του στόλου παρέμεινε σε πολύ υψηλά επίπεδα, φθάνοντας στο 99,1% για το πρώτο εξάμηνο του 2022. Συνολικά, η Diana Shipping Services διαχειρίζεται 33 πλοία του στόλου και δύο πλοία διαχειρίζεται η κοινοπραξία (50-50) Diana Wilhelmsen Management Limited.
Από την πλευρά του, ο CFO της Diana, Ιωάννης Ζαφειράκης, τόνισε ότι η αξία της εταιρείας φαίνεται στη διαφορά του break even των πλοίων, που είναι κάτι λιγότερο από 14.000 δολάρια την ημέρα ανά πλοίο, από τα έσοδα για τις χρονοναυλώσεις, που είναι περίπου 10.000 δολάρια περισσότερα ανά πλοίο. Ειδικότερα, η εταιρεία φέτος έχει μέσο όρο εσόδων ανά πλοίο την ημέρα στα 24.100 δολάρια, ενώ για το 2023 είναι στα 24.953 δολάρια την ημέρα.
Στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία αναφέρθηκε ο πρόεδρος της εταιρείας, Αναστάσιος Μαργαρώνης. Όπως είπε, ο αντίκτυπος στη ναυτιλία συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του έτους. Οι σημαντικές διαταραχές στις εμπορικές συνήθειες αναμένεται να στηρίξουν την ενίσχυση της αγοράς μέσω της αύξησης των τονομιλίων κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και πιθανώς στις αρχές του 2023.