Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, ανέφερε την πρώτη τριμηνιαία πτώση των εσόδων της, επικαλούμενη τη συρρίκνωση των προϋπολογισμών των διαφημιζόμενων. Τα έσοδα της Meta υποχώρησαν στα 28,8 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, χάνοντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 28,9 δισ. δολάρια. Επίσης, στα κέρδη ανακοίνωσε 2,46 δολάρια ανά μετοχή έναντι αναμενόταν 2,59 δολάρια ανά μετοχή.
Οι μετοχές της Meta έχουν χάσει περίπου το ήμισυ της αξίας τους από την αρχή του έτους, γεγονός που υπογραμμίζει την ανησυχία των επενδυτών για την υγεία του βασικού κλάδου της διαδικτυακής διαφήμισης της εταιρείας.
Οι προσπάθειες για ενίσχυση των διαφημιστικών πωλήσεων της εταιρείας πλήττονται από διάφορα εμπόδια. Τα στελέχη ξοδεύουν λιγότερα λόγω διαφόρων οικονομικών πιέσεων, αφήνοντας τη Meta και τους ανταγωνιστές της να συναγωνίζονται για τους μικρότερους προϋπολογισμούς. Παράλληλα, οι κανόνες απορρήτου της Apple έχουν κάνει τις διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram λιγότερο αποτελεσματικές.
Στο μεταξύ, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν το TikTok, τα social media εμφανίζουν βίντεο σύντομης μορφής σε περισσότερους χρήστες, μια μορφή διαφήμισης με την οποία οι διαφημιστές εξοικειώνονται ακόμα.
Τα έσοδα το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν σχεδόν 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εκτός όμως από την αποτυχία του δεύτερου τριμήνου, η Meta εξέδωσε μια απογοητευτική πρόβλεψη για το τρίτο τρίμηνο, επικαλούμενη τη «συνέχιση του αδύναμου περιβάλλοντος ζήτησης διαφημίσεων που βιώσαμε κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, το οποίο πιστεύουμε ότι οφείλεται σε ευρύτερη μακροοικονομική αβεβαιότητα». Η εταιρεία είπε ότι οι πωλήσεις θα κυμαίνονται από 26 δισ. δολάρια έως 28,5 δισ. δολάρια, μακριά από την εκτίμηση ων αναλυτών για 30,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Refinitiv.
Τα στοιχεία για την αύξηση των χρηστών έδειξαν μικτά αποτελέσματα. Οι ενεργοί χρήστες μηνιαίως στο Facebook ήταν ελαφρώς κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών στα 2,93 δισεκατομμύρια, ενώ οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες το δεύτερο τρίμηνο ξεπέρασαν εύκολα τις εκτιμήσεις στα 1,97 δισεκατομμύρια.
Όπως πολλές μεγάλες εταιρείες, η Meta αντιμετωπίζει κάποια πίεση στα έδοδα από το ισχυρό δολάριο, καθώς οι πωλήσεις σε ξένα νομίσματα είναι λιγότερες σε όρους δολαρίου.
naftemporiki.gr