Στην τελική ευθεία η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά

Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2008 13:26
UPD:14:09

Η ανάπτυξη του δικτύου τραμ στον Πειραιά προβλέπει μεταξύ άλλων και συνεργασία με τον ΗΣΑΠ.

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η υλοποίηση του έργου επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά. Πρόσφατα υπεγράφη η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία (Περιβάλλοντος & Δημόσιων Έργων, Μεταφορών & Επικοινωνιών, Αγροτικής Ανάπτυξης, Πολιτισμού) και πλέον δρομολογείται η άμεση δημοπράτηση του έργου (Ιανουάριος 2009). To Mάιο του 2009 προβλέπεται η υπογραφή σύμβασης και τον Ιούλιο η έναρξη των εργασιών που αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2010, οπότε και θα ακολουθήσει η δοκιμαστική λειτουργία της επέκτασης.

Το έργο χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις υλοποίησης:

Α' ΦΑΣΗ: ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ – ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ

Β' ΦΑΣΗ: ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ – ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ & ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ

Γ' ΦΑΣΗ: ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ & ΚΑΜΙΝΙΑ

Δ' ΦΑΣΗ: ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ – ΠΕΡΑΜΑ

Πιο αναλυτικά:

Νέες Στάσεις μετά την ολοκλήρωση της Α' Φάσης

Από Νέο Φάληρο έως Ακτή Ποσειδώνος :

Κατά μήκος των 3,1 χιλιομέτρων του δικτύου προς τον Πειραιά, προβλέπεται η δημιουργία 7 νέων στάσεων οι οποίες είναι :

1. ΓΗΠΕΔΟ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – Σύνδεση με ΗΣΑΠ

2. Μ. ΑΣΙΑΣ

3. ΛΑΜΠΡΑΚΗ

4. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ

5. ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

6. ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

7. και ο τερματικός σταθμός ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Αγορά & Λιμάνι).

Από Ακτή Ποσειδώνος έως ΣΕΦ:

Κατά μήκος των 2,3 χιλιομέτρων του δικτύου από τον Πειραιά προς το ΣΕΦ προβλέπεται η δημιουργία 5 νέων στάσεων οι οποίες είναι :

1. ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ

2. ΠΛΑΤΕΙΑ ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑΣ

3. 34ου ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

4. ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ - Σύνδεση με στάση ΗΣΑΠ «Καμίνια»

5. ΟΜΗΡΙΔΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ

Το κόστος υλοποίησης της Α’ Φάσης επέκτασης εκτιμάται συνολικά σε 125 εκατ. €., εκ των οποίων τα 80 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για την κατασκευή του τροχιόδρομου ενώ τα υπόλοιπα 45 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά 18 οχημάτων τραμ.

Οι εργασίες της Β' φάσης της επέκτασης, από την Ακτή Ποσειδώνος μέχρι το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα, με 3,8χλμ μήκος γραμμής (περίπου 10 στάσεις), θα ολοκληρωθούν εντός του 2013. Το κόστος ανέρχεται συνολικά στα 60 εκατ. ευρώ - 42 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της γραμμής και 18 εκατ. ευρώ για την αγορά 7 οχημάτων.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ενώ η χρηματοδότηση των επεκτάσων των Γ' και Δ' Φάσεων αναμένεται να γίνει, είτε από Εθνικούς Πόρους, είτε από κονδύλια μέσω της Ε.Ε., είτε από Σ.Δ.Ι.Τ.

Η Γ' φάση επεκτάσεων «Ακτή Ποσειδώνος-Πλ. Καραϊσκάκη-Κερατσίνι-Κέντρο Πειραιά-Καμίνια» εκτιμάται ότι θα κοστίσει συνολικά 132 εκατ. ευρώ (69 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την κατασκευή της γραμμής, 63 εκατ. ευρώ για την αγορά 25 οχημάτων τραμ, ενώ η κατασκευή νέου αμαξοστασίου θα κοστίσει 30 εκατ. ευρώ).

Τέλος, η Δ' φάση από το Κερατσίνι στο Πέραμα, θα κοστίσει 125 εκατ. ευρώ (88 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την κατασκευή γραμμής και τα υπόλοιπα για την αγορά 15 οχημάτων τραμ).

Το συνολικό κόστος του έργου (συμπεριλαμβανομένων και των 4 φάσεων επέκτασης) θα ανέλθει στα 442 εκατ. ευρώ.

Συνεργασία με ΗΣΑΠ

Η ανάπτυξη του δικτύου τραμ στον Πειραιά προβλέπει μεταξύ άλλων και συνεργασία με τον ΗΣΑΠ. Ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος θα υπογειοποιήσει το δίκτυό του από την έξοδο του σταθμού «Πειραιάς» (ύψος οδού Ρετσίνα), έως και λίγο πριν από την είσοδο του σταθμού «Φάληρο» (ύψος οδού Μπιζανίου).

Στην περιοχή μεταξύ της Γέφυρας Γρηγορίου Λαμπράκη και της συμβολή της οδού Πειραιώς και Ομηρίδου Σκυλίτση, θα κατασκευαστεί ένας νέος υπόγειος σταθμός με την ονομασία «Καμίνια», από τον οποίο θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες του ΗΣΑΠ.

Σε κοντινή απόσταση θα κατασκευαστεί η στάση τραμ «Ανδρούτσου» στην οποία οι επιβάτες του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου θα έχουν δυνατότητα μετεπιβίβασης. Οπως διευκρινίζεται, οι εργασίες για την κατασκευή των δικτύων ΤΡΑΜ και ΗΣΑΠ προβλέπεται να εκτελεστούν παράλληλα, χωρίς όμως το ένα έργο να επηρεάζει την πρόοδο του άλλου.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Όπως ανακοίνωσε το ΥΜΕ, η ένταξη του Τραμ στον Πειραιά συνοδεύεται από:

• τη μονοδρόμηση των οδών Γρηγορίου Λαμπράκη και Ηρώων Πολυτεχνείου, με φορά εξόδου και εισόδου αντίστοιχα

• τη μονοδρόμηση της οδού Βασιλέως Γεωργίου Α’, με φορά προς το Κεντρικό Λιμάνι

• την αντιστροφή της φοράς μονοδρόμησης της οδού Καραολή Δημητρίου, με φορά προς Λαμπράκη, της Ελευθερίου Βενιζέλου, με φορά προς Εθνικής Αντιστάσεως και της Ευαγγελιστρίας, με φορά προς Λαμπράκη.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ εξετάζει πρόταση του Δήμου Πειραιά και της ΤΡΑΜ Α.Ε. για περαιτέρω βελτίωση της κυκλοφορίας.

Επίσης, προγραμματίζονται τροποποιήσεις στις γραμμές των αστικών λεωφορείων, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν και θα υλοποιηθούν από τον ΟΑΣΑ. Αυτές είναι :

• Κατάργηση των γραμμών κορμού Α1 & Ε1 και διατήρηση με μειωμένα δρομολόγια της γραμμής Κορμού Β1 (Πειραιάς –Γλυφάδα).

• Διατήρηση των διαδημοτικών γραμμών 101, 130, 217, 218, 229, 232, με ενδεχόμενη αραίωση των συχνοτήτων τους ή και μελλοντικά την κατάργηση τμήματος της γραμμής που έχει επικάλυψη με τη γραμμή του τραμ. Η διαδρομή των διαδημοτικών γραμμών θα προσαρμοστεί κατάλληλα, με αφορμή τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Δήμου Πειραιά.

• Οι κεντρικές γραμμές 300, 904, 906, 909 και 915 θα διέρχονται από τις οδούς Τσαμαδού ή 2ας Μεραρχίας, στο πλαίσιο υλοποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Πειραιά.

• Για τη γραμμή 20 του τρόλεϊ εξετάζεται, είτε η αλλαγή της διέλευσής του από τη Βασιλέως Γεωργίου Α’ στη 2ας Μεραρχίας στη διαδρομή προς ΣΕΦ, είτε η κατάργησή του.

Συνοδευτικά Έργα Α’ Φάσης

Από το συνολικό προϋπολογισμό του έργου, σημαντικό ποσό δαπανάται για τις αναγκαίες συνοδευτικές εργασίες, στις οποίες περιλαμβάνονται:

• Οι αναπλάσεις των πλατειών και των κοινόχρηστων χώρων που αποδίδονται στους πεζούς, όπως και ο εμπλουτισμός του πρασίνου

• Διαχείριση αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής, κατά μήκος της διαδρομής του τραμ

• Τα παράλληλα συνοδευτικά έργα, δηλαδή η μετατόπιση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας (Ο.Κ.Ω).

• Κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του δικτύου της Α΄ ΦΑΣΗΣ, η ΤΡΑΜ θα διαθέσει 5 mini bus στο δήμο Πειραιά για την εξυπηρέτηση των πολιτών που θα «ενοχληθούν» από τα έργα. Τα δρομολόγια που θα εκτελεί θα είναι από το κέντρο και το λιμάνι της πόλης προς τις γύρω περιοχές.

Tέλος, στο πλαίσιο των εργασιών προβλέπεται να φυτευτούν περισσότερα από 1.200 δέντρα κατά μήκος της νέας γραμμής.

Το συνολικό έργο της επέκτασης εντάσσεται στο ΠΕΠ Αττικής που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων, το συνολικό δίκτυο του τραμ θα είναι περίπου 50 χιλιόμετρα (25χλμ το νέο δίκτυο και 25 χλμ το υπάρχον), η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται καθημερινά σε περίπου 200.000 επιβάτες (65.000 σήμερα και 135.000 νέοι επιβάτες), ενώ ο συνολικός στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 100 οχήματα τραμ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα