Στην τελική ευθεία εισέρχεται ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο οδικός άξονας Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα ή αλλιώς «Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου», με την ανάδειξη του αναδόχου του έργου. Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο Όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» με μεγαλύτερες πληρωμές προς το Δημόσιο και χρόνους κατασκευής κατά 6 έως 8 μήνες μικρότερους στα κρίσιμα τμήματα Κορίνθου-Πατρών και Πατρών – Πύργου, όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Στον όμιλο «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» συμμετέχουν οι εταιρίες: VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ-ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH και ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ. Η σύμβαση του έργου, εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, αναμένεται να υπογραφεί έως τις αρχές Μαΐου.
Όπως είπε ο κ. Σουλφιάς, βάσει της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 2,098 δισ. ευρώ και το συνολικό κόστος στα 2,7 δισ. ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο υπουργός χαρακτήρισε το έργο της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου «έργο μαμούθ» τόσο από πλευράς κόστους, όσο και από πλευράς δυσκολίας. Χαρακτηριστικά όπως επεσήμανε, ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου -Αντιρρίου μαζί. Από τεχνικής πλευράς πρόκειται για ένα έργο 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7χλμ θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ είναι υφιστάμενα τμήματα που θα βελτιωθούν και θα συμπληρωθούν.
Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σημείωσε ο κ. Σουφλιάς. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, αλλά ελικά, ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα.