Airbnb: Πώς ο πληθωρισμός θα δημιουργήσει περισσότερους οικοδεσπότες

Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2022 08:04
UPD:08:50
REUTERS/Gabrielle Lurie

Ο πληθωρισμός που καλπάζει παγκοσμίως μπορεί να οδηγήσει περισσότερες οικογένειες στην Airbnb, διαθέτοντας τα ακίνητά τους στην πλατφόρμα, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μπράιαν Τσέσκι. Την ίδια ώρα οι επενδυτές έχουν εκφράσει ανησυχίες για την περιορισμένη προσφορά στην πλατφόρμα καθώς η ζήτηση επιστρέφει.

Ειδικότερα, η Airbnb ανακοίνωσε την Τρίτη ότι αναμένει ότι οι κρατήσεις θα επανέλθουν στα προ-πανδημίας επίπεδα για πρώτη φορά το τρέχον τρίμηνο, αφού οι ανησυχίες σχετικά με την παραλλαγή Όμικρον «εξαλείφθηκαν γρήγορα». Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις όσον αφορά την προσέλκυση περισσότερων οικοδεσποτών για να ενταχθούν ή να επανέλθουν στην πλατφόρμα. Η Airbnb είπε ότι είχε 6 εκατ. ενεργές καταχωρίσεις, σε σύγκριση με 5,6 εκατ. έναν χρόνο πριν. Η σχετικά μικρή αύξηση διατηρήθηκε ακόμη και όταν οι περιορισμοί για την πανδημία μειώθηκαν, μαζί με σημαντικές προσπάθειες της Airbnb να προωθήσει την πλατφόρμα και να βελτιώσει τα εργαλεία φιλοξενίας.

«Πιστεύουμε ότι πιθανώς ο μεγαλύτερος τομέας ανάπτυξης θα είναι οι ιδιώτες» για το επόμενο έτος, δήλώσε ο Τσέσκι. «Και ο λόγος είναι επειδή πράγματα όπως ο πληθωρισμός ασκούν μεγαλύτερη πίεση στις οικογένειες σε όλο τον κόσμο και θα χρειαστούν οικονομικές ευκαιρίες για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», εξήγησε.

Τα σχόλιά του υπογραμμίζουν την πίεση που ασκεί στα νοικοκυριά ο αυξανόμενος πληθωρισμός.

Σύμφωνα με τον Τσέσκιε, η λειτουργία «I'm flexible» που εισήγαγε πρόσφατα η εταιρεία - υπογραδεικνύοντας τα διαθέσιμα ακίνητα σε χρήστες που δεν προτιμούσαν συγκεκριμέν χρόνο ή τόπο - είχε χρησιμοποιηθεί για περισσότερες από 800 εκατ. αναζητήσεις για διαμονή από τον Μάιο του 2021, κατευθύνοντας ουσιαστικά τη ζήτηση εκεί που ήταν η προσφορά. 

«Δεν έχουμε περιορισμό της προσφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε ο Τσέσκι, προσθέτοντας ότι «η πρόκληση είναι απλώς ότι πάρα πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν σε πολύ λίγα μέρη ταυτόχρονα».

Ο ΄ίδιος ανεφερε επίσης ότι οι επισκέπτες στην πλατφόρμα έκαναν κράτηση για καλοκαιρινά καταλύματα στις αρχές του τρέχοντος έτους, με κρατήσεις για τους μήνες αιχμής ταξιδιού 25% υψηλότερες από ό,τι στο ίδιο σημείο το 2019.

Τα τριμηνιαία αποτελέσματα της εταιρείας

Αναφορικά με την αναστάτωση που προκάλεσε στην πλατφόρμα η παραλλαγή Όμικρον, η Airbnb υποστήριξε ότι δεν προκάλεσε σημαντική αναστάτωση σε σύγκριση με τις ακυρώσεις κατά τη διάρκεια της αιχμής της παραλλαγής Δέλτα. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021, οι υψηλότερες τιμές ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από τα έσοδα και τα κέρδη, τα οποία ήταν υψηλότερα από το αναμενόμενο - αν και οι κρατήσεις δεν είχαν φτάσει ακόμη στα προ της πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη.

Την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, ο αριθμός των κρατήσεων για «nights and experiences», που περιλαμβάνει τις πολύ μικρότερες εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες ξενάγησης της Airbnb, αυξήθηκε 59% σε σύγκριση με το 2020, αλλά παρέμεινε 3% κάτω από το τρίμηνο του 2019.

Η μέση διανυκτέρευση των 153,61 δολαρίων ήταν πάνω από ένα τρίτο υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία, ενισχύοντας τη συνολική ακαθάριστη αξία κρατήσεων κατά 91% σε ετήσια βάση και 32% έναντι του 2019.

Τα έσοδα αυξήθηκαν 78% από πέρυσι και 38% από το 2019, στα 1,5 δισ. δολάρια.

Η Airbnb αναμένει έσοδα μεταξύ 1,41 και 1,48 δισ. δολάρια για το τρέχον τρίμηνο. Τα έσοδα και οι κρατήσεις ήταν σύμφωνες με τις προσδοκίες της Wall Street, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από το FactSet.

Η αύξηση των εσόδων στην Airbnb, της οποίας η επιχείρηση είχε αποδειχθεί πιο ανθεκτική κατά τους μήνες της πανδημίας από εκείνη των ανταγωνιστών της, υπολείπεται τώρα από αυτή των μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων, καθώς και των ταξιδιωτικών εταιρειών Expedia και Booking.com.

Η απότομη μείωση του κόστους στην ανάπτυξη και το μάρκετινγκ προϊόντων και το χαμηλότερο ποσό αποζημιώσεων βάσει μετοχών που προέκυψε από την πρόσφατη δημόσια εγγραφή της, βοήθησαν την Airbnb να επιτύχει καθαρό κέρδος 55 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο, πολύ πάνω από την εκτίμηση των 33 εκατ. δολαρίων. Στα 333 εκατ. δολάρια, τα προσαρμοσμένα κέρδη ebitda ήταν τα ισχυρότερα ποτέ, είπε η εταιρεία.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Financial Times

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα