Ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας εξήγησε ότι προτιμούσε την εισαγωγή ελέγχου καυσίμου παρά τη μείωση φόρων. Μπροστά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων, η κυβέρνηση εξακολουθεί να αναζητά ένα «απλό» μέτρο. Αναμένεται να παρουσιαστεί από τον πρωθυπουργό Ζαν Καστέξ μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας.
Εν τω μεταξύ, ο Μπρουνό Λε Μερ έχει ήδη δώσει προβάδισμα αυτή την Τετάρτη το απόγευμα. Σε συνέντευξή του στο BFMTV, ο Υπουργός Οικονομίας έγειρε τη ζυγαριά προς τον έλεγχο καυσίμων που θεωρεί ότι είναι «η πιο δίκαιη και αποδοτική λύση από περιβαλλοντική άποψη».
Πάγωμα τιμών; Χαμηλότεροι φόροι; Έλεγχος καυσίμων; Για τον Γάλλο υπουργό των Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ που απαριθμούσε τις διάφορες επιλογές που μελέτησε η κυβέρνηση, είναι η τρίτη που έχει τις χάρες του.
Το κουπόνι καυσίμου είναι «η πιο δίκαιη και αποδοτική λύση από περιβαλλοντική άποψη», σχολίασε ο υπουργός Οικονομίας στο BFMTV. Ενώ εφαρμόζεται ήδη σε ορισμένες κοινότητες, όπως το Hauts-de-France, ο έλεγχος καυσίμων δημιουργεί προβλήματα ως προς το όριο (από ποιο επίπεδο εισοδήματος μπορούμε να το αγγίξουμε;) Και το κράτος δεν διαθέτει βασικά δεδομένα για άτομα που κατέχουν όχημα ή ζουν μακριά από τον τόπο εργασίας τους.
Στο Hauts-de-France, αυτό το μέτρο ισχύει από το 2016. Η περιοχή προσφέρει έτσι 20 ευρώ το μήνα σε υπαλλήλους που αμείβονται με έως και διπλάσιο κατώτατο μισθό και εργάζονται πάνω από 20 χιλιόμετρα από το σπίτι τους. Οι έκτακτοι εργαζόμενοι επωφελούνται από αυτό εάν εργάζονται για περισσότερο από ένα μήνα στον ίδιο χώρο, καθώς μπορούν να υποβάλουν αίτηση και μαθητευόμενοι, αλλά για χαμηλότερο ποσό, που υπολογίζεται στα 15 ευρώ.
Αυτή η λύση είναι πιο περίπλοκη στην εφαρμογή, αναγνωρίζει ο Υπουργός Οικονομίας, αλλά θα ήταν λιγότερο δαπανηρή μακροπρόθεσμα για τα δημόσια οικονομικά. Ο Μπρουνό Λε Μερ είναι αντίθετος με τη μείωση των φόρων, την οποία περιγράφει ως «εύκολη λύση».
«Εάν μειώσετε τους φόρους κατά 10 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, δεν φαντάζομαι ότι μια άλλη πλειοψηφία ή η πλειοψηφία μας το 2023 θα τους αυξήσει. Για 10 χρόνια δεν θα ξοδέψετε 10 δισεκατομμύρια, αλλά είναι 100 δισεκατομμύρια ευρώ.»
naftemporiki.gr με πληροφορίες από BFMTV, ici.fr, Le Parisien