Συνάντηση με τον ομόλογό του υπουργό Συγκοινωνιών Βόλφγκανγκ Τίφενζε είχε σήμερα στο Βερολίνο ο έλληνας υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, o oποίος επέμεινε στην αποσαφήνιση ότι όλα τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυσης της ασφάλειας στις θαλάσσιες μεταφορές πρέπει να προωθηθούν σε διεθνές επίπεδο -στο επίπεδο δηλαδή της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυτιλίας (ΙΜΟ)- και όχι μόνον στα πλαίσια της Ε.Ε., προκειμένου να μην υπάρξει κύμα φυγής του ευρωπαϊκού εμπορικού στόλου -του οποίου το 60% ανήκει στην ελληνική εμπορική ναυτιλία- σε σημαίες ευκαιρίας.
Με αφορμή το ζήτημα των διπλών τοιχωμάτων στα σκάφη μεταφοράς υγρών καυσίμων ο έλληνας υπουργός κατέστησε με ένα «κλασικό» παράδειγμα σαφές γιατί η ελληνική πλευρά θεωρεί απαραίτητη την κατοχύρωση ενιαίων κανόνων σε διεθνή κλίμακα: Αν δύο πλοία πάθουν ατύχημα και ρυπάνουν τη θάλασσα - είπε - τότε ο μεν καπετάνιος του υπό ευρωπαϊκή σημαία πλοίου θα πάει φυλακή, ενώ ο καπετάνιος του υπό σημαία τρίτης χώρας πλοίου θα πληρώσει το σχετικό πρόστιμο και θα συνεχίσει προς τον προορισμό του. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις είναι σαφές πως αν ισχύουν διαφορετικοί, αυστηρότεροι, κανόνες για τα πλοία υπό ευρωπαϊκή σημαία και άλλοι ελαστικότεροι για τα πλοία με σημαία «ευκαιρίας», τότε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα δεν θα μείνει κανένα πλοίο υπό ευρωπαϊκή σημαία, πρόσθεσε ο υπουργός.
ΑΠΕ-ΜΠΕ