ΑΥΞΗΣΗ αποτέλεσμα του μεριδίου της στην Volkswagen AG, σημείωσαν το τελευταίο εξάμηνο τα κέρδη της Porsche AG, της κατασκευάστριας των σπορ αυτοκινήτων 911 Carrera.
Τα καθαρά κέρδη αναρριχήθηκαν στο 1,05 δισ. ευρώ (1,36 δισ. δολ.) από 169,8 εκατ. ευρώ, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Porsche. Τα έσοδα μειώθηκαν 2,9%, στα 3,02 δισ. ευρώ.
Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της, Wendelin Wiedeking, εκτιμά ότι τα κέρδη της θα στηριχθούν, καθώς η Volkswagen η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, μειώνει το κόστος παραγωγής και θα αυξήσει τα λειτουργικά της κέρδη στα 5,1 δισ. ευρώ έως το 2008. Η συμμετοχή της Volkswagen θα εξισορροπήσει τις στάσιμες πωλήσεις για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η Porsche αναπτύσσει τετράθυρο μοντέλο και η ζήτηση για το Cayenne, μειώνεται.
Οι μετοχές της Porsche υποχώρησαν έως 13,60 ευρώ, ποσοστό 1,4%, φθάνοντας στα 996,40 ευρώ η μία και ήταν 0,5% χαμηλότερα στις 9:38 π.μ. στη Φραγκφούρτη (τοπική ώρα). Συνολικά το τελευταίο δωδεκάμηνο σημείωσαν άνοδο 60%, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να φθάνει τα 17,7 δισ. ευρώ.
Ο Wiedeking αγόρασε απροσδόκητα μετοχές της Volkswagen τον Σεπτέμβριο του 2005, καθιστώντας την Porsche, το μεγαλύτερο επενδυτή με στόχο να προστατεύσει τον μεγαλύτερο προμηθευτή της από μια πιθανή εξαγορά.
Σήμερα η Porsche θα ζητήσει από τους μετόχους κατά την διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης να εγκρίνουν πιθανή αύξηση 50% του αριθμού των μετοχών, που θα δώσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία τα απαιτούμενα κεφάλαια για δυνητικές εξαγορές.
Στις 15 Νοεμβρίου η Porsche είπε ότι το συμβουλευτικό της συμβούλιο ενέκρινε την αύξηση του μεριδίου στην Volkswagen στο 29,9% από το σημερινό 27,4%. Δεν υπάρχουν σχέδια για εξαγορά ολόκληρης της Volkswagen, είπε ο Wiedeking τον Δεκέμβριο, χωρίς να αποκλείσει την πιθανότητα μιας προσφοράς.
Η Porsche έχει δαπανήσει πλέον των 4 δισ. ευρώ αγοράζοντας μετοχές της Volkswagen. Επίσης ο Wiedeking ενδιαφέρεται για μία ακόμη θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen, αυξάνοντας τον αριθμό των αντιπροσώπων της Porsche, στους τρεις.
Τα κέρδη της Porsche τονώθηκαν από τις πωλήσεις πιο ακριβών εκδόσεων της 911, όπως και του Cayman, που βασίζεται στο μοντέλο Boxter.
Η Porsche 911 Turbo, το πιο ακριβό αυτοκίνητο της σειράς των 911, ξεκινά από 122.900 δολ. ΗΠΑ, ενώ το πιο φθηνό της, το μοντέλο Boxter, τιμάται στα 45.000 δολ. και το Cayman κοστίζει 58.900 δολ. Τα Cayenne ξεκινούν από 42.200 και φθάνουν στα 111.600 δολάρια.
Τα καθαρά κέρδη της Porsche ως μερίδιο επί των πωλήσεων είναι τα υψηλότερα στη βιομηχανία, στο 19%, με βάση τα στοιχεία της οικονομικής χρήσης που έληξε στις 31 Ιουλίου του 2006. Το αντίστοιχο ποσοστό της Toyota Motor Corp., της δεύτερης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο ήταν 7,5%, τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.