Περί Ανάπτυξης

Χρονιά μεγάλων επενδύσεων σε Logistics το 2022
Κυριακή, 06 Μαρτίου 2022 09:00
Shutterstock

Έτος μεγάλων επενδύσεων για τη δημιουργία ενιαίων χώρων αποθήκευσης και διανομής θα αποτελέσει το 2022. Με την χρηματοδότηση του ΤΑΑ ή και του Αναπτυξιακού νόμου θα μπορέσουν να ξεκινήσουν να υλοποιούνται επενδύσεις σε όλη την Ελλάδα, ενισχύοντας σημαντικά το απόθεμα χώρων Logistics. 

Μέχρι το 2023 υπολογίζεται ότι θα έχουν ξεκινήσει επενδύσεις ύψους 150 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων Logistics υψηλών προδιαγραφών στη χώρα, εκτιμώντας ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να επενδύσει κάποιος στον κλάδο.
Περιοχές με μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον: ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ, ΜΕΓΑΡΑ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ, ΜAΡΚΟΠΟΥΛΟ, ΟΙΝΟΦΥΤΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ , ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΙΑ συγκαταλέγονται μέσα στα μεγαλύτερα Logistics Hub.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το μοντέλο εφοδιαστικής αλυσίδας 3PL, που έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Είναι η παροχή υπηρεσιών Logistics σε τρίτους (Third-Party Logistics,3PL), στο οποίο μια επιχείρηση αναθέτει σε εξωτερικούς συνεργάτες τις υπηρεσίες Logistics, αλλά διατηρεί η ίδια την εποπτεία της διαχείρισής τους.

Το 46% των υπηρεσιών 3PL στην Ελλάδα αφορούν στον κλάδο των τροφίμων, ποτών και καπνού, το 18% στον κλάδο των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών, το 11% φαρμακευτικά και ιατρικά προϊόντα, το 8% βιομηχανικά προϊόντα και το 17% άλλα προϊόντα, όπως οχήματα και ανταλλακτικά, είδη ένδυσης και υπόδησης και έπιπλα-οικιακό εξοπλισμό.

Ωστόσο, η αγορά παραμένει πολυδιασπασμένη, καθότι, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μόλις το 14% των εταιρειών Logistics στην Ελλάδα διαθέτουν στεγασμένους αποθηκευτικούς χώρους άνω των 45.000 τ.μ., ενώ το 40% έχει στεγασμένους χώρους μικρότερους των 10.000 τ.μ. Η μέση επιφάνεια αποθηκευτικών χώρων των εταιρειών του κλάδου είναι μικρότερη των 7.000 τ.μ., δείχνοντας την ανάγκη αυτή η τάση να αναστραφεί με μεγαλύτερες αποθήκες.

Μεγάλο ενδιαφέρον θα παρουσιάσουν και τα city logistics, το σχέδιο που προτείνεται για τις μεγάλες πόλεις είναι να ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής εξορίζοντας τα φορτηγά από το κέντρο των μεγαλουπόλεων.

Στόχος είναι να δημιουργηθούν ειδικές πλατφόρμες σε έκταση από 500 έως 1000 τετραγωνικά όπου θα συγκεντρώνονται τα εμπορεύματα. Για την Αθήνα ένας τέτοιος χώρος μπορεί να είναι στο Ρέντη ή στο Βοτανικό όπου από εκεί θα φεύγουν ηλεκτρικά φορτηγά για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων στο κέντρο της πόλης.

Σημαντικές επιλέξιμες δαπάνες που δύναται να περιλαμβάνονται στα επενδυτικά σχέδια 

  • Κτίρια αγορά / κατασκευή
  • Εξοπλισμός αγορά / κατασκευή / μισθώσεις 
  • Οχήματα αγορά, Οχήματα μισθώσεις
  • Μισθοδοσία συνδεδεμένη με το επενδυτικό σχέδιο νέου προσωπικού
  • Δαπάνες προώθησης και επικοινωνίας - Marketing

naftemporiki.gr 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα