Σχέδιο Κατράδη για δημιουργία σχολής κατώτερων πληρωμάτων

Πρώτο βήμα για ναυτική αναβάθμιση της περιοχής του Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά
Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2022 10:13
UPD:10:15

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση ενός σχεδίου που αφορά τη μετατροπή μιας περιοχής πίσω από τον Άγιο Διονύσιο του Πειραιά σε σχολή για κατώτερα πληρώματα πλοίων θέλει να κάνει ο επιχειρηματίας προϊόντων ναυτιλίας Νίκος Κατράδης. Ο όμιλος Κατράδη, που ιδρύθηκε το 1936 στον Πειραιά, είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στην κατασκευή σχοινιών ναυτιλίας.
Όπως επισημαίνει στη «Ν», πρόκειται για τέσσερις πολυκατοικίες της δεκαετίας του 1920 που είναι έτοιμες να καταρρεύσουν. Ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο, όμως έχει αναθέσει σε δικηγορικό γραφείο να λύσει τον «γρίφο» της ακριβούς ιδιοκτησίας, προκειμένου να βρεθεί τρόπος αξιοποίησής τους. Για τον σκοπό αυτό άλλωστε έχει αποστείλει επιστολές και σε όλα τα αρμόδια υπουργεία.
Ο ίδιος είναι σε «ανοικτή ακρόαση» και με Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο project, εφόσον είναι εφικτό να υλοποιηθεί.

Ποιο είναι το σκεπτικό
Στο σκεπτικό του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Νίκος Κατράδης επισημαίνει ότι «εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί άνθρωποι της ναυτιλίας και ιδιαίτερα εφοπλιστές διακρίνουν την ανάγκη εκπαίδευσης νέων παιδιών από την Ελλάδα στα πλοία της χώρας μας, παρατηρώντας ότι ο τομέας αυτός έχει πέσει σε μαρασμό και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσλαμβάνονται διάφοροι αλλοδαποί πολίτες οι οποίοι δεν έχουν γνώση διαφόρων εργασιών στα πλοία. Μας υποδεικνύουν ότι θα ήταν ωραία ιδέα η δημιουργία ενός δημοσίου κολεγίου που θα παρέχει σε νέα παιδιά από την Ελλάδα μόρφωση και γνώσεις πάνω στην Εμπορική Ναυτιλία, κάτι που το έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη».
Κάνοντας αναφορά στην τεράστια ναυτική παράδοση της χώρας μας ο κ. Κατράδης σημειώνει ότι: «Η “ναυτοσύνη” των Ελλήνων, κραταιά έως και τη δεκαετία του ‘70, έφθινε σταθερά τις επόμενες δεκαετίες, καταλήγοντας σήμερα να αποτελεί “είδος προς εξαφάνιση”, καθώς πλέον στα περίπου 5.000 πλοία του ελληνόκτητου στόλου απασχολούνται μόλις 14.000 Έλληνες ναυτικοί, έναντι 140.000 πριν από 40 ή και 50 χρόνια. Με αυτό τον τρόπο χάνεται πολύτιμο συνάλλαγμα και υποφέρει η Ναυτιλία μας. Κατανοούμε ότι σημαντικός παράγοντας αυτής της φθίνουσας πορείας είναι το κόστος απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών, το οποίο υπερβαίνει σημαντικά αυτό των αλλοδαπών εργαζομένων. Σε αυτό το σημείο όμως θα θέλαμε να αντιπαραθέσουμε ένα ισχυρό επιχείρημα. Η απασχόληση Ελλήνων ναυτικών στα πλοία αναπτύσσει έναν στενό δεσμό μεταξύ των εταιρειών και των πληρωμάτων τους, με αποτέλεσμα τις καλύτερες υπηρεσίες και τη φροντίδα του πλοίου, άρα συνεπάγεται και υψηλότερη παραγωγικότητα. Η υψηλή παραγωγικότητα αντισταθμίζει το υψηλότερο κόστος απασχόλησης και τελικά δεν μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Κατά συνέπεια, ακριβότερο κόστος απασχόλησης ναυτικών δεν σημαίνει και μη ανταγωνιστικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις».

Τι προβλέπει η πρόταση
Με αυτό το σκεπτικό ο κ. Κατράδης αναφέρει ότι «στην οδό Ψαρών και τις κάθετες σε αυτήν οδούς Μπότσαρη και Σωκράτους, λίγα μέτρα μακριά από τον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου, υπάρχουν τέσσερις πολυκατοικίες της δεκαετίας του 1920 έτοιμες να καταρρεύσουν και οι οποίες βρίσκονται έναντι του 3ου Δημοτικού Σχολείου. Καθημερινά προσέρχονται μαθητές και γονείς και το συγκεκριμένο σημείο είναι πολύ επικίνδυνο όχι μόνο εξαιτίας της παλαιότητας του, αλλά και γιατί έχει γίνει τόπος συγκέντρωσης διαφόρων εξαρτημένων ανθρώπων», και προτείνει:
«- Την αποδοτική εκμετάλλευση των προαναφερόμενων κτηρίων και τη δημιουργία μίας σχολής εκπαίδευσης κατώτερου πληρώματος πλοίων, η οποία εκτός του ότι θα αναμορφώσει την περιοχή, θα δώσει και τα κατάλληλα εφόδια και γνώσεις σε Έλληνες πολίτες.
- Επιπλέον, λόγω της δημιουργίας του Αττικού Μετρό και της εξάπλωσής του σε όλη την Αττική, η πρόσβαση των σπουδαστών στον Πειραιά από οποιαδήποτε περιοχή θα είναι αρκετά εύκολη.
- Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι μεγάλο μέρος του εφοπλιστικού κόσμου θα βοηθήσει και θα ενισχύσει το οικονομικό κόστος των εργασιών ανέγερσης αυτού του έργου».

Το προφίλ του ομίλου
Ο όμιλος εταιρειών Κατράδης αποτελεί από το 1936 μία από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές βιομηχανίες του ναυτιλιακού τομέα. Η μακρά πορεία της για περισσότερες από οκτώ δεκαετίες έχει προσφέρει στην εταιρεία υψηλού βαθμού τεχνογνωσία, αξιόπιστες υπηρεσίες υποστήριξης και εξειδίκευση στην ποιοτική παραγωγή, χαρακτηριστικά τα οποία την έχουν καθιερώσει ως προτιμούμενο προμηθευτή των μεγαλύτερων ναυτιλιακών επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Σήμερα, το παγκόσμιας εμβέλειας δίκτυο εξυπηρέτησης του ομίλου εξοπλίζει περισσότερα από 10.000 πλοία με σχοινιά πρόσδεσης και άλλα προϊόντα ναυτιλίας Κατράδης.
Με εδραιωμένη παρουσία στη ναυτιλιακή αγορά και ιδιόκτητες υπερσύγχρονες εργοστασιακές εγκαταστάσεις 30.000 τ.μ., κατασκευάζει και προμηθεύει σχοινιά πρόσδεσης πλοίων & εξεδρών πετρελαίου, κότερων, αλιείας & ιχθυοκαλλιέργειας, χαλύβδινα συρματόσχοινα για πρόσδεση, ανύψωση, εξόρυξη και άλλες εφαρμογές, ανόδια ψευδαργύρου και αλουμινίου, άγκυρες και αλυσίδες, εξαρτήματα εμπορευματοκιβωτίων, πλωτήρες μαρινών και εξοπλισμό καταστρώματος πλοίων, ενώ παράλληλα παρέχει υπηρεσίες δοκιμών αντοχής σχοινιών και συμβουλευτικές υπηρεσίες ορθής χρήσης και προστασίας σχοινιών (συνθετικών και σύρματος).
Το παγκόσμιο δίκτυο διανομής του ομίλου αποτελείται από 73 service points στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, Ασίας, Αφρικής, Αραβικής Χερσονήσου και Βορείου και Κεντρικής Αμερικής.  
Ο όμιλος εταιρειών Κατράδης είναι πιστοποιημένος από μεγάλους διεθνείς φορείς, όπως οι LRQA (ISO 9001 & 14001), ABS, DNVGL, API και Lloyd’s Register και όλα τα προϊόντα του είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα διασφάλισης ποιότητας DIN, BS, CI, EN/CE, API, ISO, ASTM, MIL κα.
Η εταιρεία έχει πιστοποιηθεί με το σήμα «Ελλα-δικά μας» από το 2020, πληρώντας τα ποσοτικά και τα ποιοτικά κριτήρια που απαιτούνται.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα