Η κυβέρνηση Μπάιντεν παρουσίασε χθες το σχέδιο της για τη διάθεση περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε μία πενταετία σχετικά με την κατασκευή χιλιάδων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Το Κογκρέσο ενέκρινε τη χρηματοδότηση αυτή προς αμερικανικές πολιτείες στο πλαίσιο του νομοσχεδίου αναβάθμισης των υποδομών ύψους ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων τον περασμένο Νοέμβριο.
Ο Λευκός Οίκος επιθυμεί να παρακινήσει τους Αμερικανούς να εγκαταλείψουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρά το γεγονός ότι οι προσπάθειες διασφάλισης ουσιαστικής επιπρόσθετης χρηματοδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν παραμείνει στάσιμες στο Κογκρέσο.
Η αμερικανική κυβέρνηση θα διαθέσει 615 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2022, αλλά οι πολιτείες των ΗΠΑ θα πρέπει πρώτα να καταθέσουν τις προτάσεις τους προκειμένου να κερδίσουν μία ομοσπονδιακή έγκριση.
«Δεν θα υπαγορεύσουμε στις πολιτείες πως θα το κάνουν αυτό, αλλά χρειαζόμαστε να διασφαλίσουμε ότι γίνεται στο πλαίσιο βασικών κανόνων», δήλωσε σε μία συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Πιτ Μπούτιτζετζ.
Ο Μπούτιτζετζ δήλωσε στο Reuters ότι οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν διαφορετικές προκλήσεις σχετικά με το δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε αγροτικές και αστικές περιοχές.
«Θα υπάρξουν προσαρμογές και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που πρέπει οι πολιτείες να έρθουν σε εμάς με προτάσεις και όχι με τον οποιονδήποτε άλλον τρόπο», είπε ο υπουργός.
Από το 2030 ο Μπάιντεν επιθυμεί το 50% όλων των νέων οχημάτων που θα πωλούνται να είναι ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά με 500.000 νέους σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο Αμερικανός πρόεδρος δεν υιοθετεί τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων οχημάτων από το 2030.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της κυβέρνησης Μπάιντεν, οι πολιτείες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε επενδύσεις στο οδικό δίκτυο που τις συνδέει.
Οι αμερικανικές πολιτείες θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή φορτιστών συνεχούς ρεύματος ταχείας φόρτισης. Οι σταθμοί θα πρέπει να διαθέτουν υποδοχές για την ταυτόχρονη φόρτιση τουλάχιστον τεσσάρων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
H εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να γίνεται σε απόσταση 80 χιλιομέτρων στο οδικό δίκτυο μεταξύ των πολιτειών και σε απόσταση 1,6 χιλιομέτρων από τις εθνικές οδούς.
Οι ομοσπονδιακές χρηματοδοτήσεις θα καλύπτουν το 80% του κόστους της εγκατάστασης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με ιδιωτικές και πολιτειακές χρηματοδοτήσεις να συμπληρώνουν το υπόλοιπο ποσό.
Ο Λευκός Οίκος υποστηρίζει νομοθεσία που παραμένει στάσιμη στο Κογκρέσο για την αύξηση της φοροαπαλλαγής των 7.500 δολαρίων που ισχύει σήμερα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε άνω των 12.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά σωματεία, ενώ οι φοροαπαλλαγές θα ξεπερνούν τα 4.000 δολάρια για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη διάθεση πιστώσεων σε ποσοστό 30% για τα ηλεκτρικά οχήματα, δαπάνες 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την μετατροπή συμβατικών εγκαταστάσεων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και δαπάνες 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα Ταχυδρομεία των ΗΠΑ και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση προκειμένου να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά και σταθμούς φόρτισης.
Η Τζένιφερ Γκράνχολμ, υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, δήλωσε στο Reuters ότι η κυβέρνηση επιθυμεί «να προσελκύσει περισσότερες εταιρίες φόρτισης σε αρχικό επίπεδο».
Σε ερώτηση σχετική με την ανησυχία μερικών μελών του Κογκρέσου για τις υψηλές τιμές καυσίμων, η Γκράνχολμ απάντησε «μεσοπρόθεσμα η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μας απομακρύνει από την αστάθεια των στερεών καυσίμων… Δεν θα είμαστε όμηροι ούτε της ηλιακής ενέργειας».
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters