Logistics και handling τα δυνατά χαρτιά της Ο.Α.

Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2008 11:24

Η επίγεια εξυπηρέτηση (handling) και η τεχνική βάση της Ολυμπιακής φαίνεται ότι είναι τα «δυνατά χαρτιά» της κυβέρνησης για την προσέλκυση επενδυτών με στόχο την αποκρατικοποίηση του Ομίλου Ο.Α., αφού σύμφωνα με το εμπιστευτικό information memorandum περιγράφονται προβλέψεις για λειτουργική κερδοφορία 23 εκατ. ευρώ, από το πρώτο χρόνο λειτουργίας.

Στο εμπιστευτικό πληροφοριακό δελτίο που οι σύμβουλοι της κυβέρνησης (υπογράφουν οι Lazard, Alpha Bank, NBGI και Emporiki Bank) έδωσαν στους 12 επώνυμους «μνηστήρες» και στους υπόλοιπους κρυφούς διεκδικητές, εφόσον κινηθούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και σωστό management, θα έχουν το πρώτο 12μηνο, έσοδα 112 εκατ. ευρώ από την τεχνική βάση και 120 εκατ. ευρώ από την επίγεια εξυπηρέτηση.

Μάλιστα, στο υλικό περιέχεται πρόβλεψη για λειτουργική κερδοφορία ύψους 20 εκ. ευρώ για την επίγεια εξυπηρέτηση και 2,3 εκατ. ευρώ για την τεχνική βάση, με κόστος μισθοδοσίας 55 εκατ. ευρώ και 35 εκατ. αντίστοιχα.

Πάντως θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι, τα ποσά αυτά σε ότι αφορά την επίγεια εξυπηρέτηση, περιλαμβάνουν το μονοπώλιο που διατηρεί η εταιρεία, έως τον Οκτώβριο του 2009, σε 34 αεροδρόμια της χώρας, το οποίο όμως δεν πρόκειται να ανανεωθεί, σε συνδυασμό με τη διατήρηση 140 πελατών.

Αντίστοιχα, οι προβλέψεις για τη τεχνική βάση προϋποθέτουν το ελάχιστο εργατικό κόστος, ενώ έχουν διαμορφωθεί σύμφωνα με τις υπάρχουσες συνθήκες της αγοράς.

Όλα αυτά, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, αποτυπώνονται σε έγγραφα που ήδη διανεμήθηκαν στους εν δυνάμει αγοραστές της ΟΑ, όπως αυτά έχουν σχεδιαστεί ως υποσύνολο που θα περιέλθει μέχρι τις 30 Απριλίου 2009 στο κοινοπρακτικό σχήμα.

Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι, σύμφωνα με το διανεμηθέν επιχειρηματικό σχέδιο η νέα Olympic θα διαθέτει 36 αεροσκάφη, δύο από τα οποία θα είναι για μεγάλα δρομολόγια, δεκαεπτά μεσαίων αποστάσεων και άλλα τόσα μικρά (17) για τις νησιωτικές κυρίως πτήσεις, με τα οποία εκτιμάται ότι θα μεταφέρει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της 5.370.000 επιβάτες.

Τεχνική Βάση

Η Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες διαθέτει, μετά από τρεις παρατάσεις, το μονοπώλιο της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης των ξένων αεροπορικών εταιρειών στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, πλην των 5 μεγαλυτέρων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος και Κέρκυρα).

Σήμερα σε αυτά τα πέντε μεγάλα αεροδρόμια δραστηριοποιούνται τρεις εταιρείες (ΟΑ, Swissport και Goldair, καθώς η Aegean αυτοεξυπηρετείται) και αυτό μετά από οδηγία της ΕΕ, λόγω του ότι τα παραπάνω αεροδρόμια διακινούν ετησίως άνω των 2 εκατ. επιβατών έκαστος.

Στο φάκελο που έχουν λάβει οι 15 υποψήφιοι επενδυτές για την επίγεια εξυπηρέτηση της ΟΑ αναφέρεται ότι η επίγεια εξυπηρέτηση της ΟΑ-Υ δύναται να αποφέρει, το πρώτο χρόνο, έσοδα 120 εκ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 20 εκ. ευρώ, με κόστος μισθοδοσίας 55 εκ. ευρώ.

Στο πληροφοριακό υλικό επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι στα 5 απελευθερωμένα δρομολόγια το μερίδιο αγοράς της ΟΑ, στην εξυπηρέτηση επιβατών, ανέρχεται στο 56,5%, ενώ στις εμπορευματικές υπηρεσίες (cargo), το μερίδιο της ΟΑ κυμαίνεται στο 34,2%.

Τέλος τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της τεχνικής βάσης της ΟΑ-Υ, η οποία κόστισε 80 εκ. ευρώ, περιέχονται στο φάκελο που έλαβαν οι 10 υποψήφιοι αγοραστές. Στο πληροφοριακό υλικό περιέχεται η αναφορά ότι η τεχνική βάση της ΟΑ συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερα εξοπλισμένων της ΝΑ Ευρώπης, αλλά και στη δυνατότητα που παρέχει για βαριά και ελαφριά συντήρηση αεροσκαφών. Το ποιοτικό στοιχείο περιέχεται στην πρόβλεψη για την πρώτη οικονομική χρήση, όπου γίνεται λόγος για έσοδα 112 εκ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 2,3 εκ. ευρώ, με κόστος μισθοδοσίας 35 εκ. ευρώ.

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΑΡΑΙΓ
  • ΑΛΦΑ
  • ΕΤΕ



Σχολιασμένα