Αρκετά χρόνια μετράει η κόντρα του Έλον Μασκ με τον Τζέιμι Ντάιμον της JPMorgan Chase & Co, όπως αποκαλύπτει σε εκτενές ρεπορτάζ η Wall Street Journal. .
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της αμερικανικής εφημερίδας για την επέκτασή τους η Tesla και οι άλλες εταιρείες του Μασκ επιλέγουν σταθερά να καταφύγουν για χρηματοδότηση ή συμβουλευτικές υπηρεσίες σε άλλες τράπεζες και αποφεύγουν με κάθε τρόπο να ζητήσουν τη συνεργασία του επενδυτικού κολοσσού που διοικεί ο Ντάιμον. Και τούτο γιατί ενώ οι δύο πλευρές έχουν προσπαθήσει ανά καιρούς με συναντήσεις τους να λύσουν τους διαφορές τους, καταλήγουν κάθε φορά να προκαλούν εντονότερο εκνευρισμό και περισσότερα αγκθια στις σχέσεις τους, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.
Ένα από τα αγκάθια έγινε γνωστό την περασμένη εβδομάδα όταν η JPMorgan μήνυσε την Tesla, υποστηρίζοντας ότι της χρωστάει 162 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για ένα ποσό πολύ μικρό για τα μεγέθη της επενδυτικής τράπεζας και η υπόθεση στην οποία στηρίζεται η απαίτηση είναι μία που εκείνες που οι χρηματοπιστωτικοί κολοσσοί αποφεύγουν να οδηγούν στη Δικαιοσύνη, όπως σχολιάζει η WSJ. Ωστόσο η επιλογή της JPMorgan να κινηθεί νομικά είναι αποκαλυπτική των προθέσεων του Ντάιμον έναντι του Μασκ.
«Έχουμε προσφέρει στην Tesla πολλαπλές ευκαιρίες να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις της. Δυστυχώς δεν το έκανε και μας ανάγκασε να κινηθούμε νομικά» ανέφερε η JPMorgan σε ανακοίνωσή της. «Εάν η JPM δεν αποσύρει την αγωγή, θα τους δώσω αξιολόγηση μόνο ένα αστέρι στο Yelp. Αυτή είναι η τελευταία μου προειδοποίηση!» απάντησε με γερές δόσεις ειρωνείας ο Μασκ, κληθείς από τη WSJ να σχολιάσει τη στάση της τράπεζας.
Η Tesla είναι μία από τις πρώτες επιχειρήσεις που παγκοσμίως που εξασφάλισαν κεφαλαιοποίηση άνω του 1 τρισ. δολ. και μεταξύ εκείνων για τις οποίες το μέλλον διαγράφεται λαμπρό, χάρη και στην ταχεία στροφή στην ηλεκτροκίνηση και την πράσινη οικονομία. Είναι δηλαδή ακριβώς η εταιρεία που θα ήθελε να διεκδικήσει για πελάτη κάθε τράπεζα της Wall Street. Ωστόσο ένας από τους παράγοντες που δυσκολεύουν μάλλον τα πράγματα για εξομάλυνση των σχέσεων, πόσο μάλλον για συνεργασία είναι ότι οι Ντάιμον και Μασκ είναι πολύ ισχυρές προσωπικότητες. Διαθέτοντας επιρροή πολύ πέραν των εταιρειών τους και των κλάδων τους, και οι δύο δεν αποφεύγουν τις δημόσιες ανταιπραθέσεις, ούτε τα καυστικά σχόλια για αντιπάλους, επικριτές ακόμη και ρυθμιστικές αρχές. Και ενώ ο Ντάιμον έχει κάποιες φορές δηλώσει ότι έχει μετανιώσει για παρορμητικά σχόλια, ο Μασκ σπάνια απολογείται για τέτοια θέματα.
Κάπως έτσι οι τραπεζίτες της JPMorgan δεν έχουν πραγματοποιήσει καμία συναλλαγή εκ μέρους της Tesla τουλάχιστον από το 2016. Ακόμη και πριν από το έτος αυτό όμως η συνεργασία ήταν πολύ περιορισμένη. Όταν η JPMorgan συμμετείχε ως ανάδοχος στην αρχική δημόσια εγγραφή της Tesla το 2010 ήταν πίσω από τις Goldman Sachs και Morgan Stanley. Το ίδιο ισχύει και για τις εκδόσεις μετοχών που ακολούθησαν. Συνολικά την τελευταία δεκαετία η JPMorgan έχει λάβει προμήθεια 15 εκατ. δολαρίων για τέτοιου είδους συναλλαγές από την Tesla, ενώ στο ίδιο διάστημα η Goldman έχει εξασφαλίσει προμήθειες 90 εκατ. δολαρίων σύμφωνα με τη Dealogic.
Όσον αφορά στα προσωπικά δάνεια που έχει λάβει ο Έλον Μασκ, αυτά έχου χορηγηθεί από τις Morgan Stanley, Goldman και Bank of America.
naftemporiki.gr