Κατά πλειοψηφία υιοθετήθηκε από την ολομέλεια της Βουλής, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τα «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών».
Υπέρ του νομοσχέδιου, επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολό του ψήφισε η ΝΔ. Το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25, ενώ η Ελληνική Λύση τοποθετήθηκε με το «παρών».
Κατά πλειοψηφία υπερψηφίσθηκαν και οι δύο υπουργικές τροπολογίες.
Ειδικότερα, η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, με ρυθμίσεις θεμάτων που αφορούν τους καταπιστευτικούς λογαριασμούς, την εκπαίδευση προσωπικού της ΓΔΔΕ και της ΓΔΕΣΠ, τον υπολογισμό φόρου επί της αξίας ανά εμπράγματο δικαίωμα σε ακίνητο, την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ, για το Ταμείο Αρωγής και τον Λογαριασμό Κρατικής Αρωγής, για το προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης βάσει του Προσωρινού Πλαισίου της ΕΕ για επιχειρήσεις με μεγάλες οικονομικές απώλειες σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, υπερψηφίσθηκε από την ΝΔ. Ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση τάχθηκαν με το «παρών», ενώ το ΜέΡΑ 25 την καταψήφισε.
Η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με την ρύθμιση που αφορά την επιτάχυνση επεξεργασίας αιτήσεων συνταξιοδότησης, υπερψηφίσθηκε μόνο από τη ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης την καταψήφισαν.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ολοκληρώνοντας τη συζήτηση του νομοσχεδίου, απάντησε στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης απορρίπτοντας ότι τους ισχυρισμούς ότι δεν έχει προβλέψεις και τις θέσεις εργασίας. Εάν πετύχει έστω και μία συγχώνευση, θα υπάρξουν παραπάνω θέσεις εργασίας - είπε ο αν. υπουργός.
Έτσι είναι η φύση των πραγμάτων, διότι όταν μία επιχειρηματική προσπάθεια επιτυγχάνει, χρειάζεται περισσότερους ανθρώπους. Αν αποτύχει μια συγχώνευση, και έχεις βάλει παραμέτρους για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, η ίδια η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων που συγχωνεύθηκαν, δηλαδή όλος ο σκοπός αυτής της προσπάθειας που κάνουμε, μπαίνει σε κίνδυνο.
Ο ίδιος παρατήρησε πως είναι ήδη αρκετά αυστηρό το πλαίσιο που τίθεται, όταν ζητούνται τουλάχιστον δέκα εργαζόμενοι με πλήρη απασχόληση, και οι επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν το νομοσχέδιο είναι κατά βάση μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Απαντώντας στις αναφορές του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Ελληνικής Λύσης, Κ. Χήτα, σχετικά με το ΦΠΑ στα καύσιμα, ο κ. Σκυλακάκης είπε πως στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου είχαμε προφανώς αύξηση του ΦΠΑ στα καύσιμα. Ακόμη δεν ξέρουμε το ακριβές ποσό, ξέρουμε όμως - γιατί έτσι είναι ο τρόπος συλλογής των φόρων - ότι είχαμε μια πολύ σοβαρή μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Καυσίμων κατά 112 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 45 εκατομμύρια μόνο τον Μάρτιο.
Αυτό σημαίνει ότι στην ουσία, η μείωση της κατανάλωσης σε όγκο (γιατί ο ΕΦΚΚ συνδέεται με την κατανάλωση σε όγκο) μας έχει καταβροχθίσει τα πρόσθετα έσοδα από την αύξηση της κατανάλωσης σε ποσό, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου διεθνώς και της αλλαγής ισοτιμίας ευρώ δολαρίου.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, σχολίασε επίσης και τις αναφορές της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Έφης Αχτσιόγλου, που υποστήριξε ότι είναι τελείως φυσιολογικό να τελειώσει τους επόμενους μήνες η ενισχυμένη εποπτεία: Όπως επεσήμανε, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καμία αξιολόγηση δεν τελείωνε στην ώρα της.
Εμείς τελειώσαμε όλες τις αξιολογήσεις στην ώρα τους και ήταν όλες θετικές. Πήραμε σε κάθε περίπτωση τα χρήματα. Μας μένει και μια δόση που έχει χάσει ο ΣΥΡΙΖΑ λόγω των προηγούμενων αβελτηριών στις αξιολογήσεις. Κι αυτά συνέβησαν, όχι σε μία κατά βάση ανέφελη περίοδο, όπως ήταν η περίοδος 2015-2019, αλλά σε μια περίοδο που είχαμε πανδημία, και τώρα στην τελευταία φάση, είχαμε πόλεμο και μια ενεργειακή κρίση.
Ο ίδιος θύμισε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη τύπου V και αυτή ήταν μόνο στο μυαλό μας, και ω του θαύματος, είχαμε ανάκαμψη τύπου V και το πετύχαμε γιατί είχαμε πολύ σημαντική αύξηση των εισαγωγών και των επενδύσεων».
Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, νωρίτερα, από την δική του πλευρά, ανέφερε ότι αυτό το σχέδιο νόμου στην ιδιαίτερη συγκυρία που διανύουμε, αποκτά ξεχωριστή σημασία, καθώς προχωρά παρεμβάσεις που ενισχύουν την προοπτική και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων με γενναία φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα για μετασχηματισμούς πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και συνεργασίες προσώπων.
Πρόκειται, είπε, για ένα νομοσχέδιο που τυγχάνει ευρείας στήριξης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Προβλέπεται στα φορολογικά κίνητρα που θεσπίζονται, να μπορούν να ενταχθούν και περιπτώσεις όπως η εισφορά ατομικής επιχείρησης, σε οποιασδήποτε μορφής εταιρεία, καθώς και οι συνεργασίες προσώπων. Αναφέρθηκε και στις διατάξεις της τροπολογίας, λέγοντας ότι η κυβέρνηση επιβεβαιώνει τη σταθερή δέσμευση και προσήλωσή της στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων.
Στο άρθρο για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων με πολύ μικρό ποσοστό συνιδιοκτησίας σε οικόπεδο με κτίσμα ή χωρίς κτίσμα, δεν θα επιβαρύνονται με ΕΝΦΙΑ, που υπολογίζεται επί της συνολικής αξίας του ακινήτου για το συγκεκριμένο οικόπεδο. Πρόκειται, όπως εξήγησε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός, για μία αναγκαία ρύθμιση, αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οικοπέδων, σε αυτό το μικρό ποσοστό, δεν έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης του ακινήτου. Η συγκεκριμένη ρύθμιση εφαρμόζεται για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ έτους 2022 και για τα επόμενα χρόνια.
Ο κ. Βεσυρόπουλος κατέληξε λέγοντας, πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη συνεχίζει να μιλάει με έργα, παραμένοντας πιστή στην πολιτική της μείωσης των φορολογικών επιβαρύνσεων και αποδεικνύοντας ότι η φορολογική πολιτική μπορεί και οφείλει να έχει αναπτυξιακή διάσταση. Η παράλληλη, διαρκής προσπάθεια στήριξης της πραγματικής οικονομίας και των πολιτών, ήδη αποδίδει καρπούς και θα συνεχιστεί, όπως και θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση και το μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ