Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Γεωργίου
Ναυλώσεις για τα δεξαμενόπλοια των στόλων τους εξασφαλίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, σε μία ναυλαγορά που παραμένει υποτονική, με την είσοδο του νέου χρόνου.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, το LR1 product tanker Nave Rigel (χωρητικότητας 74.673 dwt και κατασκευής 2013), το οποίο ελέγχεται από τη Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, «κλείδωσε» σε μονοετή ναύλωση, έναντι 14.500 δολαρίων ημερησίως. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, το βαπόρι βρισκόταν σε ναύλωση με λήξη τον Δεκέμβριο του 2021 και ναύλα της τάξης των 16.088 δολαρίων την ημέρα.
Παράλληλα, η ναυλομεσιτική Seasure Shipbroking σημειώνει ότι το νεότευκτο LR2 aframax Stresa (χωρητικότητας 115.000 dwt), το οποίο θα παραδοθεί το 2022, ναυλώθηκε για ένα έτος, με τα ναύλα να υπολογίζονται σε 17.000 δολάρια ημερησίως. Η Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου έχει παραγγείλει το συγκεκριμένο tanker. Σε πρόσφατο report της Intermodal αναφέρεται ότι το aframax Free Spirit (χωρητικότητας 113.091 dwt και κατασκευής 2008), το οποίο εντοπίζεται στον στόλο της NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, φέρεται να ναυλώθηκε για έξι μήνες, έναντι 15.000 δολαρίων την ημέρα.
Τέλος, η Seasure Shipbroking συνδέει την Prime Tanker του Στάθη Τοπούζογλου με συμφωνία ναύλωσης για το LR1 product tanker Lake Trout (χωρητικότητας 75.000 dwt και κατασκευής 2007). Πρόκειται για εξάμηνη ναύλωση με option ανανέωσης για έξι ακόμη μήνες, έναντι 14.250 δολαρίων ημερησίως.
Σύμφωνα με τον οίκο Fearnleys, οι μονοετείς ναυλώσεις για μοντέρνα VLCCs έκλειναν στις 23 Δεκεμβρίου στα 24.000 δολάρια ημερησίως. Στα μοντέρνα suezmaxes το αντίστοιχο ποσό είναι 17.500 δολάρια την ημέρα και στα aframaxes 19.000 δολάρια την ημέρα.