Οριστικά τέλος στις ασφαλιστικές Εγνατία και Le Monde

Μάχη για το πελατολόγιο των 350.000 ασφαλισμένων
Τρίτη, 06 Φεβρουαρίου 2007 09:12
UPD:14:16

ΠΑΡΕΛΘΟΝ αποτελούν για την ασφαλιστική αγορά οι Εγνατία και Le Monde, μετά τη χθεσινή - επεισοδιακή εισήγηση της Επιτροπής Ιδιωτικής Ασφάλισης περί ανάκλησης των αδειών λειτουργίας τους και την αποδοχή αυτής από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Γιάννη Παπαθανασίου.

Αμέσως μετά τις σχετικές ανακοινώσεις η αγορά κυριολεκτικά πήρε... φωτιά, με τις δραστηριοποιούμενες εταιρείες στον κλάδο Αυτοκινήτου να επιδιώκουν να θέσουν υπό τον έλεγχό τους το πελατολόγιο των Εγνατία και Le Monde.

Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι, ήδη τις τελευταίες εβδομάδες αρκετές δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι στις δύο εταιρείες ανανέωσαν τις συμβάσεις τους σε άλλες -χαμηλού κόστους- ασφαλιστικές, ενώ γνωστοί ασφαλιστικοί όμιλοι είχαν εδώ και μέρες προετοιμαστεί με προτάσεις και προσφορές, τις οποίες υπέβαλαν χθες σε συνεργάτες των Εγνατία και Le Monde για τη μεταφορά της παραγωγής τους.

Οι ανακοινώσεις

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, η άδεια της Εγνατίας ανακλήθηκε λόγω του ότι δεν καταβλήθηκε ποσό ύψους 15 εκατ. ευρώ στο οποίο ανέρχονταν οι διαφορές του ελέγχου για το περιθώριο φερεγγυότητας και το τεχνικό απόθεμα χρήσης 2005 και της Le Monde λόγω του ότι δεν καταβλήθηκε ποσό ύψους 5 εκατ. ευρώ στο οποίο ανέρχονταν ανάλογες διαφορές που προέκυψαν από τους τελευταίους ελέγχους.

Οι αποφάσεις που υφυπουργού προβλέπουν την οριστική ανάκληση της άδειας σύστασης και λειτουργίας σε όλους της κλάδους ασφαλιστικής των δύο εταιρειών, την υπαγωγή στο επικουρικό κεφάλαιο του συνόλου των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων από ασφαλιστικές συμβάσεις, τη διενέργεια ασφαλιστικής εκκαθάρισης και τον ορισμό επόπτη ασφαλιστικής εκκαθάρισης.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για τις πιο... βαριές ανακλήσεις στις οποίες προχώρησε μέχρι σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης, δεδομένου ότι η Εγνατία διέθετε χαρτοφυλάκιο που αριθμούσε 278.086 ασφαλισμένα αυτοκίνητα και η Le Monde 72.865 αυτοκίνητα. Ο μεγάλος αυτός όγκος ασφαλισμένων οχημάτων αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τα χρέη του Επικουρικού Κεφαλαίου, το οποίο θα κληθεί να καλύψει τις υποχρεώσεις των ασφαλισμένων στις δύο εταιρείες.

Σύμφωνα με υπολογισμούς τους οποίους κάνουν στελέχη της αγοράς, δεν αποκλείεται το ύψος των αποζημιώσεων με τις οποίες θα επιβαρυνθεί το Επικουρικό Κεφάλαιο να πλησιάσει και τα 200 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι για την Αργοναυτική, που διέθετε περίπου το 1/4 του χαρτοφυλακίου των Εγνατία και Le Monde, το Επικουρικό θα κληθεί να καταβάλλει περίπου 50 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ιδιωτικής Ασφάλισης, πηγές της «Ν» ανέφεραν ότι η τύχη της Εγνατίας κρίθηκε από τα πρώτα κιόλας λεπτά της συνεδρίασης και ότι για τη Le Monde εκπρόσωποί της άσκησαν πιέσεις ώστε η συνεδρίαση να παραμείνει ανοικτή έως και τις 2:00 το μεσημέρι, καθ' ότι όπως υποστήριζαν ο όμιλος Citadel θα κατέθετε το ποσό των 5 εκατ. ευρώ κυριολεκτικά στο... παρά πέντε. Κάτι ανάλογο όμως δεν συνέβη, οπότε τα μέλη της Επιτροπής εισηγήθηκαν τελικά την ανάκληση της άδειας λειτουργίας και της Le Monde.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γιάννης Παπαθανασίου, αμέσως μετά την υπογραφή των δύο αποφάσεων δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «το υπουργείο έδωσε στις δύο ασφαλιστικές εταιρείες το αναγκαίο χρονικό περιθώριο προκειμένου να καταβάλλουν τα απαραίτητα κεφάλαια και να αποκτήσουν το πιστοποιητικό φερεγγυότητας. Το χρονικό περιθώριο εξαντλήθηκε και παρά τις δημόσιες υποσχέσεις που έδωσαν, τα κεφάλαια ουδέποτε καταβλήθηκαν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαθανασίου.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΣΟΥΛΟΣ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα