Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση παραχώρησης για την «Ανατολική Οδό Πελοποννήσου», τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη.
Όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου η σύμβαση θα κατατεθεί στην Βουλή και το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται από τον Μάιο.
Βάσει των προσφορών, ανάδοχος του έργου αναδείχθηκε ο Όμιλος ΜΩΡΕΑΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε., IMPREGILO SpA., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.
Βάσει της προσφοράς του αναδόχου το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,044 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο κ. Σουφλιάς επεσήμανε ακόμη ότι σήμερα υπογράφηκαν επίσης μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 30 δανειακές συμβάσεις, κάτι που σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου, ενώ σημείωσε ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων. Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 54 μήνες.
Ο υπουργός για τα διόδια
Σε ό,τι αφορά τα διόδια ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ διευκρίνισε ότι μέχρι τον προσεχή Ιούλιο δεν πρόκειται να αυξηθεί η τιμή τους, η οποία θα παραμείνει στα 2 ευρώ για τη διαδρομή Κόρινθος-Τρίπολη. Απο εκεί και πέρα, και μέχρι το 2009, τα διόδια θα αυξηθούν στα 2,5 ευρώ, αλλά θα καταβάλλονται σε δύο σταθμούς (από 1,25 και 1,25), ώστε όσοι κατευθύνονται προς Αργος-Ναύπλιο να πληρώνουν μόνο μία φορά 1,25 ευρώ.
Μετά το τέλος του 2009 το ύψος των διοδίων στη διαδρομή Κόρινθος-Τρίπολη θα ανέβει στα 4 ευρώ, με την καταβολή τους και πάλι σε δύο σταθμούς, 2 + 2 ευρώ, ούτως ώστε να ισχύσει, όπως είπε ο υπουργός, η αρχή «όσο χρησιμοποιείς τον δρόμο τόσο πληρώνεις».
Για το σύνολο της διαδρομής Κόρινθος-Καλαμάτα το κόστος των διοδίων θα φτάσει στα 7,5 με 8 ευρώ, ενώ για τη διαδρομή Κόρινθος-Σπάρτη θα είναι μικρότερο.
Το έργο
Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου ως έργο παραχώρησης έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει :
α) τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα 158 χλμ.
β) τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη 47 χλμ
Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών που, όπως σημείωσε ο κ. Σουφλιάς, αναμένεται να βελτιώσει θεαματικά τις αναπτυξιακές προοπτικές της ευρύτερης περιοχής.
Σημειώνεται ότι στο έργο περιλαμβάνονται και οι εργασίες στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα, μήκους 10 χλμ, του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη, το οποίο είχε καταστραφεί από τις κατολισθήσεις τον Φεβρουάριο του 2003.
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, το έργο Παραδείσια-Τσακώνα, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, ήδη κατασκευάζεται και ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο έργο, με νέα χάραξη στα επικίνδυνα σημεία που, μεταξύ των άλλων, θα διαθέτει 4 υπερσύγχρονες γέφυρες συνολικού μήκους 1100 μέτρων.
Παράλληλα, όπως είπε ο υπουργός, στο τελικό στάδιο είναι η υπογραφή το Μάρτιο, της σύμβασης του Οδικού ¶ξονα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, αλλά και του Οδικού ¶ξονα Κεντρικής Ελλάδας. Επιπρόσθετα τον επόμενο μήνα θα αναδειχθεί ο ανάδοχος στον οδικό άξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, για τον οποίο η κατάθεση των προσφορών έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο.