Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Έχοντας εμπειρία σχεδόν τριών δεκαετιών στο κανάλι της χονδρικής και σημαντική εξαγωγική παρουσία, η εταιρεία Almanda επιδιώκει να «κατακτήσει» μια ισχυρή παρουσία και στο κανάλι της λιανικής, «χτίζοντας» μια δυνατή σχέση με εγχώριους και διεθνείς καταναλωτές.
Με έδρα την Αμάρυνθο Ευβοίας, η Almanda «σερβίρει» εδώ και 32 χρόνια ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα στο κανάλι HoReCa, ενώ σε όρους εξωστρέφειας έχει παρουσία σε 15 αγορές, κυρίως σε Ευρώπη και Ασία, με τις εξαγωγές να αφορούν σήμερα το 35% του συνολικού τζίρου της.
Από το 2018 ξεκίνησε το «ταξίδι» της στη λιανική, ολοκληρώνοντας επενδυτικό πλάνο ύψους περί τα 10 εκατ. ευρώ, το οποίο -μεταξύ άλλων- προέβλεπε τη μεταφορά της σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις που αναπτύσσονται σε 7.000 τ.μ. σε οικόπεδο 30.000 τ.μ. και σύγχρονες γραμμές παραγωγής με δυνατότητα επεξεργασίας 14 τόνων την ημέρα.
Οι προσδοκίες
«Το 2019 ξεκινήσαμε να αναπτυσσόμαστε στη μικρή λιανική με μία πλήρη γκάμα προϊόντων και συσκευασιών. Η πανδημία δεν έφερε τα αποτελέσματα που προσδοκούσαμε στις εξαγωγές, ευτυχώς όμως στην Ελλάδα η χονδρική, αλλά και η εισαγωγή σε νέα κανάλια βοήθησε τις πωλήσεις μας με εξαιρετικά αποτελέσματα. Η ανάπτυξη συνεχίστηκε και το 2021, αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς. Για το 2022 περιμένουμε να συνεχιστεί η ανοδική πορεία μας, λόγω της τοποθέτησής μας σε περισσότερα σημεία, αλλά και στην αναγνώριση της ποιότητάς μας από το καταναλωτικό κοινό» αναφέρει στη «Ν» ο δημιουργός της εταιρείας Ιωάννης Μαγκούτας.
Tο μομέντουμ της στροφής σε πιο υγιεινές επιλογές διατροφής πριμοδοτεί σημαντικά τις κατηγορίες των ξηρών καρπών και των αποξηραμένων φρούτων. Όπως σημειώνει ο κ. Μαγκούτας, «η κατά κεφαλήν κατανάλωση ξηρών καρπών αυξάνεται, ενώ τα αποξηραμένα φρούτα κερδίζουν συνεχώς μια θέση στις επιλογές των καταναλωτών και η ποικιλία τους συνεχώς εμπλουτίζεται».
Οι βασικοί άξονες της αναπτυξιακής στρατηγικής της Almanda αφορούν την περαιτέρω χαλύβδωση της αξιοπιστίας και της φερεγγυότητας στις συνεργασίες της στη χονδρική, αλλά κυρίως στην ενδυνάμωση του σήματός της στα εγχώρια και διεθνή ράφια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει τη δυναμική να υποστηρίξει την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και είναι ανοιχτή για συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ωστόσο το πρωταρχικό ενδιαφέρον της εστιάζεται στο «χτίσιμο» της σχέσης του σήματος Almanda με τους καταναλωτές.
Το κόστος παραγωγής
Ερωτηθείς για τις επιπτώσεις της πληθωριστικής συγκυρίας στη δραστηριότητα της Almanda, ο κ. Μαγκούτας επισημαίνει ότι «η αγορά των ξηρών καρπών είναι από τις πλέον ευαίσθητες στις διεθνείς μεταβολές. Πολλά προϊόντα έρχονται από Ασία, Αμερική και Αφρική, οπότε επηρεάζονται από τις τιμές των ναύλων, τις διακυμάνσεις του δολαρίου, τις κλιματικές αλλαγές και την παγκόσμια ζήτηση. Κάθε νέα αγορά πρώτων υλών είναι συνήθως ακριβότερη από την προηγούμενη. Πέραν των παραπάνω, η αύξηση της ενέργειας και των καυσίμων επηρεάζει επιπλέον το κόστος παραγωγής και διανομής. Η επένδυσή μας σε φωτοβολταϊκά πάνελ, που ολοκληρώθηκε το 2020, περιόρισε κάπως το κόστος της αύξησης της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά δεν αρκεί. Απορροφήσαμε κάποιες ανατιμήσεις σε πολλές retail συσκευασίες μας κι όπου μπορέσαμε κάναμε και μειώσεις. Οι επιλογές μας είναι περιορισμένες και η διαχείριση του κινδύνου δύσκολη. Η είσοδός μας σε νέα κανάλια κι αγορές μάς βοηθάει να βελτιώσουμε τους τζίρους μας και να αντισταθμίσουμε μερικώς τις πιέσεις».