Στο 2,7% ο πληθωρισμός Ιανουαρίου

Πέμπτη, 08 Φεβρουαρίου 2007 12:11
UPD:12:13

ΑΥΞΗΣΗ κατά 2,7% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Ιανουαρίου 2007, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2006 έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2006 προς το 2005.

Όπως ανακοίνωσε η EΣΥΕ, o Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιανουάριο 2007, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο 2006, παρουσίασε μείωση 0,3% έναντι μείωσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 06 – Ιανουαρίου 07, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 05 – Ιανουαρίου 06, παρουσίασε αύξηση 3,2% έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Σύγκριση Ιανουαρίου 2007 με Δεκέμβριο 2006

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,3% το μήνα Ιανουάριο 2007 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω μείωσης των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των δημοτικών τελών, των τιμών των ενοικίων κατοικιών και των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

γ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

δ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), καθώς και από την επαναφορά μέρους του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του ελαιολάδου.

β) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φαγητού εκτός οικίας.

Σύγκριση Ιανουαρίου 2007, με Ιανουάριο 2006

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,7% το μήνα Ιανουάριο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,4% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων.

β) Κατά 10,7% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων.

γ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα είδη καθαρισμού, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 2,9% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

η) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

θ) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά γραφικά, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των

ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

ια) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα).

ιβ) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα