ΑΥΞΗΣΗ 12% σημείωσαν το 2006 τα κέρδη της μεγαλύτερης εταιρείας καλλυντικών στον κόσμο, L'Oreal SA, καθώς προχώρησε στην πώληση περισσότερων καλλυντικών Lancome και αρωμάτων Armani Code.
Τα καθαρά της κέρδη αναρριχήθηκαν στο 1,83 δισ. ευρώ (2,4 δισ. δολ.) από 1,64 δισ. ευρώ το 2005, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας, χαμηλότερα όμως των προβλέψεων των 27 αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg και εκτιμούσαν ότι αυτά θα διαμορφωθούν στο 1,85 δισ. ευρώ.
Η L'Oreal με έδρα το Παρίσι, αύξησε τη διαφήμιση των καλύτερων σε πωλήσεις αρωμάτων της και προϊόντων περιποίησης μαλλιών από τον Οκτώβριο για να περιορίσει τη μείωση στις ΗΠΑ, όπου οι συγχωνεύσεις πολυκαταστημάτων πέρυσι, οδήγησαν στο κλείσιμο καταστημάτων και έβλαψαν τα έσοδα το τέταρτο τρίμηνο. Επίσης, ο ανώτατος εκτελεστικός της διευθυντής, Jean-Paul Agon, επεκτείνει την αλυσίδα Body Shop της εταιρείας στην Κίνα και τη Βραζιλία.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8,7% φθάνοντας στα 15,79 δισ. ευρώ. Η εταιρεία πρότεινε την αύξηση του μερίσματος κατά 18%, στο 1,18 ευρώ ανά μετοχή.
Οι μετοχές της L'Oreal υποχώρησαν 1,75 ευρώ, ποσοστό 2,1%, φθάνοντας στα 79,90 ευρώ η μία σήμερα στις 8:30 π.μ. στο Παρίσι, τοπική ώρα, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να διαμορφωθεί στα 52,2 δισ. ευρώ.
Πριν από τη σημερινή διαπραγμάτευση και μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο οι μετοχές της σημείωσαν άνοδο 20%, έχοντας την τέταρτη μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ των επτά μετοχών των εταιρειών που απαρτίζουν τον Bloomberg World Cosmetics/Personal Care Index, ο οποίος σημείωσε άνοδο 17% την περίοδο. Οι μετοχές της, τον μήνα που πέρασε, σημείωσαν άνοδο περίπου 7%, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε τις πωλήσεις του τετάρτου τριμήνου, οι οποίες διαμορφώθηκαν υψηλότερα των προβλέψεων των οικονομικών αναλυτών.
Το τέταρτο τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν 10%, φθάνοντας στα 4,15 δισ. ευρώ. Για το σύνολο της χρήσης οι πωλήσεις των ακριβών καλλυντικών της εταιρείας σημείωσαν άνοδο 5,3%, μετά τη ζήτηση του αρώματος Armani Code, ενώ οι πωλήσεις των αντιρυτιδικών προϊόντων, Normaderm Nuit της Vichy, αυξήθηκαν 14,4%.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις καταναλωτικών ειδών αυξήθηκαν 5,4% αποτέλεσμα της ζήτησης για τις κρέμες σώματος Garnier Nutrisse και προϊόντων περιποίησης μαλλιών, ενώ τα έσοδα από τις σειρές προϊόντων που πωλούνται στα κομμωτήρια, αυξήθηκαν 3,2%, σύμφωνα με την εταιρεία.
Οι πωλήσεις της στην Ανατολική Ευρώπη αναρριχήθηκαν 25%, την κυριότερη γεωγραφική περιοχή της εταιρείας. Στη Βόρειο Αμερική οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 2,2%. Οι πωλήσεις στην Ασία αυξήθηκαν 7,4%, ενώ στη Λατινική Αμερική αναρριχήθηκαν κατά 19%. Στην Δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις της L'Oreal αυξήθηκαν κατά 3,7%.
Η L'Oreal αυξάνει τα joint-ventures με τις εταιρείες μόδας, όπως τις ιταλικές Diesel SpA και Giorgio Armani SpA. Η γαλλική εταιρεία παρουσίασε τον μήνα που πέρασε, μία νέα κρέμα προσώπου, την Crema Nera, από οψιδιανό (ηφαιστειογενές υαλώδες πέτρωμα με στιλπνό μαύρο χρώμα) σε συνεργασία με την Armani. Η Crema Nera θα πωλείται 350 ευρώ και θα ανταγωνίζεται την ακριβή κρέμα προσώπου Crème de la Mer.