Στην επόμενη ημέρα της σύγχρονης τραπεζικής που βασίζεται στην πρωτοπόρο τραπεζική αντίληψη phygital επενδύει η Eurobank, υλοποιώντας το στρατηγικό της σχέδιο για τη δημιουργία της Eurobank 2030. Στρατηγικός στόχος, όπως αναφέρθηκε από διοικητικά στελέχη της τράπεζας σε δημοσιογράφους σε σχετική παρουσίαση στο κτιριακό συγκρότημα Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής όπου κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου, είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.
Η Phygital προσέγγιση με απλά λόγια, όπως επισημάνθηκε, επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της Τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών. Κομβικοί επιχειρησιακοί άξονες είναι η διαρκής επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών πληροφορικής και η ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη που να είναι διαθέσιμες όταν τις θέλει και προσβάσιμες από όποιο σημείο επιθυμεί.
Η Phygital αντίληψη απαιτεί διαρκή επένδυση στους ανθρώπους και παράλληλα σε νέες υποδομές για ολοκληρωμένες σύγχρονες λύσεις, καλύπτοντας κατά το δυνατόν πληρέστερα τις ανάγκες των πελατών με στόχο τη δημιουργία μιας Τράπεζας «ανοικτής» 24/7, στο κινητό, στον υπολογιστή, στο σπίτι, στο γραφείο, στο δρόμο.
Το Eurobank Hub στη Νέα Ιωνία
«Κλειδί» στη διαδικασία αυτή μετασχηματισμού της Eurobank αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής. Εκεί κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου και έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι χώρες. Στο Eurobank Ηub, σε ένα χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, πέραν του Technology & Digital Hub, δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Σταύρος Ιωάννου, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας, οι εγκαταστάσεις του Eurobank Hub είναι ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του Ομίλου, εντός και εκτός συνόρων. Το σύμπλεγμα κτιρίων στη Νέα Ιωνία φιλοξενεί το 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας, πάνω από 2.000 άτομα, που απασχολούνται σε ένα χώρο φιλικό για τους ίδιους και για το περιβάλλον, τον οποίο αναβαθμίζεται διαρκώς, με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. «Δυναμική και διαχρονική είναι φυσικά η επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής με πρόγραμμα επενδύσεων που υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας. Κομβικός όμως είναι, επίσης διαχρονικά, ο ρόλος των συνεργατών, στελεχών και ομάδων μας που με τα ταλέντα τους, την επαγγελματική αφοσίωση και το ήθος τους, οδηγούν καθημερινά την Eurobank μπροστά, και μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους.
Μαζί, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο. Αυτή τη φιλοσοφία και πράξη εκπροσωπεί δικαίως το Eurobank Hub, ο χώρος όπου το νέο είναι ο κανόνας και η καθημερινότητά μας», ανέφερε ο κ. Ιωάννου.
Από την πλευρά του, ο Ανδρέας Αθανασόπουλος αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Τράπεζας, ανέφερε ότι το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως. «Η σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου, μας φέρνει μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις. Όλα αυτά απαιτούν πρωτοπόρα σκέψη και δράση για να στοχεύσουν στην ευημερία κοινωνίας και οικονομίας. Για να γίνουν πράξη όλα τα όμορφα ταξίδια των πελατών, υπάρχουν οι προϋποθέσεις της αρμονικής συνεργασίας end2end πολλαπλών μονάδων της Τράπεζας, όπου όλος ο σχεδιασμός ξεκινά από τον πελάτη και ολοκληρώνεται με τον πελάτη. Στην Eurobank, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού μετασχηματισμού της Τράπεζας, κάνουμε πράξη αυτές τις φιλοδοξίες στοχεύοντας στους μακροπρόθεσμους πυλώνες της στρατηγικής της τράπεζας , χωρίς όμως να παραβλέπουμε και την αλλαγή της καθημερινότητας των πελατών μας. Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα», πρόσθεσε.
Στόχος ειδικά του Technology Hub, είναι η παραγωγή καινοτομίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τάσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο, όπως ανακοινώθηκε, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Η Τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics). Στη σημερινή εποχή τα δεδομένα, που εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί ως ο «νέος μαύρος χρυσός», η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, βοηθούν στην ευκολότερη, καλύτερη και έγκαιρη κατανόηση των αναγκών των πελατών, στην πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και στη δημιουργία προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, μέσω αυτών εξάγονται ανά πάσα στιγμή χρήσιμα συμπεράσματα για την επιχειρηματική πορεία της Τράπεζας και τους πελάτες, μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Όπως τονίσθηκε, ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η Τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου, 2022. Έτσι γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, το συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και από το σπίτι (work@home | work on premises) για το προσωπικό της, ανταποκρινόμενη σε μια σύγχρονη εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα.
Ο ρόλος του digital factory
Στην αιχμή του δόρατος του ψηφιακού οικοσυστήματος της Eurobank, όπως ανακοινώθηκε, βρίσκεται το Digital Factory που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού «Omnichannel σχεδιασμού», με στόχο ο πελάτης να απολαμβάνει, ενιαία εικόνα, και υψηλά επίπεδα διαλειτουργικότητας, μεταξύ των ψηφιακών καναλιών. Τα αποτελέσματα της διαδικασίας δημιουργίας προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Digital Factory είναι μετρήσιμα και σημαντικά.
Μεταξύ άλλων ανακοινώθηκε ότι:
- Μέσω των ψηφιακών καναλιών διενεργούνται/εκτελούνται παραπάνω από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα.
- Συνολικά, σε επίπεδο έτους καταγράφονται περίπου 304 εκατομμύρια login σε e-Banking και m - Banking.
- Το 94% όλων των πληρωμών και μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω των ψηφιακών καναλιών.
- Οι εγγραφές νέων πελατών παρουσίασαν αύξηση άνω του 20% το 2021.
- Ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking ή τρεις στους τέσσερις mobile App χρήστες χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την Τράπεζα. Μάλιστα, πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022, οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e- Banking (mobile First).
Έμφαση δόθηκε και στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, συναλλαγών και πληροφοριακών συστημάτων από τις διαρκώς αυξανόμενες και μεταβαλλόμενες απειλές που είναι κεντρική προτεραιότητα για την Eurobank και συνδέεται άρρηκτα με την τεχνολογική αναβάθμιση του Ομίλου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ