Συνέντευξη με τον Γιάννη Καραλή, CEO της NetSteps

Μιλήσαμε για το ηλεκτρονικό εμπόριο, την εξέλιξη του marketing & την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στο Digital Commerce. - Sponsored Content
Παρασκευή, 04 Φεβρουαρίου 2022 09:02
UPD:09:23

Η εταιρεία NetSteps είναι ένα Premium eCommerce & Digital Marketing  Agency, όπως αναφέρει και το tagline της. Μέσα στα 9 χρόνια λειτουργίας της και με οδηγό τον Γιάννη Καραλή, έχει συλλέξει στην φαρέτρα συνεργασιών της όχι μόνο μεγάλα ελληνικά, αλλά και διεθνή brands, όπως GAP, Tommy Hilfiger, CalvinKlein, KIKO Milano,FunkyBuddha, Migato, Galerie de Beauté, Dust + Cream, Εκδόσεις Ψυχογιός, Primetel κ.α., αλλά και την πολύτιμη εμπειρία που έφερε η ενασχόληση με αυτά τα brands.

Από μία μικρή ομάδα 5-6 ατόμων το 2013, σε μία μεγάλη οικογένεια 50+ ατόμων που αγαπούν να εξελίσσονται και να προσθέτουν νέα ενθουσιώδη μέλη στην ομάδα της.

Ποια είναι όμως αυτή η πολύτιμη εμπειρία που έχουν αποκομίσει τα αρχικά μέλη της εταιρείας και την έχουν εμφυσήσει σε όλη την υπόλοιπη ομάδα; Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση έρχεται από τον Γιάννη Καραλή, CEO της NetSteps.

Τι σημαίνουν τα μεγάλα brands με τα οποία συνεργάζεται η NetSteps για τον επόμενο πελάτη της;

Βασικό στοιχείο στο DNA της NetSteps είναι το RnD (η έρευνα και η ανάπτυξη). Με τους πελάτες μας δουλεύουμε συνέχεια πάνω σε καινοτόμες ιδέες, με τις οποίες παράγουμε υπεραξία τόσο για τους ίδιους όσο και για τους επόμενους πελάτες που θα έρθουν μαζί μας. Η ζύμωση τόσων ετών με μεγάλα brands έχει δημιουργήσει στην ομάδα μας αυτό που λέμε “εμπειρία” - τόσο στην εξυπηρέτηση των τρεχουσών αναγκών, αλλά πολύ περισσότερο στην πρόβλεψη των επόμενων βημάτων. Θα έλεγε, λοιπόν, κανείς ότι αυτοί οι πελάτες είναι η τροφός μιας δυναμικής πηγής γνώσης, ιδεών, έρευνας και εν τέλει ανάπτυξης, από την οποία κερδίζουν όλοι πολλαπλασιαστικά.

Performance ή Content Marketing; Ποια είναι η σωστή ισορροπία ανάμεσά τους;

Αρχικά, ο digital κόσμος είχε ενθουσιαστεί με τη δυνατότητα που μας έδωσαν οι αλγόριθμοι απόδοσης των πλατφορμών του Facebook και της Google. Πράγματι, έφεραν θεαματικά αποτελέσματα, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για μικρές και μεγάλες εταιρίες ισάξια, αφού πλέον είχαν τη δυνατότητα να ακουστούν εξίσου - ανεξαρτήτως brand authority. Όμως, αυτή η εποχή είχε το χαρακτηριστικό πως η ζήτηση για ένα κομμάτι “διαδικτυακού οικοπέδου” ήταν ακόμα μικρή. Σήμερα, αυτή η ζήτηση είναι γιγάντια!

Έτσι, με τον χρόνο και την υπερπροσφορά των digital υπηρεσιών, η ομάδα μας συνειδητοποίησε πως οποιοδήποτε κυνήγι βελτιστοποιήσεων αφήνεται πια στα χέρια των υπολογιστικών εγκεφάλων. Ήδη, οι AI τεχνολογίες έχουν αναλάβει τη βελτιστοποίηση του performance και είναι νομοτελειακά βέβαιο πως θα συνεχίσουν να το κάνουν ολοένα και καλύτερα. Η ανθρώπινη προσπάθεια επομένως σε αυτό το κομμάτιβαίνει μειούμενη και γίνεται πιο τεχνική, με την προσοχή να μετατοπίζεται πλέον στην ποιότητα του πρωτότυπου περιεχομένου.

Σήμερα, ο κόσμος του digital commerce έχει ανάγκη να αναγνωρίσει την αξία του ξεχωριστού περιεχομένου, που δίχως να αναμασά τις κοινές εικαστικές φόρμες και τα βασικά διαφημιστικά λεκτικά, έρχεται πάντα πρώτο στην εκτίμηση του κοινού. Όπως και παλαιότερα με το παραδοσιακό marketing, κάθε διαφημιστική αφίσα, φυλλάδιο, κάρτα ή ταμπέλα προερχόταν από μία πρωτότυπη ιδέα και βασιζόταν σε ένα έξυπνο copy. Έτσι και σήμερα, η πραγματική διαφήμιση που εντυπώνεται στη μνήμη του κοινού είναι αυτή που επενδύει στο να εξιτάρει το μυαλό και τα μάτια του.

Επομένως, η ζυγαριά γέρνει πλέον προς το contentmarketing, αφού ήδη όλα τα μεγάλα brands επιστρέφουν σε αυτή τη λογική και είναι πια κεντρικό μέλημα της εταιρείας μας να δημιουργεί ιδιαίτερο και ξεχωριστό περιεχόμενο, που πετυχαίνει να κερδίζει διακρίσεις για την πρωτοτυπία και την απόδοσή του. Ένα πολύ δυνατό περιεχόμενο σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση των κανόνων του performancemarketing είναι ο χρυσός κανόνας της επιτυχίας.

Πελατοκεντρικότητα υπάρχει σήμερα;

Σίγουρα σε μεγαλύτερο βαθμό από τα προηγούμενα χρόνια. Και σε αυτόν τον τομέα το γρήγορο και φθηνό acquisition πελατών που διείπε αρχικά το digital commerce μέσω των πλατφορμών διαφημίσεων (facebook, google) μας έκανε να ξεχάσουμε τον πελάτη: το πως δηλαδή θα τον διατηρήσουμε, που είναι μία βασική αρχή του εμπορίου.

Εμείς επιστρέψαμε σε αυτή την αρχή κι έτσι δημιουργήσαμε την Πλατφόρμα NetSteps Commerce Intelligence (NCI), με την οποία βοηθάμε τους εμπόρους να κατανοήσουν ακόμα περισσότερο την πελατοκεντρικότητα, να τρέξουν στρατηγικές, που βασίζονται στην αξιολόγηση των καμπανιών τους όχι μόνο ως προς τον τζίρο, αλλά και ως προς την ποιότητα του πελάτη που έφεραν. Μέσα σε αυτό, με βάση την RFM ανάλυση, ομαδοποιούμε την πελατειακή βάση και απαντάμε με πραγματικά data και σε πολύ κρίσιμα ερωτήματα: ποιοι πελάτες κινδυνεύουν να χαθούν, ποιοι είναι coupon lovers, ποιοι είναι οι καλύτεροί μας πελάτες, ποια καμπάνια μου φέρνει τους καλύτερους πελάτες κ.α. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο στη φαρέτρα κάθε επιχειρηματία και ήδη το εμπιστεύονται μεγάλες εταιρείες, όπως ο Όμιλος Σαράντη, η GAP και πολλοί άλλοι.

Headless Commerce και PWA: είναι το next big thing στον κόσμο του Digital Commerce;

Σίγουρα ναι, παρόλο που δεν είναι κάτι νέο! Τα πιο μεγάλα ονόματα, όπως Google, twitter, YouTube, Instagram, Uber έχουν μεταβεί στην τεχνολογία του PWAπρο ετών. Απλά τώρα ζούμε αυτήν τη μετάβαση και στο e-Commerce, με το Alibaba που ξεκίνησε πριν 3 χρόνια και τώρα το About You και το Galerie de Beauté στην Ελλάδα.

Στη NetSteps είμαστε πολύ περήφανοι που με την υλοποίηση του PWA της Galerie de Beauté προσφέρουμε μία αξιόπιστη, γρήγορη και ιδιαιτέρως engaging εμπειρία στους χρήστες ανεξαρτήτως συσκευής. Παρόλο που το όνομά μας είναι συνδεδεμένο με το Magento, επιλέξαμε για την υλοποίηση των PWAsμία τεχνολογία που είναι πλήρως ανεξάρτητη από την πλατφόρμα του eShop, κάτι που προσφέρει τεράστια ευελιξία στους επιχειρηματίες.

Με το HeadlessCommerce το εμπόριο μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε μέσο: tablet, smartwatch, ή in-store! Η εμπειρία πλέον των χρηστών, αλλά και η ευελιξία των εμπόρων να κάνουν ηλεκτρονικό εμπόριο παντού, γρήγορα και εύκολα είναι αδιαμφισβήτητα το nextbigthing, λοιπόν!

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η ίδρυση του Findbar, στο οποίο είστε συν-ιδρυτής. Ποιο πρόβλημα έρχεται να λύσει το Findbar;

Είναι αρκετά απλό στην ουσία του: το Findbar αναλαμβάνει να βρει το προϊόν/πληροφορία που ψάχνεις μέσα στο εκάστοτε site. Αν πάτε σήμερα -ακόμα και σε μεγάλα sites- στην μπάρα αναζήτησης, θα δυσκολευτείτε πολύ (και μάλλον δεν θα τα καταφέρετε) να βρείτε αυτό που ψάχνετε. Είναι λογικό, καθώς το “search” είναι ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα,που στην πράξη το έλυσε η Google για τον παγκόσμιο ιστό. Εμείς ερχόμαστε να στοχεύσουμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να αναπτύξουμε μέσα από τεχνολογίες αιχμής αναζητήσεις υψηλής αποτελεσματικότητας. Είναι σαφές ότι στα eShops ο χρήστης δε θέλει να χάνει χρόνο ψάχνοντας από το κεντρικό μενού και ατέλειωτες σελίδες προϊόντων -θέλει να γράψει (ή να πει) “φούτερ μπλε extra large” είτε ανορθόγραφα, είτε greeklish και να δει τα αντίστοιχα προϊόντα. Αυτό είναι το Findbar και πραγματικά έρχεται να δώσει νόημα σε κάθε όρο αναζήτησης και να κάνει ανιχνεύσιμο το σύνολο του προϊοντικού καταλόγου. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα