Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Πολλαπλές επενδύσεις διόγκωσης του στόλου υλοποιεί το τελευταίο διάστημα η Euroseas, συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, αξιοποιώντας τη ρευστότητα που έχει συγκεντρώσει από τα υψηλά ναύλα στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μόλις χθες ανακοίνωσε μία ακόμη παραγγελία στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard. Η Euroseas επέλεξε το εν λόγω ναυπηγείο και για τις προηγούμενες παραγγελίες της για containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο.
Στο διά ταύτα, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή τριών feeders, χωρητικότητας 1.800 TEUs έκαστο, τα οποία θα είναι σχεδιασμένα με eco προδιαγραφές, αποδοτικής κατανάλωσης καυσίμου. Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Πίττας, τα πλοία θα είναι LNG ready, θα μπορούν δηλαδή να καταναλώνουν το καύσιμο, μετά από σχετικές μετατροπές.
Ένα εκ των τριών βαποριών θα παραδοθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και τα δύο υπόλοιπα το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Το συνολικό κόστος διαμορφώνεται, σύμφωνα με την εταιρεία, περίπου στα 102 εκατ. δολάρια, ποσό που θα καλυφθεί μέσω χρηματοδότησης.
Στρατηγική ανάπτυξης
«Αυτή η παραγγελία αποτελεί συνέχεια της στρατηγικής μας για περαιτέρω ανάπτυξη της Euroseas με τρόπο που να αξιοποιούμε τη σχετική ελκυστικότητα των τιμών ναυπήγησης εν συγκρίσει με τις τιμές για μεταχειρισμένα πλοία» είπε αρχικά ο Αριστείδης Πίττας.
«Παράλληλα, η παραγγελία ενισχύει τη δέσμευσή μας για τη διαχείριση ενός περιβαλλοντικά φιλικού στόλου, συνεισφέροντας στις προσπάθειες απανθρακοποίησης της βιομηχανίας μας» συμπλήρωσε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας.
«Σε ένα αρκετά ταραχώδες και αβέβαιο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς μεταφοράς containers. Ανυπομονούμε να υποδεχτούμε όλα τα νεότευκτα τα επόμενα 2-2,5 χρόνια, δημιουργώντας έναν στόλο εστιασμένο στα πιο εμπορικά μεγέθη των feeders» κατέληξε.
Η Euroseas διαχειρίζεται επί του παρόντος έναν στόλο από 16 containerships. Το πιο κερδοφόρο τρίμηνο στην ιστορία της ήταν το τελευταίο του 2021 για την Euroseas. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 22,6 εκατ. δολάρια, έναντι 582.837 δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Σε επίπεδο έτους, τα κέρδη «σκαρφάλωσαν» στα 42,8 εκατ. δολάρια από 4 εκατ. δολάρια.
Δραστήριοι οι Έλληνες
Εκτός από την Euroseas, σε νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν επενδύσει μέσα στο τρέχον έτος τουλάχιστον δύο ακόμη μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι, ελληνικών συμφερόντων.
Η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, επένδυσε σε τέσσερα containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard. Το ύψος της συνολικής επένδυσης υπερβαίνει τα 170 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, η Danaos Corporation, συμφερόντων Γιάννη Κούστα, συμφώνησε εσχάτως για τη ναυπήγηση 2+2 containerships, χωρητικότητας 7.100 TEUs έκαστο, τα οποία θα είναι methanol ready. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding