Online φαρμακεία: Ανοδικά οι πωλήσεις το 2021 - Ποια προϊόντα είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση

Πέμπτη, 03 Φεβρουαρίου 2022 14:36
UPD:14:40
REUTERS/MOHAMED ABD EL GHANY

Άνοδο κατέγραψαν οι διαδικτυακές πωλήσεις στον κλάδο των online φαρμακείων το 2021, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση της Convert Group. Ειδικότερα, η συνολική αξία των αγορών στα online φαρμακεία άγγιξε τα 241 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, καταγράφοντας αύξηση 10% συγκριτικά με το 2020. Σημειώνεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).

Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 92 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 303 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, διαφαίνεται η διαρκής ισχυροποίηση των 12 μεγάλων ηλεκτρονικών φαρμακείων και του Skroutz Marketplace, μέσω του οποίου πωλούνται παραφάρμακα, τα οποία γνώρισαν αύξηση +34% στην αξία των πωλήσεων τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σε σχέση με τα μικρότερα, τα οποία ανταγωνίζονται με δυσκολία πλέον τους κολοσσούς του κλάδου.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το 2021 καταγράφονται οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020: +34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +32% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +9% σε διάφορα προϊόντα. Σημειώνεται ότι, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Το μέσο αγοραστικό καλάθι

Το μέσο αγοραστικό καλάθι στη διάρκεια ολόκληρου του έτους διατηρήθηκε στα ίδια ακριβώς επίπεδα με 43,20 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 7% φτάνοντας στα 4,6 τεμάχια, με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία περιποίησης και προσωπικής φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά -6% επιφέροντας την παραπάνω σταθεροποίηση του αγοραστικού καλαθιού στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.

Εκπτώσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 38,2% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος φθηνότερα κατά 45,1%, πάνες φθηνότερα κατά 39,9%, πολυβιταμίνες φθηνότερα κατά 39,3%, κρέμες αντιγήρανσης φθηνότερα κατά 38,1% και βρεφικό γάλα για συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες φθηνότερα κατά 17,1%. Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή μάλιστα αυξήθηκαν σε σχέση με το 2020, όπου η μέση έκπτωση των προϊόντων είχε διαμορφωθεί στο 36,1% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Επίσης, το κόστος online αγοράς χειρουργικών και φαρμακευτικών μασκών μειώθηκε κατακόρυφα το 2021 με την μέση έκπτωση να κυμαίνεται στο εντυπωσιακό 61,2%.

Τα κανάλια αγορών

Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 36% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 21%, τα οργανικά αποτελέσματα με 16% και οι direct επισκέψεις με 8%.

Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα