ΗΣΑΠ: Νέοι σταθμοί και επεκτάσεις

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008 15:00
UPD:15:12
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στα έργα υποδομής για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των ΗΣΑΠ αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την επίσκεψή του στο Σταθμό Ειρήνης, όπου κατασκευάστηκε το νέο υπερσύγχρονο πλυντήριο συρμών, συνολικού κόστους 3.334.868 ευρώ.

Το πλυντήριο λειτουργεί με φρέσκο και ανακυκλωμένο νερό ελαχιστοποιώντας τη κατανάλωση νερού και είναι δυναμικότητας 18 συρμών την ημέρα. Το νερό μετά το πλύσιμο συλλέγεται σε υπόγεια δεξαμενή και από εκεί, μετά από επεξεργασία στο σύστημα ανακύκλωσης οδηγείται σε υπόγειες αποθηκευτικές δεξαμενές για να επαναχρησιμοποιηθεί.

Κ. Χατζηδάκης: Βαρέλια χωρίς πάτο η Ολυμπιακή και ο ΟΣΕ

Κ. Χατζηδάκης: Βαρέλια χωρίς πάτο η Ολυμπιακή και ο ΟΣΕ

Τρεις νέοι σταθμοί

Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου, ο κ. Χατζηδάκης γνωστοποίησε ότι εντός του 2009 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες για δύο νέους σταθμούς και εντός του 2010 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ ανά σταθμό. Οι δύο νέοι σταθμοί χωροθετούνται στο μέσον της διαδρομής των τμημάτων Μοσχάτο – Καλλιθέα, με την ονομασία Ιλισός, και Ηράκλειο – Ειρήνη, με την ονομασία Ψαλίδι.

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή ενός ακόμη σταθμού, με την ονομασία Καμίνια, στα πλαίσια της υπογειοποίησης του τμήματος Πειραιάς-Φάληρο στο ύψος του εργοστασίου Κεράνης.

Η μελέτη για την υπογειοποίηση του τμήματος Πειραιάς – Φάληρο έχει προϋπολογισμό 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος κατασκευής ανέρχεται στα 65 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, όπως διευκρινίστηκε, την επόμενη εβδομάδα το διοικητικό συμβούλιο του ΗΣΑΠ θα λάβει την απόφαση για την κατακύρωση σε ανάδοχο εταιρεία της μελέτης του έργου. Η δημοπράτηση του έργου της κατασκευής αναμένεται να πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο του 2009 και να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2011.

Υπόγειοι χώροι στάθμευσης

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή –μέσω ΣΔΙΤ- τεσσάρων υπόγειων χώρων στάθμευσης, συνολικού κόστους 22.970.000 ευρώ. Ήδη έχει συνταχθεί από την Τεχνική Υπηρεσία των ΗΣΑΠ Προκαταρκτική Μελέτη και Μελέτη Κόστους Οφέλους για κάθε υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων. Οι φάκελοι των έργων θα κατατεθούν προς έγκριση στην Ειδική Γραμματεία Σ.Δ.Ι.Τ. μέχρι τις 25/11/2008.

Τα υπόγεια πάρκινγκ θα βρίσκονται:

- Στο Μαρούσι, στον υπόγειο χώρο της Πλατείας Ευτέρπης, στο χώρο μεταξύ του υπάρχοντος σταθμού των ΗΣΑΠ και των κτιρίων της οδού Βασιλίσσης Όλγας, συνολικής χωρητικότητας 168 θέσεων στάθμευσης

- Στο Ν. Ηράκλειο, στον υπόγειο χώρο της πλατείας 28ης Οκτωβρίου, στο χώρο απέναντι του σταθμού ΗΣΑΠ και μεταξύ των οδών Πρασίνου Λόφου, Ναρκίσσου και Σβώλου, συνολικής χωρητικότητας 331 θέσεων.

- Στο Φάληρο, στον υπόγειο χώρο του ακινήτου ιδιοκτησίας ΗΣΑΠ και μεταξύ των οδών Γιαννοπούλου, Ζαΐμη και Ζερβού, συνολικής χωρητικότητας 201 θέσεων στάθμευσης.

- Στην Κηφισιά, στον υπόγειο χώρο του ¶λσους Κηφισιάς, στο χώρο απέναντι του σταθμού ΗΣΑΠ και μεταξύ των οδών Αδριανού. Γρ. Λαμπράκη και Ηρώδου Αττικού, συνολικής χωρητικότητας 310 θέσεων στάθμευσης.

Με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει συναίνεση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων για τους περιβαλλοντικούς όρους.

Επέκταση προς Αγιο Στέφανο

Επιπρόσθετα, ανακοινώθηκε και η επέκταση της γραμμής ΗΣΑΠ προς τον Αγιο Στέφανο. Η επέκταση της γραμμής Πειραιά – Κηφισιά της ΗΣΑΠ ΑΕ προς τα βόρεια προάστια της Αθήνας (Κηφισιά, Ερυθραία, Καστρί) έχει μήκος 6,96 χλμ και αποτελεί την πρώτη φάση του σχεδίου επέκτασης της γραμμής έως τον ¶γιο Στέφανο. Η γραμμή περιλαμβάνει 5 νέους υπόγειους σταθμούς από τους οποίους ο ένας είναι τερματικός (Εθνικής οδού), όπου προβλέπεται να δημιουργηθεί και χώρος εναπόθεσης συρμών (αμαξοστάσιο) καθώς και κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων, χωρητικότητας 1000 αυτοκινήτων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται στα 20,5 εκατ. ευρώ και το συνολικό κόστος του έργου (κατασκευή μαζί με τις μελέτες και τις απαλλοτριώσεις) στα 480εκατ.ευρώ. Η κατασκευή χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα, η αρχή του έργου τοποθετείται στο σταθμό ΚΑΤ και χωρίζεται σε επτά τμήματα:

Τμήμα 1 : Κηφισιά , Προϋπολογισμός μελέτης: 2.805.257 €

Τμήμα 2 : Αθλητικός Όμιλος Κηφισιάς, Προϋπολογισμός μελέτης: 3.258.025 €

Τμήμα 3 : Νέα Ερυθραία, Προϋπολογισμός μελέτης: 3.246.776 €

Τμήμα 4 : Καστρί, Προϋπολογισμός μελέτης: 3.381.068 €

Τμήμα 5 : Εθνική οδός, Προϋπολογισμός μελέτης: 2.643.180 €

Τμήμα 6 : Αμαξοστάσιο, Προϋπολογισμός μελέτης: 2.833.740 €

Τμήμα 7 : Κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων, Προϋπολογισμός μελέτης:2.393.145 €.

Οσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, οι σχετικοί διαγωνισμοί για την ανάθεση των ανωτέρω μελετών που διενεργήθηκαν μεταξύ 2 και 10 Οκτωβρίου 2008 βρίσκονται στην φάση αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής των διαγωνιζομένων γραφείων από τις αρμόδιες επιτροπές. H oλοκλήρωση της αξιολόγησης έχει οριστεί για τον Απρίλιος 2009. Επόμενο στάδιο εκτέλεση μελέτης: 18 μήνες και μετά ακολουθεί η προκήρυξη του έργου το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος 2013.

Τέλος, ανακοινώσεις έγιναν για τη νέα επισκευαστική βάση στον Πειραιά, την αλλαγή της υποδομής – επιδομής των γραμμών και την ενίσχυση της σήραγγας από Ομόνοια – Μοναστηράκι (το έργο ξεκινάει τον Ιανουάριο του 2009 και θα παραδοθεί στο σύνολό του το πρώτο τρίμηνο του 2010), την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων στο Σταθμό Ειρήνης για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εγκατεστημένης ισχύος 20 KW, και την εξυπηρέτηση χρηστών ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς πλην Μοναστηρακίου, Ομόνοιας και Αττικής.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα