Β. Κικίλιας: Χτίζεται πλεόνασμα στην ελληνική οικονομία από τον τουρισμό

Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2021 12:45
UPD:12:46

«Η ανάπτυξη το 2022 και η ευημερία της μέσης ελληνικής οικογένειας περνούν από τον ελληνικό τουρισμό, από το τουριστικό προϊόν. Περιμένουμε πλέον το μεγάλο κομμάτι της τουριστικής δραστηριότητας να ξεκινήσει από την 1η Απριλίου» δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.

Μιλώντας στον «ΣΚΑΪ», σημείωσε πως «είναι εμφανές ότι μιλάμε για δημιουργία θέσεων εργασίας, για το μεγάλες επενδύσεις που απορρέουν από το RRF - 320 εκατομμύρια για επενδύσεις στον τουρισμό - είτε από τον ιδιωτικό τομέα και τη μόχλευση από εγχώριες και εξωχώριες επενδύσεις, για τα έργα υποδομής τα οποία γίνονται περιφερειακά στον τουρισμό και εμπλέκουν το υπουργείο Ανάπτυξης, το υπουργείο Περιβάλλοντος, το υπουργείο Εσωτερικών, τους δυο βαθμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το υπουργείο Οικονομικών που έχει τον αιγιαλό.

Όλα αυτά περιστρέφονται γύρω από την κύρια πηγή εσόδων μας και μάλιστα όχι στον αυτόματο πιλότο, αλλά με πολύ καλά νούμερα, έτσι όπως φαίνεται ακόμα και για το Σεπτέμβριο του 2021» επισήμανε.

«Να είμαστε έτοιμοι από τον Μάρτιο του 2022»

«Έχουμε 110,5% αύξηση στις αφίξεις από το εξωτερικό τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Ήδη μας ζητούν οι tour operators και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να επεκτείνουμε τη σεζόν για προορισμούς με ήπιο κλίμα, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, τα νησιά του Ιονίου, αλλά και το city-break πλέον, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου.

Ζητούν, και είναι μία παρότρυνσή μου στον ξενοδοχειακό κλάδο, να είμαστε έτοιμοι από τον Μάρτιο του 2022 στο 100%, όχι να ζεσταίνουμε τις μηχανές, αλλά να έχουμε τη δυνατότητα να φέρουμε κόσμο» υπογράμμισε.

Κατά τον κ. Κικίλια, ο τρόπος με τον οποίο η Ελλάδα χειρίστηκε την πανδημία και ειδικά στο ξεκίνημά της, «με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, τη σοβαρότητα με την οποία λειτούργησε η ελληνική κυβέρνηση και το Εθνικό Σύστημα Υγείας, το πρόγραμμα εμβολιασμού, έφεραν θετική δημοσιότητα από έξω προς τα μέσα. Την είχαμε ανάγκη μετά από πολλά-πολλά χρόνια. Και πιστώθηκαν, φυσικά, στην ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, που είναι ο τουρισμός».

Ο υπουργός Τουρισμού υπενθύμισε πως «ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην περσινή σεζόν βγήκε και είπε 14 Μαΐου ανοίγουμε, αυτοί είναι οι κανόνες, αυτά είναι τα πρωτόκολλα και δεν αλλάζει αυτό. Το πιστωθήκαμε ως χώρα στο τουριστικό μας προϊόν για το 2021 και το ότι μείναμε και το 2020 πέντε μήνες ανοιχτοί, όταν οι υπόλοιπες μεσογειακές χώρες ήταν κλειστές ως προς τον τουρισμό. Και εμείς κάναμε έναν υπολογισμένο σχεδιασμό τού πώς θα στηρίξουμε υγειονομικά τα νησιά μας και τους τουριστικούς προορισμούς, έτσι ώστε να έρθουν επισκέπτες.

Πέτυχε, λοιπόν, αυτό και βλέπετε ότι με σοβαρότητα, με πρόγραμμα και με στρατηγικές κινήσεις χτίζεται προσθετικά πλεόνασμα στην ελληνική οικονομία από τον τουρισμό» τόνισε ο Βασίλης Κικίλιας.

«Θα στηρίξουμε τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας και το city break»

Σημείωσε, πάντως, πως οι μεγάλοι αστικοί προορισμοί, το city-break, τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, δοκιμάστηκαν από την κρίση του κορωνοϊού αυτά τα δύο χρόνια.

«Είμαστε υποχρεωμένοι ως ελληνική κυβέρνηση να στηρίξουμε αυτή τη δραστηριότητα, μαζί με τους δήμους και τις περιφέρειες, δημιουργώντας περιεχόμενο για αυτούς τους τρεις μήνες που σε θεωρητικό επίπεδο ήταν λιγότερο διαφημισμένοι για τη χώρα» είπε και προανήγγειλε καμπάνια με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, σε συνεργασία με τη Marketing Greece, και με τις περιφέρειες και τους δήμους για αυτούς τους τρεις μήνες, «φωτίζοντας το city-break».

Όπως συμπλήρωσε, «ζητούν οι ξένοι tour operators και τα γραφεία και ψηφιακά πλέον να συμβληθούν και να έρθουν στην Ελλάδα. Άρα, λοιπόν, σπάει στη μέση η καμπάνια και ξεκινάμε μέσα στον χειμώνα, για να μετρήσουμε και ποια μπορεί να είναι τα έσοδα δυνητικά από αυτό το κομμάτι. Είτε μιλάμε για γαστρονομικό τουρισμό, είτε για οινοτουρισμό, είτε για θρησκευτικό τουρισμό, είτε για city break, είτε για αθλητικό τουρισμό σε μεγάλα events, όπως είναι ο μαραθώνιος, για παράδειγμα, που μπορεί να φέρουν κόσμο, για τις γαλλικές σχολικές διακοπές που είναι 8 εβδομάδες μέσα τον χειμώνα, για το σύνολο του Σεπτεμβρίου που ήταν ο μήνας που ταξιδεύουν οι Ισραηλινοί.

Θέλουμε να κάνουμε συμφωνίες με την EasyJet, τη Jet2 και τους tour operators από την Αγγλία, για να έρθουν εδώ νωρίτερα, με Γερμανούς και Αυστριακούς λίγο αργότερα και μετά με τις ανατολικές χώρες.

Θα κυνηγήσουμε λυσσαλέα τη δυνατότητα που έχουμε κι αυτή είναι η εντολή που έχω: να αγωνιστώ, να τρέξω και να οργανώσω πράγματα για όλους αυτούς οι οποίοι ζορίστηκαν, δυσκολεύτηκαν και δοκιμάστηκαν μέσα στην κρίση.

Αυτό το προϊόν πρέπει να ξαναγυρίσει ως πλεόνασμα και ως πηγή εσόδων στη μέση ελληνική οικογένεια. Αυτή είναι η στόχευση της κυβέρνησης κι αυτό προσπαθούμε να υλοποιήσουμε. Η δουλειά ενός υπουργού Τουρισμού δεν είναι το καλοκαίρι, είναι τον χειμώνα» τόνισε ο κ. Κικίλιας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα