Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει υποδεχτεί θερμά τα ηλεκτρικά οχήματα ως ζωτικής σημασίας για τις φιλοδοξίες του αναφορικά με την οικονομία και το κλίμα. Υπάρχει όμως μια αμερικανική εταιρεία αυτοκινήτων για την οποία αποφεύγει να μιλήσει. Ο λόγος για την ηγέτιδα αυτοκινητοβιομηχανία στον κλάδο, που έχει καταστήσει το όνομά της συνώνυμο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την Tesla του Έλον Μασκ.
Με κάθε ευκαιρία, ο Μπάιντεν χαιρετίζει την πρόοδο που έχουν σημειώσει η Ford και η General Motors προς την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού στόλου. Ωστόσο, η συνεχιζόμενη και προφανής περιφρόνησή του προς την Tesla, έχει πυροδοτήσει ολοένα και πιο εξοργισμένες δημόσιες αντιδράσεις από τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο και τον διευθύνοντα σύμβουλο τόσο της Tesla όσο και της SpaceX, η οποία έχει κρατικές συμβάσεις με τη NASA και τον στρατό των ΗΠΑ.
Να σημειωθεί ότι η ηγεσία της Tesla στον κλάδο είναι αναμφισβήτητη. Το 2021 η Tesla παρέδωσε πάνω από 936.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Η General Motors πούλησε σχεδόν 480.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, κυρίως στην Κίνα. Στις ΗΠΑ, η εταιρεία αναγκάστηκε να ανακαλέσει το ηλεκτρικό της Chevrolet Bolt λόγω κινδύνου πυρκαγιάς μπαταριών και πούλησε μόλις 26 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το τέταρτο τρίμηνο.
«Το εννοούσα όταν είπα ότι το μέλλον θα δημιουργηθεί εδώ στην Αμερική», ανέφερε ο Μπάιντεν σε βίντεο που ανέβασε στο Twitter με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της General Motors, Μαίρι Μπάρα, την περασμένη Πέμπτη. «Εταιρείες όπως η GM και η Ford κατασκευάζουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα εδώ, στην πατρίδα, από ποτέ», έγραψε. Στη συνάντηση στον Λευκό Οίκο συμμετείχαν η Μπάρα της General Motors και ο Τζιμ Φάρλεϊ της Ford.
Το tweet όμως δεν πέρασε απαρατήρητο από τους φανατικούς χρήστες του Twitter. Ούτε από τον Έλον Μασκ. «Ξεκινά από Τ και τελειώνει με Α. Και στη μέση ESL», απάντησε, ενώ αναφερόμενος στη συνάντηση στο Λευκό Οίκο, στην οποία δεν είχε προσκληθεί η Tesla, είπε ότι «ο Μπάιντεν αντιμετωπίζει το αμερικανικό κοινό σαν ανόητο». Πρόσθεσε ότι ο πρόεδρος είναι μια «μαριονέτα σε ανθρώπινη μορφή». Το Σαββατοκύριακο, υποκίνησε τους θαυμαστές να ζητήσουν από τον Αμερικανό πρόεδρο να «αναγνωρίσει την ηγεσία της Tesla σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα».
Πού οφείλεται όμως η αντιπάθεια του Μπάιντεν προς την Tesla;
Σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει τον τρόπο σκέψης του Μπάιντεν, ο Αμερικανός πρόεδρος απολαμβάνει εδώ και καιρό την υποστήριξη των συνδικάτων στις πολιτικές του εκστρατείες. Ενώ όμως οι εργαζόμενοι της Tesla απολαμβάνουν γενναιόδωρους μισθούς και προνόμια, ο Μασκ είναι εχθρικός προς τα συνδικάτα και οι εργαζόμενοί του δεν είναι οργανωμένοι. «Αγωνίζονται για το δικαίωμά τους να κλέβουν χρήματα από τους εργαζόμενους!», είχε γράψει ο Μασκ στις 10 Νοεμβρίου ως απάντηση σε μια ομοσπονδιακή έρευνα διαφθοράς αξιωματούχων του σωματείου United Auto Workers.
Στο παρελθόν ο Μασκ έχει κατηγορήσει τον Μπάιντεν ότι είναι «προκατειλημμένος» εναντίον της εταιρείας και ότι η κυβέρνησή του «φαίνεται να ελέγχεται από συνδικάτα».
Εντός της Tesla, αναφέρει το Bloomberg, υπάρχει η αίσθηση μεταξύ ορισμένων στελεχών ότι όλα αυτά είναι απλώς πολιτική: ο Μπάιντεν δεν θα κερδίσει ποτέ το Τέξας, όπου ζει τώρα ο Μασκ, ενώ το Μίσιγκαν, που στεγάζει τη Ford και την GM, και η υποστήριξη του σωματείου United Auto Workers είναι το κλειδί για τη νίκη των Δημοκρατικών τόσο στο επερχόμενες ενδιάμεσες εκλογές και όσο και στις προεδρικές εκλογές του 2024.
Στο μεταξύ, ο Μασκ υποβάθμισε επίσης μια βασική πολιτική Μπάιντεν: την πρότασή του να επαναφέρει την απαλλαγή φόρου 7.500 δολάρια ανά αυτοκίνητο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να καταργήσει το όριο στον αριθμό των οχημάτων από οποιονδήποτε κατασκευαστή που είναι επιλέξιμος για την απαλλαγή. Η πρόταση του Μπάιντεν, ωστόσο, φαίνεται να ευνοεί τις ανταγωνιστικές εταιρεες καθώς οι καταναλωτές θα δικαιούνται επιπλέον 4.500 δολάρια εάν αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συναρμολογείται από συνδικαλιστές.
naftemporiki.gr