Tesco: Υψηλότερες οι πωλήσεις την περίοδο των εορτών

Από την πώληση εποχικών ειδών
Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2007 09:42

ΑΥΞΗΣΗ σημείωσαν την περίοδο των εορτών οι πωλήσεις της Tesco Plc, της μεγαλύτερης βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, καθώς οι Βρετανοί έκαναν αγορές ακριβών προϊόντων και εποχιακών τροφίμων, όπως γαλοπούλες.

Τα έσοδα αυξήθηκαν 5,9%, εξαιρουμένης της βενζίνης στα καταστήματα στη Βρετανία που λειτουργούν τουλάχιστον ένα έτος της έξι εβδομάδες που έληξαν στις 6 Ιανουαρίου, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας. Κατά μέσον όρο επτά οικονομικοί αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, προέβλεπαν ότι οι πωλήσεις θα σημείωναν άνοδο 5,6%.

Οι μετοχές της Tesco σημείωσαν άνοδο 1,25 πένες, ποσοστό 0,3%, φθάνοντας στις 419,75 πένες η μία χθες στο Λονδίνο. Αναρριχήθηκαν 22% το 2006, σημειώνοντας άνοδο για τέταρτο συνεχόμενο έτος, ενώ έχουν σημειώσει υπερδιπλάσια άνοδο από τα τέλη του 2002.

Η Tesco έχει αυξήσει τα μερίδιό της στην αγορά ειδών μπακαλικής ύψους 120 δισ. λιρών της Βρετανίας με την μείωση των τιμών και την ταχύτερη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της, εκτός των τροφίμων, με υπηρεσίες, όπως αυτές των ασφαλειών. Για να προσελκύσει καταναλωτές που δαπανούν περισσότερα, η εταιρεία πρόσθεσε στα προϊόντα της οργανικά τρόφιμα και εκλεκτά κρασιά.

Επίσης, επεκτάθηκε σε χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ταϊλάνδης και της Κίνας για να αποσπάσει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Τα καταστήματα της Tesco στη Βρετανία, αποτελούν ακόμη περίπου τα 3/4 των συνολικών της πωλήσεων.

Η εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων ελέγχει το 31,4% της αγοράς μπακαλικής της Βρετανίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Taylor Nelson Sofres Plc, την εβδομάδα που πέρασε. Αυτό είναι περίπου όσο και το συνδυασμένο μερίδιο των κύριων ανταγωνιστριών της, Sainsbury και Asda της Wal-Mart Stores Inc.

Η William Morrison Supermarkets Plc, η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων της – εξαιρουμένης της βενζίνης – αυξήθηκαν 6,3% τις έξι εβδομάδες που έληξαν στις 7 Ιανουαρίου. Οι πωλήσεις της τρίτης σε μέγεθος εταιρείας σούπερ μάρκετ, Sainsbury, αυξήθηκαν 5% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης. Η εταιρεία δεν έδωσε στοιχεία για τις πωλήσεις την περίοδο των εορτών. Η Asda, που είναι η δεύτερη σε μέγεθος του κλάδου, είπε ότι οι πωλήσεις της τα Χριστούγεννα, υπερέβησαν τις προβλέψεις.

Η Tesco μείωσε τις τιμές κατά 80 εκατ. λίρες Αγγλίας (157 εκατ. δολ.) αυτόν τον μήνα για να προσελκύσει τους αγοραστές, οι οποίοι, σύμφωνα με τους αναλυτές, εκτιμάται να μειώσουν τις δαπάνες τους μετά τις εορτές. Σημειώνεται ότι στη μείωση των τιμών πώλησης προχώρησαν η Asda και η Sainsbury.

Ο Justin King, ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Sainsbury, εκτίμησε την εβδομάδα που πέρασε, ότι η αγορά ειδών μπακαλικής θα παραμείνει ανταγωνιστική φέτος, όπως ήταν και το 2006.

Η Tesco έχει περίπου 1.900 καταστήματα στη Βρετανία, που εισέπραξαν το 1/6 των χρημάτων που δαπάνησα οι Βρετανοί σε καταστήματα το 2006, σκορπώντας ανησυχία για το μερίδιο αγοράς των εταιρειών του κλάδου. Οι αρμόδιες αρχές ελέγχουν πάλι τους ισχυρισμούς ότι τα σούπερ μάρκετ εμποδίζουν τον ανταγωνισμό. Σχετική ανακοίνωση πιθανόν να γίνει μετά τις 21 Ιανουαρίου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα