Μεικτή ήταν εικόνα που παρουσίασαν οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις, με τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις να καταγράφουν πάντως χαμηλότερο τζίρο, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕE) σε πανελλαδικό δείγμα επιχειρήσεων.
ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ
Ειδικότερα, για 3 στις 10 επιχειρήσεις οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρσι, το 29% στα ίδια επίπεδα, ενώ στο 39% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021. Τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται με βάση: τον κλάδο δραστηριότητας, την περιοχή, καθώς και το μέγεθος της επιχείρησης.
Ποια καταστήματα προτίμησαν οι καταναλωτές
ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ
Συγκεκριμένα, σε κλαδικό επίπεδο, χαμηλότερες επιδόσεις καταγράφονται στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού (το 52% των επιχειρήσεων κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με πέρσι). Αντίθετα, καλύτερη εικόνα παρουσιάζει ο κλάδος αθλητικού εξοπλισμού & ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία/παιχνίδια κα), όπου το 48% των επιχειρήσεων παρουσίασε άνοδο των πωλήσεων σε σύγκριση με το πέρυσι, ενώ στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις από τη γενική κατανομή.
Καλύτερες επιδόσεις για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις
Σε επίπεδο μεγέθους της επιχείρησης, σε όρους κύκλου εργασιών, οι μικρότερες, βρίσκονται σε δυσμενέστερη θέση, καθώς το 40% σημείωσε χαμηλότερες πωλήσεις. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, οι επιδόσεις είναι πιο ενθαρρυντικές με το 37% των επιχειρήσεων να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα φέτος έναντι της περυσινής αντίστοιχης περιόδου.
Ώθηση από τα εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων
Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει πως οι επιχειρήσεις που είχαν δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικού καταστήματος (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις (34%) σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν. Στο αποτέλεσμα αυτό, όπως σημειώνει το ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και ότι η αγορά φέτος λειτούργησε ελεύθερα χωρίς περιορισμούς. Επισημαίνεται ότι από αυτές το 28% απέκτησε τη δυνατότητα να πωλήσεων εκτός φυσικού καταστήματος κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Με χαμηλότερες επιδόσεις - σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα - 9 στις 10 επιχειρήσεις
Αποθαρρυντικά είναι την ίδια ώρα τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη σύγκριση των επιδόσεων των επιχειρήσεων με το 2019, τα οποία δείχνουν ότι η αγορά έχει να καλύψει μεγάλη απόσταση για να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.
Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων (89%) κατέγραψε χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2019 και την προ πανδημίας εποχή. «Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει τις συνεχείς παρεμβάσεις της ΕΣΕΕ για το ότι η αγορά θα πρέπει να διανύσει μεγάλη απόσταση για να επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς και χρειάζεται ισχυρή στήριξη» τονίζει το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ.
naftemporiki.gr