Νέες πωλήσεις πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες

Τα φερόμενα deals των τελευταίων ημερών υπερβαίνουν σε συνολική αξία τα 100 εκατ. δολάρια
Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2022 17:01
UPD:14/02/2022 13:36
Shutterstock

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Γεωργίου 
[email protected]

Με την πώληση πλοίων συνδέονται τις τελευταίες ημέρες τρία μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, με τα φερόμενα deals να υπερβαίνουν τα 100 εκατ. δολάρια συνολικά σε αξία.

Αρχικά, η Oceanbulk, η μη εισηγμένη εταιρεία, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, φέρεται, σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, να πούλησε το μεγάλο bulk carrier, τύπου newcastlemax, Hemingway (χωρητικότητας 207.634 dwt και κατασκευής 2017).

Με βάση την ίδια πηγή, το τίμημα για το βαπόρι, το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers, διαμορφώθηκε στα 52 εκατ. δολάρια, ενώ αγοραστής είναι η JP Morgan. Η «Ν» προσέγγισε την Oceanbulk για ένα σχόλιο επί της πληροφορίας.

Εάν επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για τη δεύτερη συμφωνία ανάμεσα στις δύο εταιρείες μέσα σε λίγους μήνες. Τον περασμένο Οκτώβριο, η αμερικανική εταιρεία συνδέθηκε με την απόκτηση του Conrad (χωρητικότητας 207.600 dwt και κατασκευής 2017), έναντι 55 εκατ. δολαρίων.

Σε ένα άλλο φερόμενο deal στο ξηρό φορτίο, η Nereus Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, συνδέεται από τη ναυλομεσιτική Banchero Costa με την πώληση των αδελφών supramaxes Doric και Ionic (χωρητικότητας 58.451 dwt και κατασκευής 2013 έκαστο). Οι ναυλομεσίτες αναφέρουν πως το κόστος έφτασε συνολικά τα 42 εκατ. δολάρια.

Ναυλομεσιτικές πηγές λένε στη «Ν» ότι τα δύο πλοία δεν έχουν πουληθεί ακόμα, συμπληρώνοντας ότι η Nereus ζητά 21 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, με έτοιμο ναύλο μέχρι τον Ιούνιο. Η εφημερίδα έχει απευθύνει ερώτημα στην εταιρεία για τις πληροφορίες.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι στο report της Banchero Costa αναφέρεται ότι ο αγοραστής των δύο πλοίων είναι ο ίδιος που απέκτησε το supramax Magda (χωρητικότητας 58.018 dwt και κατασκευής 2010). To εν λόγω πλοίο, όπως έγραψε χθες η «Ν», συνδέεται με την Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

Ο Όμιλος Βαφειά

Τέλος, στο εβδομαδιαίο report της Xclusiv Shipbrokers αναφέρεται ότι το LPG carrier Gas Inspiration (χωρητικότητας 5.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2006) άλλαξε ιδιοκτήτη, έναντι 9,6 εκατ. δολαρίων. Το βαπόρι ανήκει στην εισηγμένη στη Wall Street StealthGas, συμφερόντων του Χάρη Βαφειά.

Πηγές κοντά στον Όμιλο Βαφειά επεσήμαναν στη «Ν» ότι δεν μπορεί να δοθεί κάποιο σχόλιο για τις εισηγμένες εταιρείες, καθώς δεσμεύονται από τους κανόνες της Κεφαλαιαγοράς.

Σε ενημέρωση αναλυτών το καλοκαίρι του 2021, ο Χάρης Βαφειάς είχε γνωστοποιήσει ότι η StealthGas συμφώνησε να πουλήσει τα δύο μικρά LPG carriers, Gas Imperiale and Eco Loyalty.

Σημειώνεται, τέλος, ότι οι private εταιρείες του Ομίλου Βαφειά ήταν ιδιαίτερα δραστήριες σε επενδύσεις στη διάρκεια του 2021. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αποκτήθηκαν έξι φορτηγά πλοία, τύπου handysize (χωρητικότητας 36.000 dwt έκαστο), τρία MR tankers (χωρητικότητας 50.000 dwt έκαστο), ένα aframax (χωρητικότητας 110.000 dwt) και πέντε MGC gas carriers.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα