«Επεσαν» οι υπογραφές για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Δ. Σιούφας: Iστορική στιγμή
Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2007 15:20
UPD:17:42

ΑΠΟΛΥΤΩΣ θετικά ήταν τα αποτελέσματα της τριμερούς συνάντησης των αντιπροσωπειών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρωσίας για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφας μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή.

Όπως είπε ο κ. Σιούφας, οι τρεις αντιπροσωπείες κατέληξαν σε συμφωνία και ήδη οι επικεφαλής τους, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης Νίκος Στεφάνου, ο υφυπουργός Βιομηχανίας και Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Αντρέι Ντεμέντιεφ και ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας Καλίν Ρογκάτσεφ, μονόγραψαν το κείμενο της Διακρατικής Συμφωνίας.

«Ένα όραμα 14 ετών γίνεται πλέον πραγματικότητα», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης, Νίκος Στεφάνου. «Απομένει να γίνει πολλή δουλειά ακόμη, από όλους μας. Πρέπει, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, να συσταθεί η Διεθνής Εταιρεία του Έργου και να καταρτιστούν οι συμφωνίες διέλευσης μεταξύ της Διεθνούς Εταιρείας και των δύο χωρών που διατρέχει ο Αγωγός. Της Βουλγαρίας και της Ελλάδας», πρόσθεσε.

Ο κ. Στεφάνου επισήμανε ακόμη ότι, εάν εργαστούμε με τους ρυθμούς των τελευταίων πέντε μηνών, τότε η κατασκευή του πετρελαιαγωγού μπορεί να ξεκινήσει εντός του 2008 και να ολοκληρωθεί το αργότερο το 2011.

Στην Αθήνα η υπογραφή της Διακρατικής Συμφωνίας

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης, ύστερα από πρόταση της ελληνικής πλευράς, συμφωνήθηκε η υπογραφή της Διακρατικής Συμφωνίας να γίνει στην Αθήνα, στις αρχές του Μαρτίου 2007.

«Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή και για μια εθνική επιτυχία. Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που ξεκίνησε ως ιδέα το 1993, από τον Νίκο Γρηγοριάδη του Ομίλου Λάτση, όταν Πρωθυπουργός της Χώρας ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, αποτελεί ένα έργο σταθμό, όχι μόνο για τη συνεργασία των τριών χωρών, αλλά και για την τροφοδοσία των διεθνών αγορών με πετρέλαια της Μαύρης Θάλασσας», δήλωσε ο κ. Σιούφας.

Η σημασία του για τη χώρα μας είναι προφανής, συνέχισε ο υπουργός. «Με τη σημερινή συμφωνία, ανοίγει, ύστερα από 14 χρόνια, ο δρόμος για την κατασκευή του έργου που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των στενών του Βοσπόρου, αποτελώντας συμπληρωματική οδό διέλευσης προς αυτά. Γεγονός με σημαντικές θετικές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις για την ευρύτερη περιοχή».

Κύρια χαρακτηριστικά του έργου

- Μήκος: 288 χλμ. από το λιμάνι του Μπουργκάς στη Βουλγαρία, έως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. 127 χλμ., επί ελληνικού εδάφους και 161 χλμ. επί βουλγαρικού εδάφους.

- Διάμετρος: 36’’

- Δυναμικότητα: 35 εκατ. τόνοι πετρελαίου ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης σε 50 εκατ. τόνους ετησίως.

- Προϋπολογισμός έργου: (σε τιμές 2005 και σύμφωνα με εκτιμήσεις) 950 εκατ. -1 δις € για αγωγό δυναμικότητας 35 εκατ. τόνων ετησίως.

- Λιμενικές Εγκαταστάσεις: Αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας 650.000 κ.μ. στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και 450.000 κ.μ. στο Μπουργκάς.

- Συνολική Διαδρομή Μεταφερόμενου πετρελαίου: Από το ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα, στο λιμάνι του Μπουργκάς κι από εκεί στην Αλεξανδρούπολη μέσω του πετρελαιαγωγού.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα