Εξουσιοδότηση από τη σημαία της Λιβερίας στον Phoenix Register

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του νηογνώμονα, Άρης Αρβανιτάκης, μιλάει στη «Ν»
Σάββατο, 05 Φεβρουαρίου 2022 10:04
UPD:10:07

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Το «πράσινο φως» από τη σημαία Λιβερίας να μπορεί να κατατάσσει πλοία στην κλάση του έλαβε ο ελληνικών συμφερόντων Phoenix Register of Shipping. Μάλιστα πρόκειται για την πρώτη εξουσιοδότηση που δίνει η δεύτερη μεγαλύτερη σημαία στον κόσμο σε νηογνώμονα που δεν είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS).

Το νηολόγιο της Λιβερίας είναι 2ο σε αριθμό πλοίων παγκοσμίως, με εξόχως υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Διαθέτει έναν στόλο 4.298 πλοίων με συνολική χωρητικότητα 206,8 εκατ. gt και μέσο όρο ηλικίας τα 11,8 χρόνια (στοιχεία Clarksons). Μάλιστα στο τέλος της περσινής σεζόν έγινε το μεγαλύτερο νηολόγιο όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, με σημαντική συνεισφορά από Έλληνες εφοπλιστές.

Αυστηρά κριτήρια

Μέχρι τώρα η Λιβερία είχε εξουσιοδοτήσει μόνον νηογνώμονεςμέλη της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS), πιστή στη διαφύλαξη της υψηλής ποιότητας των πλοίων της, ωστόσο από τις 02/02/2022, σύμφωνα με τις επίσημες πληροφορίες που αναρτώνται στο πληροφοριακό σύστημα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO GISIS database), ανάμεσα στους αναγνωρισμένους, από τη Λιβερία, οργανισμούς περιλαμβάνεται και ο «δικός» μας Phoenix Register of Shipping S.A. Αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός, αν αναλογιστεί κανείς ότι από την ίδρυση του νηολογίου της Λιβερίας το 1948 δεν έχει υπάρξει ανάλογο προηγούμενο, και ο Phoenix ή Φοίνικας στα ελληνικά, είναι ένας σχετικά νεοσύστατος νηογνώμονας, ηλικίας μόλις 22 ετών, που δεν είναι μέλος του IACS.

«Τιμή και ευθύνη»

Μιλώντας στη «Ν» αναφορικά με αυτή την εξέλιξη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του νηογνώμονα, Άρης Αρβανιτάκης, ανέφερε: «Η εξουσιοδότηση αυτή ήρθε ως επιβεβαίωση και επιβράβευση της ποιοτικής πορείας του οργανισμού που παραμένει στην κατηγορία High Performance του Paris MOU», προσθέτοντας ότι «η εξουσιοδότηση του οργανισμού δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία, καθώς απαίτησε σημαντικό χρόνο διεργασίας και αξιολόγησης». Τόνισε ακόμη ότι «είναι μεγάλη η τιμή και η ευθύνη για τον οργανισμό απέναντι στους εκπροσώπους του νηολογίου που ενέκριναν το αίτημα αναγνώρισης, που τον εμπιστεύτηκαν και του έδωσαν τη δυνατότητα να επιθεωρεί και να πιστοποιεί ποντοπόρα πλοία με σημαία Λιβερίας και αυτήν την εμπιστοσύνη θα την τιμήσουμε όπως πρέπει».

Αναπτυξιακά σχέδια

Σε σχετική ερώτηση αναφορικά με τα αναπτυξιακά σχέδια του οργανισμού έπειτα από αυτή την εξέλιξη, σχολίασε ότι «έχουμε την τύχη στον Πειραιά να εδρεύει επίσης ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία του νηολογίου, η LISCR (Hellas) S.A., που τα τελευταία χρόνια έχει κυριολεκτικά απογειώσει το νηολόγιο ποσοτικά και ποιοτικά και βεβαίως τίποτα δεν είναι τυχαίο. Οι συνθήκες είναι εξαιρετικά ευνοϊκές για την ανάπτυξη νέων συνεργασιών, αλλά ωστόσο θα χρειαστεί ικανός χρόνος για τον οργανισμό προκειμένου η ναυτιλιακή κοινότητα να αξιοποιήσει το νέο δεδομένο και να μας δώσει τη δική της ψήφο εμπιστοσύνης. Το γεγονός είναι ότι πλέον ο οργανισμός έχει τη δυνατότητα να επιθεωρεί πλοία με σημαία Λιβερίας κάνοντας κατάταξη σε κλάση και εκδίδοντας όλα τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Η νέα αυτή εξουσιοδότηση βρίσκει τον οργανισμό σε πλήρη ετοιμότητα, καθώς η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του οργανισμού ArchimedesInfo έχει ολοκληρωθεί έχοντας τη δυνατότητα έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών (e-certificates) με επιβεβαίωση της γνησιότητάς τους σε πραγματικό χρόνο (on line verification). Στον Φοίνικα ποτέ δεν βιαστήκαμε, δουλεύουμε με προσήλωση στους στόχους μας, παραμένοντας σταθεροί στις αξίες μας. Πιστεύουμε ότι η πορεία των πραγμάτων θα επιβεβαιώσει την εμπιστοσύνη που μας έδειξε η αρχή του νηολογίου της Λιβερίας και εμείς με τη σειρά μας θα συνεχίσουμε να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες επιθεώρησης, κατάταξης σε κλάση και παροχή κυβερνητικών πιστοποιήσεων με προτεραιότητα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος».

Επισημαίνεται ότι ο Φοίνικας το 2015 εξουσιοδοτήθηκε από την ελληνική σημαία ως νηογνώμονας και κάλυψε μεγάλο μέρος των αναγκών της τοπικής ναυτιλιακής αγοράς, απορροφώντας το δίκτυο και σημαντικό μερίδιο από το πελατειακό δυναμικό του Ελληνικού Νηογνώμονα μετά την ατυχή κατάληξη του τελευταίου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα