Έσπασε το φράγμα των 355 εκατ. dwt o ελληνόκτητος στόλος

Χάνει δύναμη το ελληνικό νηολόγιο
Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2022 19:33

 Του Αντώνη Τσιμπλάκη 
[email protected]

Μεγαλύτερος από ποτέ είναι ο ελληνόκτητος στόλος, ο οποίος σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), έφτασε τον φετινό Μάρτιο τα 4.140 πλοία, που έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν 355,34 εκατ. τόνους φορτίου (dwt). Σε σύγκριση με πέρσι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος, μετράει 102 πλοία καθώς και 4,87 εκατ. dwt περισσότερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι έλληνες εφοπλιστές έχουν υπό παραγγελία 167 πλοία συνολικού tonnage 16,26 εκατ. dwt.  

Όσον αφορά τις σημαίες που υψώνουν στα πλοία τους οι έλληνες πλοιοκτήτες, πρώτη σε προτιμήσεις είναι η σημαία Λιβερίας με ποσοστό 25% και ακολουθούν τα Marshall Islands με 24%. Τρίτη στη σειρά είναι η Μάλτα με 16% και ακολουθεί η Ελλάδα με 14%. Στο ελληνικό νηολόγιο είναι εγγεγραμμένα 570 πλοία, συνολικού tonnage 59,61 εκατ. dwt, μειωμένα κατά 14 πλοία ή 2,7 εκατ. dwt σε σχέση με πέρσι.  

Τους τελευταίους 12 μήνες με τα περισσότερα πλοία ενισχύθηκε η σημαία των Marshall Islands, κατά 132 συνολικά ενώ ακολούθησε η Λιβερία με 83, η Κύπρος με 7 και οι Μπαχάμες κατά 2. Στον αντίποδα ο Παναμάς η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ έχασαν 113, 10 και εννέα πλοία αντίστοιχα.

Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αργού αντιπροσωπεύουν το 26,1%, (25,4% σε όρους dwt)  του παγκόσμιου στόλου, τα product tankers το 6,3% (11,6% σε όρους dwt), ενώ οι greeks ελέγχουν και το 12,1% ου παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Στα φορτηγά (bulk carriers – Ore) οι έλληνες ελέγχουν το 15% του παγκόσμιου στόλου ή 17% σε όρους χωρητικότητας, και όσον αφορά τα containerships το 6,2% .

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών συμφερόντων πλοίων, ανω των 1.000 g.t. είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Πιο συγκεκριμένα είναι στα 12,3 έτη από 14,7 έτη ο παγκόσμιος μέσος όρος.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα