Οι πιλότοι, απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο Hamburg-Finkenwerder ακολουθώντας μια πολύ συγκεκριμένη διαδρομή, σχηματίζοντας μια καρδιά. Επρόκειτο για την τελευταία δοκιμαστική πτήση, του τελευταίου A380 που η Airbus παρέδωσε στην Emirates, πρίν κλεισει οριστικά την γραμμή παραγωγής του μοντέλου.
Ήδη πριν από τρία χρόνια η εταιρεία ανακοίνωσε ότι διακόπτει την παραγωγή του μοντέλου στο οποίο δόθηκε το προσωνύμιο Beluga λόγω ομοιότητας στο σχήμα του αεροσκάφους με φάλαινα.
«Είναι μια οδυνηρή απόφαση», είχε πει τον Φεβρουάριο του 2019 ο CEO της Airbus Τομ Έντερς.
Το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών είχε μετατοπιστεί πλέον σε ελαφρύτερα, πιο οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου σκάφη και η πανδημία επιτάχυνε ακόμη περισσότερο την κατάρρευση των μεγάλων αεροσκαφών.
Το Α380 είναι το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στην ιστορία. Στην κανονική του έκδοση μεταφέρει 545 επιβαίνοντες, αλλά με την κατάλληλη εσωτερική διαρύθμιση μπορεί να μεταφέρει έως 853 επιβάτες.Διαθέτει τέσσερις κινητήρες, το άνοιγμα των φτερών του είναι 80 μέτρα και μπορεί να απογειωθεί με φορτίο βάρους 560 τόνων.
Η πρώτη του παράδοση έγινε το 2007 στην Singapore Airlines και από τότε περίπου 250 έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής στην Τουλούζη.
Με το τελευταίο που της παρεδόθη την Πέμπτη η Emirates διαθέτει πλέον συνολικά 118 Airbus A380 στο στόλο της. Δυτικοί αερομεταφορείς, όπως η Lufthansa και η Air France που επίσης διαθέτουν κάποια Α380, έχουν αποφασίσει να τα αποσύρουν από την κυκλοφορία.
Η συναρμολόγηση ενός A380 είναι ένα τεράστιο έργο, με 1.500 εταιρείες να συμμετέχουν στην κατασκευή όλων των επιμέρους εξαρτημάτων, από τα μπουλόνια, έως τους κινητήρες. Για την κατασκευή αυτού του τελευταίου superjumbo χρειάστηκαν τέσσερα εκατομμύρια μεμονωμένα εξαρτήματα από 30 διαφορετικές χώρες.