IOBE: Μελέτη για τη βιομηχανία και το εμπόριο ενδυμάτων

Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2007 11:45

Οι εξαγορές - συγχωνεύσεις, οι συνεργασίες μεταξύ ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων, η μεταφορά μέρους ή και όλης της παραγωγικής δραστηριότητας σε χώρες χαμηλού κόστους, η ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων στο εξωτερικό, η παραγωγή διαφοροποιημένου προϊόντος και η υιοθέτηση συστημάτων πιστοποίησης ποιότητας αποτελούν τις σημαντικότερες στρατηγικές για τις εταιρίες του κλάδου Ετοίμου Ενδύματος, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

Τα παραπάνω προκύπτουν από μελέτη του Ίδρυματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με θέμα «Βιομηχανία και Εμπόριο Έτοιμου Ενδύματος».

Ο κλάδος της ένδυσης, τόσο στην ΕΕ-15 όσο και στις ΗΠΑ, όπως επισημαίνεται στην μελέτη, διανύει μεταβατική περίοδο λόγω του έντονου αναταγωνισμού από χώρες χαμηλού κόστους εργασίας όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ κ.α.

Στο πλαίσιο αυτό, πολλές επιχειρήσεις στρέφονται στην κατασκευή ενδυμάτων υψηλής προστιθέμενης αξίας δίνοντας έμφαση στην ποιότητα των υλικών, στο σχεδιασμό και στις ανάγκες των καταναλωτών. ¶λλες προτιμούν είτε την παύση των εργασιών τους και τη μετεγκατάστασή τους προς χώρες χαμηλού κόστους εργασίας είτε την ανάθεση μέρους της παραγωγικής τους διαδικασίας σε ομοειδείς εταιρείες των χωρών αυτών.

Οι προοπτικές του κλάδου του έτοιμου ενδύματος, όπως διατυπώθηκαν από τους εκπροσώπους του που συμμετείχαν στην πρωτογενή έρευνα του ΙΟΒΕ, διαφέρουν ανάλογα με την δραστηριότητα της επιχείρησης και τη στρατηγική της. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε πως η προοπτική των εμπορικών επιχειρήσεων καθώς και των βιομηχανικών που παράγουν ενδύματα κάνοντας χρήση εταιρικών εμπορικών σημάτων και διαθέτουν εξειδικευμένο δίκτυο πωλήσεων είναι θετική. Παρ' όλα αυτά, οι εκπρόσωποί τους πιστεύουν πως ο ανταγωνισμός στον κλάδο θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια με αποτέλεσμα να διατηρηθούν στην αγορά είτε μεγάλες επιχειρήσεις που διαθέτουν υψηλή ρευστότητα κεφαλαίων και ευρύ δίκτυο πωλήσεων, είτε μικρές και ευέλικτες που στοχεύουν σε συγκεκριμένη αγορά καταναλωτικού κοινού (niche markets).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα