Αύξηση των λειτουργικών εξόδων καταγράφηκε στη ναυτιλιακή βιομηχανία το 2020, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Moore Greece. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της, που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία, συμπεραίνει ότι η σχέση μεταξύ λειτουργικών εξόδων και μεγέθους του στόλου δεν είναι γραμμική. Παράλληλα, το μέγεθος του στόλου φαίνεται ότι διαδραματίζει έναν ρόλο στη διακύμανση των λειτουργικών εξόδων, με τους μεγαλύτερους στόλους να επιτυγχάνουν τη χαμηλότερη ετήσια αύξηση σε λειτουργικά έξοδα.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος, διότι μέσα σε τρία χρόνια τα στοιχεία μας έχουν εμπλουτιστεί και είμαστε σε θέση να συμπεριλαμβάνουμε τον παράγοντα του χρόνου στα κριτήρια αναζήτησης. Έτσι είμαστε σε θέση να πραγματοποιούμε νέες παρατηρήσεις με βάση τα δεδομένα, οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά των λειτουργικών εξόδων» δήλωσε ο Κώστας Κωνσταντίνου, Moore Global’ s maritime leader και διευθύνων σύμβουλος της Moore Greece.
Ξηρό φορτίο
Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα για το 2020 παρουσίασαν οριακή αύξηση σε όλες τις κατηγορίες στον dry bulk κλάδο. Η αύξηση κυμαίνεται από 1% έως 3% στις διάφορες κατηγορίες πλοίων και προέρχεται κυρίως από τα αυξημένα έξοδα πληρώματος, λόγω των δυσκολιών που αντιμετώπισαν το 2020 στα ταξίδια και τον επαναπατρισμό των ναυτικών, λόγω περιορισμών της πανδημίας που επιβλήθηκαν σε όλον τον κόσμο. Τα διοικητικά έξοδα παρουσιάζονται επίσης αυξημένα το 2020, ενώ σημειώθηκε μείωση στα έξοδα επισκευής και συντήρησης.
Υγρό φορτίο
Για τα λειτουργικά έξοδα των δεξαμενόπλοιων, η Moore Greece σημειώνει ότι η κίνησή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με το είδος των δεξαμενόπλοιων. Συγκεκριμένα, τα δεξαμενόπλοια Aframax ανέφεραν σχεδόν το ίδιο επίπεδο λειτουργικών εξόδων με το προηγούμενο έτος, ενώ τα Handy, Pamanax και Suezmax ανέφεραν μείωση 2% έως 3%. Τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC από την άλλη παρουσίασαν αυξημένα λειτουργικά έξοδα.