Αν και το γαλλικό εξωτερικό εμπόριο στο σύνολό του αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα -9 δισεκατομμύρια ευρώ τον μήνα Νοέμβριο- ο τομέας των καλλυντικών αποτελεί εξαίρεση: Η Γαλλία είναι το νούμερο 1 παγκοσμίως στις εξαγωγές καλλυντικών που ανήλθαν πέρυσι σε περισσότερα από 16 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως ανακοίνωσε η ομοσπονδία εταιρειών ομορφιάς (Febea).
Σχεδόν 160.000 άνθρωποι εργάζονται στη Γαλλία στον τομέα παραγωγής καλλυντικών και κάθε μέρα δημιουργούνται δύο επιπλέον 100% γαλλικές μάρκες.
Αυτό επιτρέπει στον τομέα να σπάσει ένα ιστορικό ρεκόρ. «Τα Καλλυντικά μας είναι μια μικρή γωνιά γαλάζιου ουρανού στο γαλλικό εμπορικό ισοζύγιο», γράφει η Les Echos.
Μετά από πτώση 11,8% το 2020, οι γαλλικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 2,5% ,που είναι το καλύτερο αποτέλεσμα από το 2019, που ήταν έτος αναφοράς.
Η ανάπτυξη οφείλεται στην Κίνα, που είναι η πρώτη αγορά για τα γαλλικά καλλυντικά εδώ και δύο χρόνια, αλλά και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος αγοραστής κραγιόν στον κόσμο
Οι εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των γαλλικών καλλυντικών που πωλούνται στο εξωτερικό, ενώ ένα στα τρία γαλλικά κραγιόν εξάγεται στην Κίνα.
Για τα προϊόντα ομορφιάς, η Γαλλία παραμένει παγκόσμιος πρωταθλητής στις εξαγωγές, στο μακιγιάζ, στην περιποίηση του προσώπου και στα αρώματα. Αυτά τα προϊόντα εξάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις Ηνωμένες Πολιτείες και όλο και περισσότερο στην Κίνα, εξηγεί ο Εμανουέλ Γκισάρ, γενικός διευθυντής της Febea.
«Ένα στα τρία κραγιόν εξάγεται στην Κίνα, λέει με ικανοποίηση. Είναι μια αγορά που γνωρίζει απίστευτη ανάπτυξη γιατί σε σύγκριση με το 2019, έτος ρεκόρ, έχουμε 83% περισσότερες εξαγωγές στην Κίνα».
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία εξάγει κυρίως αρώματα. Αυτό αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των γαλλικών καλλυντικών που πωλούνται στο εξωτερικό.
Η Febea περιμένει μια αφύπνιση από την Ασία. «Η Κίνα αρχίζει να αρωματίζεται, έχουμε μια πολύ μεγάλη δεξαμενή ανάπτυξης», διευκρινίζει η Febea.
Το άρωμα, παραμελημένο εδώ και καιρό στην Κίνα, απολαμβάνει μεγάλη δημοτικότητα, με άλμα 150% στις πωλήσεις σε δύο χρόνια.
«Αυτή είναι η χρονιά της ισχυρής επιστροφής του κλάδου στη διεθνή αγορά», λέει ο Γκισάρ. Η Γαλλία διατηρεί την κατάταξή της ως παγκόσμιος ηγέτης, με κολοσσούς όπως η L'Oréal, η LVMH, η Chanel και η Pierre Fabre. Ο κλάδος κατατάσσεται στους 3 κορυφαίους συνεισφέροντες στο θετικό ισοζύγιο του εξωτερικού εμπορίου της Γαλλίας.