Τα καινούρια αυτοκίνητα είναι σπάνια, τα μεταχειρισμένα είναι ακριβά: οι τεράστιες ελλείψεις σε ημιαγωγούς προκαλούν αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων.
Λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών, η παραγωγή έχει καταρρεύσει σχεδόν παντού. Για παράδειγμα, η Volkswagen παρήγαγε μόλις 400.000 αυτοκίνητα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ πέρυσι. Υπό κανονικές συνθήκες, η παραγωγή θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον υπερδιπλάσια.
Παρά τους χαμηλούς ρυθμούς παραγωγής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σε μεγάλο βαθμό ήρεμες. «Παρά την κρίση των microchips και τη μείωση της παραγωγής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σημειώνουν κέρδη. Επωφελούνται διπλά από την περιορισμένη προσφορά» γράφει η γερμανική Handelsblatt, προβλέποντας ότι «το 2022 θα αποδειχτεί ακριβό για όσους θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητα».
Την προηγούμενη χρονιά, τα καινούρια αυτοκίνητα ήταν σε έλλειψη σε όλον τον κόσμο, με την αγορά αυτοκινήτων να λειτουργεί σύμφωνα με τους πολύ απλούς κανόνες προσφοράς και ζήτησης. Οι περισσότεροι κατασκευαστές μπόρεσαν να αυξήσουν τις τιμές τους αρκετές φορές το περασμένο έτος - και αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί το 2022.
«Ακούγεται περίεργο, αλλά σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πιθανό να αυξήσουν τα λειτουργικά τους κέρδη σε σύγκριση με το 2019» εκτιμά ο Φρανκ Σβόπε, αναλυτής αυτοκινήτων στη Norddeutsche Landesbank, στο Ανόβερο.
Ο Γερμανός αναλυτής πιστεύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler, Toyota και Tesla θα πετύχουν εφέτος κέρδη-ρεκόρ.