Στα οδικά, σιδηροδρομικά και άλλα έργα υποδομών που είναι σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη με στόχο η πόλη να μετατραπεί σε «μητρόπολη» ανάπτυξης αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης. Κάνοντας και ένα «απολογισμό» για τα 2,5 χρόνια της κυβέρνησης Μητσοτάκη τόνισε ότι «έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα περίπου 8 δισ. έργα, ενώ στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μόλις 850 εκατομμύρια».
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real fm 107,1, ο υφυπουργός διαβεβαίωσε πως τα έργα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης «προχωρούν πολύ καλά». «Εμείς θα προχωρήσουμε μπροστά. Το έργο συνεχίζει σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας, παραμένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματά μας και στο τέλος του 2023 θα παραδώσουμε στους πολίτες ένα λειτουργικό μετρό».
Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες ημέρες θα παραληφθεί ο 18ος και τελευταίος συρμός, προκειμένου να ολοκληρωθεί και αυτό το σκέλος, ενώ το τελευταίο εξάμηνο γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια. Επιπλέον, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς που αφορούν στο δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή τόσο στη Βασική Γραμμή του Μετρό, καθώς και στην επέκταση προς Καλαμαριά. Επιπρόσθετα, τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον Ιδιώτη-Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
FlyOver: Έως τα τέλη του Ιανουαρίου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στον εναέριο αυτοκινητόδρομο, FlyOver, η λειτουργία του οποίου αναμένεται να δώσει οριστικά λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. «Θα είμαστε όλοι υπερήφανοι, καθώς στην Ελλάδα δεν έχουμε κατασκευάσει ακόμα τέτοιου είδους έργο» είπε. Υπενθύμισε ότι λίγο πριν το τέλος του 2021 κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για το εμβληματικό αυτό έργο και εκτίμησε ότι «έως τα τέλη του Ιανουαρίου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος ώστε και έως το τέλος του έτους να έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια».
Η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση 6ου προβλήτα
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης στην οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης καθώς και στη δημοπράτηση της σιδηροδρομικής του σύνδεσης. Ήδη, όπως είπε, κατασκευάζεται η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα «που για χρόνια ήταν προβληματική, ενώ το λιμάνι θα ενισχυθεί και με σιδηροδρομική σύνδεση που έως σήμερα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη».
«Προκηρύξαμε ήδη τον μεγάλο διαγωνισμό για το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων και ένα μεγάλο κομμάτι του αφορά τη Θεσσαλονίκη. Η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα και ο προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα αλλάξουν τα δεδομένα για όλη την πόλη» ανέφερε.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, κεντρικός στόχος είναι να γίνει η Θεσσαλονίκη κέντρο εμπορευματικών μεταφορών και τον στόχο αυτό εξυπηρετούν, η κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Τοξότες και τα έργα στον άξονα προς Ειδομένη, καθώς και η αναβάθμιση της γραμμής του Προμαχώνα.
Η σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό στο Φίλυρο
Σε ό,τι αφορά την οδική σύνδεση του νέου παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο, ο υφυπουργός είπε ότι ο διαγωνισμός για τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου έχει ξεκινήσει, σημειώνοντας ότι τις επόμενες ημέρες δημοπρατείται το έργο της βελτίωσης του υπάρχοντος δρόμου, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 13 εκατομμυρίων ευρώ. «Εκτιμούμε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε ανάδοχο, ενώ ο χρόνος κατασκευής του έργου είναι μια διετία», συμπλήρωσε.
Μάλιστα, όπως ανέφερε, το υπουργείο Υποδομών επεκτείνει την παρέμβασή του και θα προχωρήσει στη δημοπράτηση της μελέτης για την κατασκευή νέας οδικής σύνδεσης, ένα έργο που θα είναι σημαντικό για ολόκληρη την πόλη.
Παραδίδεται νωρίτερα το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα
Ο κ. Καραγιάννης εξήγγειλε ότι τα έργα στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου αναμένεται να ολοκληρωθούν 7 με 8 μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Έτσι, έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, το έργο για τη σύνδεση με τη Χαλκιδική, θα είναι στη διάθεση προς χρήση κατοίκων και επισκεπτών.
Προανήγγειλε, επιπλέον, ότι έως το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, οπότε και συνήθως σημειώνεται μεγάλη έξοδος των εκδρομέων προς τη Χαλκιδική, θα έχει παραδοθεί και το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια. «Θα έχουμε τελειώσει και με αυτή τη γάγγραινα» δήλωσε.
Έως τέλος του έτους αρχίζει η κατασκευή για Δικαστικά Μέγαρα και σχολεία
Ιδιαίτερη μνεία έκανε τέλος κ. Καραγιάννης και στα κτηριακά έργα που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη. Όπως έκανε γνωστό, στο πρώτο τρίμηνο του 2022 ο διαγωνισμός για το cluster των Δικαστικών Μεγάρων της Κεντρικής Μακεδονίας θα περάσει στη Β’ Φάση, ενώ έως το τέλος του χρόνου θα έχουν αρχίσει οι εργασίες.
Σχετικά με την κατασκευή των 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, δήλωσε: «Τα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα βρίσκονται στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Σε λίγες ημέρες αρχίζει η Β’ Φάση του διαγωνισμού, ενώ έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή τους».