«Ναυμαχία» εν όψει των ναυτιλιακών εκθέσεων του 2022

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2021 07:10
UPD:07:10

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

«Ναυτιλιακό διπλωματικό επεισόδιο» έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες με φόντο τη διοργάνωση της γιορτής της ελληνικής ναυτιλίας, τη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, τον προσεχή Ιούνιο και την επιλογή της Informa, η οποία διοργανώνει και τα Greek Shipping Lloyds List Awards, να αναβάλει τη διοργάνωση της έκθεσης Marintec στην Κίνα και να ανακοινώσει ότι τελικά θα πραγματοποιηθεί και αυτή τον Ιούνιο του 2022. 

Ναυτιλιακοί κύκλοι στην Ελλάδα τόνισαν στη «Ν» ότι η Informa, η οποία διοργανώνει την κινεζική έκθεση μαζί με τη Shanghai Society of Naval Architects & Marine Engineers, «παραβιάζει» τον βασικό κανόνα των εκθετών, οι οποίοι φροντίζουν να μη συμπίπτουν οι ημερομηνίες των εκθέσεων που έχουν διεθνή εμβέλεια. Και με δεδομένο ότι τα Ποσειδώνια έχουν ανακοινώσει εδώ και μήνες ότι θα διοργανώσουν την έκθεση, όπως κάνουν κάθε δύο χρόνια, τον Ιούνιο του 2022, η κίνηση της Informa χρεώνεται ως «φάουλ» από την ελληνική αγορά.

Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν στη «Ν» ότι πιθανόν η απόφαση αυτή να είναι αποτέλεσμα του «χάους» που προκάλεσε στον κλάδο των εκθέσεων η πανδημία του κορονοϊού, αφού το 2020 ακυρώθηκαν όλες οι εκθέσεις, ενώ φέτος επιστρέφουν σταδιακά, αλλά με προβλήματα. Για παράδειγμα, για να ταξιδέψει κάποιος στην Κίνα αυτή την περίοδο θα πρέπει να μπει σε καραντίνα τριών εβδομάδων, κάτι που δεν ευνοεί τη διοργάνωση συνεδρίων, εξέλιξη που ενδεχομένως να οδήγησε στην απόφαση αναβολής της κινεζικής ναυτιλιακής έκθεσης που αρχικά ήταν προγραμματισμένο να γίνει μέσα στον Δεκέμβριο στη Σαγκάη.

Οι πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι οι συνομιλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στους διοργανωτές των δύο εκθέσεων δεν έχουν βγάλει κάποιο θετικό αποτέλεσμα, γεγονός που στην πορεία μπορεί να πλήξει αμφότερες, αφού οι εκθέτες στην πορεία θα χρειαστεί να επιλέξουν σε ποια από τις δύο διοργανώσεις θα συμμετέχουν (ακόμα περισσότερο αν δεν αλλάξει η πολιτική της καραντίνας στην Κίνα).

Σημειώνεται ότι τα Ποσειδώνια του 2020 ακυρώθηκαν, όπως και το σύνολο των εκθέσεων, λόγω της πανδημίας, και τόσο η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα όσο και η διεθνής ναυτιλία έχουν εκδηλώσει εμπράκτως την πρόθεσή τους να επιστρέψουν δυναμικά. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία έχει καλυφτεί το 87% της χωρητικότητας της έκθεσης.

Η έκθεση

Εκτός από σημείο συνάντησης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας με το σύνολο του ελληνικού εφοπλισμού, ο οποίος ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, τα Ποσειδώνια αποτελούν και μια έκθεση που δημιουργεί τζίρο ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία. Σύμφωνα με μετρήσεις των διοργανωτών, ο τζίρος αυτός δημιουργείται από δαπάνες των εκθετών για να στήσουν περίπτερα στην έκθεση, από τις συναντήσεις που διοργανώνονται μέσα και έξω από την έκθεση, τις εταιρικές εκδηλώσεις που είναι εκατοντάδες, από τη διαμονή στα ξενοδοχεία και φυσικά από την κατανάλωση στα εστιατόρια. Σύμφωνα με στοιχεία της Oxford Economics του 2019, σε παγκόσμια κλίμακα κάθε εκθέτης δαπανά 25.600 ευρώ ή 3.343 ευρώ ανά τ.μ.

Στην έκθεση Ποσειδώνια συμμετέχουν 3.600 εκθέτες και 4.500 επισκέπτες, καθώς και περισσότεροι από 1.500 συνεργάτες των εκθετών. Η μέση διάρκεια παραμονής των εκθετών στην Αθήνα είναι επτά ημέρες και των επισκεπτών τέσσερις. Επιπλέον, μετά το τέλος των Ποσειδωνίων, μεγάλος είναι ο αριθμός των επισκεπτών της έκθεσης από το εξωτερικό που επιλέγουν να κάνουν ολιγοήμερες διακοπές στη χώρα μας. 

Παρέμβαση του ΝΕΕ

Η είδηση της μετάθεσης της ημερομηνίας διεξαγωγής της έκθεσης Marintec China την ίδια περίοδο που θα γίνουν και τα Ποσειδώνια προκάλεσε την αντίδραση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», σε επιστολή του προς τους διοργανωτές των Ποσειδωνίων ο πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Πατέρας δηλώνει έκπληκτος από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, σημειώνοντας ότι οτιδήποτε «ενοχλεί την έκθεση και κατ’ επέκταση και τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας, δεν είναι ευπρόσδεκτο». Ο ίδιος, επίσης, σημειώνει ότι δεν πιστεύει ότι η Informa, η οποία έχει στενές σχέσεις με την ελληνική ναυτιλία, θα έκανε κάτι που θα υπονόμευε τον θεσμό της ελληνικής έκθεσης, η οποία έχει ιστορία 50 ετών.   



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα