Την ακύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την οποία, οι δύο συμφωνίες που σύναψε η Ryanair με την Περιφέρεια Βαλλονίας και τον αερολιμένα Charleroi (BSCA) συνιστούσαν κρατικές ενισχύσεις υπέρ της εταιρείας, ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά, αποφάσισε το Πρωτοδικείο.
Ειδικότερα, απεφάνθη πως «η άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εξετάσει από κοινού τα πλεονεκτήματα που εκχώρησαν η Περιφέρεια Βαλλονίας και ο αερολιμένας του Charleroi και να εξακριβώσει κατά πόσον, από κοινού λαμβανόμενες, οι δύο αυτές οντότητες συμπεριφέρθηκαν ως ορθολογιστές επιχειρηματίες υπό συνθήκες οικονομίας της αγοράς, φέρει το στίγμα της πλάνης περί το δίκαιο».
Το Πρωτοδικείο παρατηρεί ότι, δεδομένου ότι η BSCA αποτελεί οντότητα οικονομικώς εξαρτώμενη από την Περιφέρεια Βαλλονίας, η Επιτροπή όφειλε να τις εκλάβει ως μία και ενιαία οντότητα και να εξακριβώσει αν είχαν συμπεριφερθεί, από κοινού λαμβανόμενες, ως ορθολογιστές επιχειρηματίες υπό συνθήκες οικονομίας της αγοράς.
Περαιτέρω, διαπιστώνει πως η Περιφέρεια Βαλλονίας, συνάπτοντας την πρώτη συμφωνία με τη Ryanair, ενήργησε στο πλαίσιο δραστηριοτήτων οικονομικής φύσης. Διευκρινίζει, παράλληλα, ότι οι καθορισθείσες από την Περιφέρεια Βαλλονίας επιβαρύνσεις αερολιμένα πρέπει να θεωρηθούν ως αμοιβή έναντι των παρεχομένων στα πλαίσια του αερολιμένα του Charleroi υπηρεσιών.
Ως εκ τούτου, το Πρωτοδικείο έκρινε ότι το γεγονός και μόνον ότι η δραστηριότητα αυτή ασκείται σε εγκαταστάσεις εμπίπτουσες στον δημόσιο τομέα δεν συνεπάγεται ότι άπτεται των προνομίων δημόσιας εξουσίας.
Η άρνηση της Επιτροπής να εξετάσει από κοινού τα πλεονεκτήματα που χορήγησαν η Περιφέρεια Βαλλονίας και η BSCA και να εφαρμόσει την αρχή του ιδιώτη επενδυτή υπό συνθήκες οικονομίας της αγοράς στα ληφθέντα από την Περιφέρεια Βαλλονίας μέτρα, παρά τους συνδέοντες τις δύο αυτές οντότητες οικονομικούς δεσμούς, φέρει το στίγμα της πλάνης περί το δίκαιο, καταλήγει το Πρωτοδικείο.