Με ανεκτέλεστο 2,4 δισ. ευρώ ο Mytilineos για το 2021

Στα 370 εκατ. ο τζίρος και επάνοδος στην κερδοφορία στα έργα υποδομών
Τρίτη, 01 Φεβρουαρίου 2022 12:48
UPD:13:07

Από την έντυπη έκδοση

Τέτη Ηγουμενίδη
[email protected]

Ισχυρή ανάπτυξη παρουσίασε το 2021 ο τομέας Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μυτιληναίος, ενώ ο Όμιλος έχει παρουσία σε έναν σημαντικό αριθμό διαγωνισμών που αφορούν έργα υποδομών, δημόσια, παραχώρησης και ΣΔΙΤ, σε κοινοπραξία με τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Μυτιληναίος πέρυσι στα έργα ανήλθε στα 370 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 116% σε σχέση με το 2020, ενώ τα EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) διαμορφώθηκαν σε 34 εκατ. έναντι ζημιών 2 εκατ. ευρώ.

Εντός και εκτός συνόρων

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των συμβασιοποιημένων έργων της Μυτιληναίος ήταν 754 εκατ. στο τέλος του 2021, ενώ συμπεριλαμβανομένων των έργων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συμβασιοποίησης διαμορφώθηκε σε 2,4 δισ., από 1,6 δισ. στο τέλος του 2020. Από τα 754 εκατ., την Ελλάδα αφορούν τα 291 εκατ., τη Λιβύη τα 203, το Ηνωμένο Βασίλειο 148 εκατ., τη Γεωργία 36, την Αλγερία 27, και την Αλβανία 21 (άλλες χώρες 28 εκατ.).

Χθες ανακοινώθηκε ότι σε κοινοπραξία με την Άβαξ μειοδότησαν για το ΣΔΙΤ της κατασκευής της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, γνωστό και ως FlyOver, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, η Μυτιληναίος έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα έργα παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Βόρειος οδικός Άξονας Κρήτης) και της ζεύξης Σαλαμίνας, σε κοινοπραξία με την Άβαξ για το ΣΔΙΤ Καλαμάτα - Πύλος, προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ, ενώ για το μεγάλο πακέτο των σιδηροδρομικών έργων, αξίας 4 δισ. ευρώ, η Μυτιληναίος συνεργάζεται με την Άκτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ.

Σε κοινοπραξία με την Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), μια συνεργασία που συζητήθηκε (καθώς πρόκειται για τους δύο μεγαλύτερος ομίλους - ανταγωνιστές στο πεδίο της ενέργειας), η Μυτιληναίος έχει ανακηρυχθεί μειοδότης στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων, επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων στη σήραγγα Παναγοπούλας), προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ. Η ίδια κοινοπραξία είναι μειοδότης και στον διαγωνισμό για την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ.

Κτηριακά ΣΔΙΤ

Η Μυτιληναίος έχει δώσει «παρών» και στα κτηριακά ΣΔΙΤ. Για το κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (προϋπολογισμός, 113 εκατ. και 140 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) σε συνεργασία με την Dimand, ενώ στα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας - ΠΕΚΕΠΠ (προϋπολογισμού 131,5 εκατ. και με ΦΠΑ 163 εκατ. ευρώ), τα 17 σχολεία σε Θεσσαλονίκη και ευρύτερα σε Κεντρική Μακεδονία (προϋπολογισμού περίπου 160 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας (προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ) με την ΑΤΕΣΕ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, βασικοί καταλύτες που συντέλεσαν στην πορεία του τομέα των έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης κατά την προηγούμενη χρήση αποτελούν: Η επανεκκίνηση του έργου «Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή Σταθμού Παραγωγής Ενέργειας ισχύος 650ΜW» στο Τομπρούκ της Λιβύης, συμβατικού τιμήματος 372 εκατ. δολ. Η συνέχιση του έργου «Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή μιας νέας Μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού - Θερμότητας (CHP) στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας», συμβατικού τιμήματος 118 εκατ. ευρώ. Η συνέχιση του έργου «Μελέτη, προμήθεια και κατασκευή (EPC) μονάδας ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων (Protos Energy Recovery Facility) στο Cheshire της Αγγλίας, δυναμικότητας 400.000 τόνων μη ανακυκλώσιμων απορριμμάτων ανά έτος», συμβατικού τιμήματος 182 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά επίσης με τα έργα Waste-to-Energy, η Μυτιληναίος εντοπίζει αναπτυξιακές προοπτικές στον χώρο των περιβαλλοντικών λύσεων και εμπλέκεται ενεργά σε συζητήσεις για την ανάληψη παρόμοιων έργων, διαθέτοντας παράλληλα την αναγνώριση της αγοράς ως Turn-key Contractor έργων μεγάλης κλίμακας. Τα εν λόγω έργα αποτελούν ήδη το 22% του ανεκτέλεστου υπολοίπου, ενώ ανοίγει ο δρόμος για περαιτέρω αύξηση.

Εντός του έτους αποτυπώθηκε δυναμική εισχώρηση στον χώρο του Transmission & Distribution (μεταφορά και διανομή) με τη σύναψη συμφωνιών για την εκτέλεση έργων σε Ελλάδα, Γεωργία και Αλβανία, συνολικού συμβατικού τιμήματος 103 εκατ. ευρώ, ενώ όπως γίνεται φανερό και από τα προαναφερόμενα για τη συμμετοχή του στους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη ο Όμιλος Μυτιληναίου προσδοκά ένα σημαντικό μερίδιο από την πίτα των έργων που έχουν ή θα προκηρυχθούν στο άμεσο μέλλον.

Το FlyOver της Θεσσαλονίκης

Η Ανατολική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης - FlyOver θα αναβαθμίσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο της συμπρωτεύουσας και θα λειτουργεί ως διαμπερής άξονας από τα δυτικά στα ανατολικά και το αεροδρόμιο της πόλης.

Το έργο θα γίνει με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και στον διαγωνισμό εκτός από την προαναφερόμενη κοινοπραξία συμμετείχαν οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ), η Intrakat και η Τέρνα.

Η διάρκεια της προς υπογραφή σύμβασης είχε οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων τα πρώτα 4 αφορούν την κατασκευή. Διόδια δεν θα υπάρχουν. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά, το έργο αφορά την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο FlyOver), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλής, τόνισε: «Ο διαγωνισμός για ένα από τα εμβληματικότερα έργα που θα γίνουν στην Ελλάδα προχώρησε πολύ γρήγορα, αποδεικνύοντας ότι υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας και δίνουμε στη Θεσσαλονίκη τις υποδομές που έχει ανάγκη για να αναδειχθεί σε μητρόπολη των Βαλκανίων».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, υπογράμμισε: «Το FlyOver προσφέρει σύγχρονη και οριστική απάντηση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια. Πρόκειται για ένα απαιτητικό, τεχνικά, έργο».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα