Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, τόσο σε επίπεδο απώλειας ανθρώπινων ζωών όσο και σε επίπεδο οικονομίας, αναφέρθηκε ο επανεκλεγείς, κατά τη χθεσινή Γενική Συνέλευση, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Χαράλαμπος Φαφαλιός. Ο ίδιος εξαπέλυσε βολές κατά των εμπλεκομένων στη ναυτιλιακή αλυσίδα (ναυπηγεία - κατασκευαστές μηχανών - ναυλωτές - εφοδιαστές καυσίμων) ότι «κρύβονται», ελπίζοντας κάποιοι άλλοι να βρουν τις απαραίτητες λύσεις για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησε μια αλυσίδα συνεπειών. Ο κ. Φαφαλιός χαρακτήρισε τραγικές τις απώλειες ζωών των Ουκρανών, ενώ στη συνέχεια έκανε ειδική αναφορά στους ναυτικούς που βρίσκονται σε πλοία εγκλωβισμένα, είτε σε ρωσικά είτε σε ουκρανικά λιμάνια. Απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις, κυρίως της Ρωσίας, να συμπεριφερθούν καλά στους ναυτικούς αλλά και να απελευθερώσουν όλα τα πλοία. Ταυτόχρονα απαίτησε να υπάρξουν ασφαλείς θαλάσσιοι διάδρομοι για τα πλοία όταν λειτουργήσουν ξανά κάποια λιμάνια στη βόρεια περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
Την ενεργή εμπλοκή των ναυπηγείων, κατασκευαστών μηχανών πλοίων, εφοδιαστών ναυτιλιακών καυσίμων και ναυλωτών στη μετάβαση της ναυτιλίας στην εποχή της απανθρακοποίσης ζήτησε, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο κ. Φαφαλιός, ενώ μεταξύ άλλων σημείωσε τα παρακάτω:
- Κανένα από τα εναλλακτικά καύσιμα που προσφέρονται επί του παρόντος, η αμμωνία, η μεθανόλη, το LNG, τα βιοκαύσιμα, δεν παρέχουν ασφαλές και πιο πράσινο αποτύπωμα από αυτό που ήδη υπάρχει.
- Τα ναυπηγεία αρνούνται να καταλήξουν σε πλοία με καλύτερες γραμμές κύτους και μεγαλύτερη υδροδυναμική απόδοση. Τα παραπάνω θα μπορούσαν εύκολα να επιφέρουν εξοικονόμηση έως και 20% σε σχέση με τα υπάρχοντα σχέδια γάστρας.
- Οι ναυλωτές τακτικά δίνουν εντολή στα πλοία να προχωρήσουν με τις μέγιστες ταχύτητες, μόνο για να φτάσουν σε ένα λιμάνι φόρτωσης ή εκφόρτωσης και να περιμένουν για μια παρατεταμένη περίοδο πριν ελλιμενιστούν.
- Αυτή την εβδομάδα, η ίδια η Επιτροπή Περιβάλλοντος του ΙΜΟ - MEPC δεν βοήθησε, αρνούμενη να δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο έρευνας και ανάπτυξης για την πράσινη μετάβαση.
Το νέο Δ.Σ.
Μετά τις αρχαιρεσίες στη Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός επανεξελέγη στη θέση του προέδρου. Στις θέσεις των τριών αντιπροέδρων εξελέγησαν οι κ.κ. Κωνσταντίνος Καρούσης (α’ αντιπρόεδρος), Γιάννης Λύρας (β’ αντιπρόεδρος) και Νικόλαος Τσάκος (β’ αντιπρόεδρος). Μέλη του Δ.Σ. οι Δημήτρης Δραγάζης, Γιώργος Εμπειρίκος, Νικόλας Χατζηγιάννης, Αλέξανδρος Χατζηπατέρας, Γιάννης Χατζηπατέρας, Αντώνης Κανελλάκης, Αλέξανδρος Κέδρος, Διαμαντής Λεμός, Φίλιππος Λαιμός, Βασίλης Μαυρολέων, Αντώνης Παληός, Μιχάλης Παπαϊωάνου, Μιχάλης Πατέρας, Σπύρος Πολέμης, Δημήτρης Frank Σαρακάκης, Ανδρέας Τσαβλίρης, Δημήτρης Μονιούδης (επιλαχών)