Εγνατία - Στην κυκλοφορία το τμήμα ΑΚ Νεοχωρίου - Ελευθεροχώρι

Προχωρούν τα έργα στο Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας
Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2008 14:01
UPD:17:15
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΠΠΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα το τελευταίο τμήμα της Εγνατίας Οδού στο Νομό Θεσπρωτίας, από τον Ανισόπεδο Κόμβο (ΑΚ) Νεοχωρίου μέχρι το Ελευθεροχώρι, μήκους 9 χλμ.

Σε δηλώσεις κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στο τμήμα Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα και τα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ στο Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, διευκρίνισε ότι πρόκειται για το πιο δύσκολο κομμάτι της Εγνατίας που κατασκευάστηκε στη Θεσπρωτία με το οποίο αντικαθίσταται η σκάλα της Παραμυθιάς, τμήμα επαρχιακού δρόμου 15 χλμ. που ταλαιπωρούσε τους οδηγούς.

«Με αυτά τα νέα εννέα χιλιόμετρα ολοκληρώνουμε την Εγνατία Οδό στην Θεσπρωτία η οποία πλέον θα έχει συνεχή κυκλοφορία σε μήκος 50 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον κόμβο των Σελλών. Έτσι μειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τα Ιωάννινα κατά 20 λεπτά και η απόσταση κατά 6 χιλιόμετρα», ανέφερε ο υπουργός.

Γ. Σουφλιάς: Σε δύο μήνες έτοιμη η Εγνατία

Γ. Σουφλιάς: Σε δύο μήνες έτοιμη η Εγνατία

Το εργο περιλαμβάνει :

- Τέσσερις γέφυρες συνολικού μήκους 1.200μ, διπλού κλάδου με πιο χαρακτηριστική τη χαραδρογέφυρα Γ4, μήκους 188μ που αποτελείται από συνεχή σύμμεικτο φορέα τριών ανοιγμάτων, η πρώτη γέφυρα αυτού του τύπου που κατασκευάζεται στην Εγνατία Οδό,

- Τέσσερις σήραγγες μήκους περίπου 2.300μ

Όπως επίσης διευκρίνισε ο κ. Σουφλιάς, για την εξασφάλιση της οδού από πιθανές κατολισθήσεις έχει διανοιχθεί στην περιοχή μία αποστραγγιστική στοά συνολικού μήκους 835 μέτρων περίπου και εσωτερικής διαμέτρου 2,00μ. Μέσα από τη στοά αυτή έχει εκτελεστεί ένας μεγάλος αριθμός ακτινωτών αποστραγγιστικών γεωτρήσεων με στόχο την απομάκρυνση των υπόγειων υδάτων για την σταθεροποίηση της περιοχής. Όπως σημείωσε, αντιμετώπιση του προβλήματος των κατολισθήσεων με τη διάνοιξη αποστραγγιστικής σήραγγας και η απομάκρυνση των υπογείων υδάτων σε τόσο μεγάλο μήκος εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη χώρα.

Η Εγνατία, επεσήμανε ο κ. Σουφλιάς, ολοκληρώνεται τους επόμενους δύο μήνες και θα μπορούμε να την διατρέχουμε από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου και ήδη έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 271 χλμ. δρόμου.

Το συνολικό κόστος της Εγνατίας Οδού, περιλαμβανομένων και των κάθετων οδικών αξόνων, ανέρχεται σε 6,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,5 δισ. ευρώ είναι κοινοτική συγχρηματοδότηση.

Για Νέο λιμένα Ηγουμενίτσας - Έργα Β’ και Γ'Φάσης

Η Β’ φάση των έργων κατασκευής του Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, έχει προϋπολογισμό 66,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2011. Μεταξύ των άλλων, κατασκευάζoνται:

- σημαντικά λιμενικά έργα

- 2 θέσεις πλαγιοπρυμνοδέτησης για πλοία τύπου ferries

- 2 Αποβατικοί σταθμοί συνολικής επιφάνειας περίπου 4.500 τ.μ. και προβλήτα 170 μέτρων

- Υδραυλικά έργα, έργα οδοποιίας, χώροι στάθμευσης, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου

Επιπρόσθετα, ήδη εκπονούνται οι μελέτες και για την Γ’ Φάση των έργων του Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2009 και στη συνέχεια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου.

Η χρηματοδότηση των έργων της Γ' φάσης έχει εξασφαλιστεί καθώς έχουν ενταχθεί στην 4η Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ) με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ.

Τα έργα της Γ΄ Φάσης περιλαμβάνουν τις ακόλουθες λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις:

- Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 610 μέτρων, για τη δημιουργία 2 ανεξάρτητων θέσεων πλαγιοπρυμνοδέτησης, για ferries μήκους έως 220m.

- Κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 90 μέτρων για προσωρινή λειτουργία μίας επιπλέον θέσης για ferries.

- Κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων όπως Τερματικός Επιβατικός Σταθμός Νο 4 επιφάνειας 2.000m2 και άλλα.

Επίσης, στη Δ' Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ) περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση της αναβάθμισης του Οδικού ¶ξονα Ηγουμενίτσα - Πρέβεζα.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα τμήματα:

α) Ηγουμενίτσα - Πλαταριά και παράκαμψη Πλαταριάς

β) Κόμβος Πάργας - Γέφυρα Αχέροντα

Για τα δύο αυτά τμήματα μήκους 23,5 χλμ οι μελέτες θα ολοκληρωθούν το τέλος του 2009 και αμέσως μετά δημοπρατούνται.

γ) Κόμβος Καρτερίου - Κόμβος Πάργας μήκους 15 χλμ για το οποίο έχουν αποπερατωθεί οι μελέτες και θα δημοπρατηθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2009 προϋπολογισμού περίπου 30 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το τμήμα ΑΜΒΡΑΚΙΑ - ΑΚΤΙΟ, μήκους 50 χλμ, και προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, έχουν τελειώσει οι μελέτες και μέσα σε δύο μήνες θα γίνει η δημοπράτηση. Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, ανισόπεδους κόμβους και λωρίδα ασφαλείας στο μέσον.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα