Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό marketplace, το sipit.gr, έκανε ντεμπούτο στην εκπνοή του 2021, με επιδίωξη να αλλάξει την προσέγγιση απέναντι στα αλκοολούχα ποτά, «σερβίροντας» απόλαυση και εμπειρία στους καταναλωτές, αλλά και ένα διαφορετικό networking στους επαγγελματίες του κλάδου.
Το sipit.gr αποτελεί την πρώτη online πλατφόρμα στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στο αλκοόλ. Αυτή η εξειδίκευση μεταφράζεται σε μια καινοτόμα υπηρεσία που συνδέει τον καταναλωτή με τους προμηθευτές αλκοολούχων ποτών, παρέχοντας τόσο τη δυνατότητα άμεσης αποστολής μιας διευρυμένης προϊοντικής γκάμας, όσο και ένα πλούσιο περιεχόμενο που περιλαμβάνει πληροφορίες για την κατανάλωση, featured συνταγές που καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο περιστάσεων.
Από την ιδέα μέχρι την υλοποίηση
Η ιδέα της δημιουργίας του sipit βασίστηκε στο αμερικανικό μοντέλο των πλατφορμών drizly και minibar delivery, ενώ σε ό,τι αφορά την επωνυμία «sipit» είναι ένα λογοπαίγνιο μεταξύ των λέξεων sip (γουλιά) και shipping (αποστολή). Το εγχείρημα υλοποιεί μια έμπειρη ομάδα της αγοράς των αλκοολούχων ποτών που απαρτίζουν οι: Nικόλας Σμυρλάκης, εκ των δημιουργών του ελληνικού brand Roots premium spirits, Βασίλης Καλαντζής, της εταιρείας διανομής ποτών Granikal και των Three cents, Αλέξανδρος Λίγγρης, web designer και founder της Radical Elements, Ιουστίνος Σαρρής, σύμβουλος επιχειρήσεων, και, τέλος, ο Χρήστος Σπυρόπουλος, portfolio manager και συνιδιοκτήτης του wine bar Junior does wine. Μαζί τους συμπορεύονται η Χριστίνα Τσόγκα (Sommelier/Product curator) και η Ελεάνα Λινοξυλάκη (Communications Manager).
Όπως εξηγεί στη «Ν» ο Νικόλαος Σμυρλάκης, «ο καταναλωτής επιλέγει τα ποτά που επιθυμεί μέσα από μία πλειάδα επιλογών (πάνω από 2.000 προϊόντα) με πολύ πλούσιο υλικό που περιλαμβάνει προτάσεις από ειδικούς (sommelier, bartenders κ.λπ.), συνδυασμούς, εφαρμογές υπολογισμού ποσοτήτων (party calculator), συνταγές για cocktail κ.λπ. και κανονίζει παράδοση εντός μίας ώρας ή και αργότερα στο σπίτι, στο γραφείο του ή οπουδήποτε το επιθυμεί. Η επιλογή γίνεται βάσει περιοχής, ενώ εάν τα ποτά που επιθυμεί κάποιος βρίσκονται σε δύο διαφορετικές κάβες, τότε η παραγγελία θα αποσταλεί και από τις δύο».
Οι συνεργαζόμενες μέχρι στιγμής κάβες είναι: η Κάβα Νέκταρ, η Κάβα Canava και Ανθίδης στο Μαρούσι, ωστόσο το sipit προχωρά στην ένταξη και νέων συνεργατών, ενώ ήδη στο κομμάτι της διανομής εξυπηρετείται ολόκληρη η Αθήνα.
Από πλευράς επαγγελματία, όπως επισημαίνει ο κ. Σμυρλάκης, «δίνεται η δυνατότητα για αξιοποίηση ενός ακόμα καναλιού διανομής, ειδικά στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει παρουσία στο ράφι, μη διακόπτοντας όμως την παραδοσιακή εφοδιαστική αλυσίδα».
Ευκολία, ποικιλία και πληροφορία
Το βασικό τρίπτυχο του sipit.gr είναι: ευκολία, ποικιλία και πληροφορία και όπως σημειώνει ο ίδιος «σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο, αυτό συνεχώς αναβαθμίζεται, ενώ δυνητικά θα δοθούν και άλλες δυνατότητες στους καταναλωτές, όπως, για παράδειγμα, η δημιουργία wish list, κάτι αντίστοιχο με τη λίστα γάμου, ώστε οι συμμετέχοντες σε μια εκδήλωση να μπορούν να επιλέξουν από ένα συγκεκριμένο κωδικολόγιο. Κάτι σαν στοχευμένο "ρεφενέ". Παράλληλα, πέρα από την γκάμα των ποτών, στην πλατφόρμα θα ενταχθούν δυνητικά και "συνοδευτικοί" κωδικοί, όπως π.χ. συγκεκριμένα αλμυρά ή γλυκά σνακ, που μπορούν να ενισχύσουν ακόμα περαιτέρω την εμπειρία της κατανάλωσης».