Αναβαθμισμένες υπηρεσίες και περισσότερες διευκολύνσεις, μέσω συστήματος τηλεματικής, που θα φτάνουν ακόμη και στην καταβολή του κομίστρου με πιστωτική κάρτα, θα προσφέρει στο επιβατικό κοινό από τις αρχές του 2010 το ταξί στην Ελλάδα.
Την υπόσχεση αυτή έδωσε χθες, ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης κατά τη διάρκεια έναρξης πιλοτικής λειτουργίας του Τηλεφωνικού Κέντρου παραπόνων και πληροφοριών, μέσω της γραμμής 1019, για τα ταξί.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, θα προχωρήσει άμεσα η προκήρυξη διαγωνισμού για να συνεχιστεί η λειτουργία του Τηλεφωνικού Κέντρου, μετά την τρίμηνη πιλοτική ενεργοποίησή του στις Νομαρχίες Αθηνών - Πειραιώς, Δυτικής Αττικής, Ανατολικής Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Ηρακλείου, Ρόδου, κατ΄ αρχάς και στη συνέχεια και στην υπόλοιπη χώρα.
Η τετραψήφια γραμμή 1019- για τη λειτουργία της οποίας διατίθενται 15 γραμμές- θα παρέχει αφενός πληροφορίες για θέματα γύρω από τα ταξί, όπως πού είναι οι πιάτσες, πότε μπαίνει η διπλή ταρίφα, ποιες είναι οι χρεώσεις από αεροδρόμια και λιμάνια κ.λπ.
Θα δέχεται επίσης καταγγελίες και αναφορές σχετικά με προβληματική λειτουργία ή παράνομες ενέργειες που προκύπτουν κατά τη χρήση των υπηρεσιών ταξί. Οι καταγγελίες και οι αναφορές των πολιτών θα καταγράφονται, θα ταξινομούνται ανάλογα με το περιεχόμενο και την περιοχή προέλευσής τους και θα διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες.
Η Γραμμή «1019» λειτουργεί σε καθημερινή βάση (εκτός Κυριακής και επίσημων αργιών) από τις 8.00 π.μ. έως τις 10.00 μ.μ. τις εργάσιμες ημέρες και από τις 8.30 π.μ. έως τις 8.00 μ.μ. το Σάββατο, σε οίκημα στο Μεταξουργείο και το κόστος ανήλθε στα 44.000 ευρώ.
Επίσης ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι, σε μερικούς μήνες αρχίζει η εφαρμογή του προγράμματος Τηλεματικής, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση 2007-2013», με στόχο να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2009.
Τα οχήματα θα διαθέτουν Συστήματα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων μέσω GPS (η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού σε κάθε όχημα κυμαίνεται μεταξύ 300 και 500 ευρώ), που θα συντελέσουν στην αποδοτικότερη διαχείριση του στόλου τους, συμβάλλοντας στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας τόσο των επιβατών, όσο και του οδηγού ταξί.
Η Τηλεματική, θα προσφέρει σημαντική εξυπηρέτηση στο επιβατικό κοινό, καθώς θα δίνει τη δυνατότητα παραγγελίας ταξί μέσω κινητού και υπολογιστή (sms και email), ειδοποίηση του επιβάτη με κλήση (sms ή email), για τη διαθεσιμότητα και την ώρα άφιξης του οχήματος, δυνατότητα πληρωμής μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας και ικανότητα εντοπισμού της θέσης του οχήματος ανά πάσα στιγμή μέσω ηλεκτρονικών χαρτών.
Ακόμη, θα παρέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τοπικά σημεία ενδιαφέροντος (π.χ. τράπεζες, νοσοκομεία κ.λπ.), άμεση εύρεση απολεσθέντων αντικειμένων μέσα σε ταξί, αλλά και διαρκής ενημέρωση για τοπικές κυκλοφοριακές συνθήκες και συμβάντα για καλύτερη προσαρμογή του δρομολογίου.
Φ. ΖΩΗΣ