Με οικονομικές και οικολογικές ευαισθησίες ζυμώθηκε η φετινή σοδειά κρασιού, την ώρα που τα δεινά της παγκόσμιας οικονομίας βάζουν φρένο στην ιλιγγιώδη αύξηση των τιμών. Ταυτόχρονα, οι έμποροι κρασιών στρέφονται προς πιο «πράσινες λύσεις» όσον αφορά στη διάθεση των προϊόντων τους στην αγορά.
Η Boisset, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής Beaujolais Nouveau εμφιάλωσε ολόκληρη την παραγωγή του 2008 σε πλαστικές φιάλες. Με τη χρήση των ελαφριών φιαλών PET (τερεφθαλοπολυαιθυλένιου) το κόστος μεταφοράς μειώνεται δραστικά χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα του κρασιού, ενώ η παράγωγη συσκευασία είναι «απόλυτα ανακυκλώσιμη» δηλώνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας.
Πολλοί πιστεύουν, ωστόσο, ότι ο κλάδος της οινοποιίας έχει πολύ δρόμο να διανύσει ακόμη για να γίνει «πράσινος», παρά την αύξηση στον αριθμό οινοποιείων βιοδυναμικής και οργανικής καλλιέργειας.
Το 2008 είδαμε, επίσης, τις αστρονομικές τιμές των κρασιών Bordeaux πρώτης κατηγορίας αν όχι να προσγειώνονται, τουλάχιστον να πέφτουν σε πιο προσιτά επίπεδα. Θύμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης έχουν πέσει και οι μεγαλύτεροι αμπελώνες του Μπορντό.
Ο Ζαν Φρανσουά Μουίξ από το Chateau Petrus δήλωσε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την πιθανότητα να μην διεξαγάγει εκστρατεία προώθησης των «en primeur» κρασιών για το 2009».
Η πρακτική «en primeur» αφορά τη διάθεση κρασιών υψηλών προδιαγραφών στην αγορά ενώ βρίσκονται ακόμη στο βαρέλι. Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να ενισχύονται οι ταμειακές ροές του αμπελώνα ενώ οι λάτρεις του κρασιού έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται την αφρόκρεμα των κρασιών σε χαμηλότερη τιμή από αυτή που θα διατεθούν στην αγορά.