Παγκόσμια πρώτη για τη χρήση συνθετικού φυσικού αερίου, ως καύσιμο πλοίου. Το containership ElbBLUE, απέπλευσε από το λιμάνι του Έλβα στο Brunsbüttel, στη Γερμανία, έχοντας στις δεξαμενές του 20 τόνους SNG (συνθετικό φυσικό αέριο) το οποίο παρήχθη σε μονάδα παραγωγής ενέργειας της εταιρείας kiwi AG, με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σε ποσοστό 100%.
Το πλοίο πραγματοποιεί το δοκιμαστικό του ταξίδι χρησιμοποιώντας ένα μείγμα καυσίμων για την πρόωσή του, που αποτελείται από 20 τόνους υγροποιημένου SNG και 20 τόνους συμβατικού LNG. Το πλοίο που έχει ρότα για Αγία Πετρούπολη αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 56 τόνους εκπομπών άνθρακα από ότι αν χρησιμοποιούσε αποκλειστικά LNG.
Ένα από τα ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να λειτουργήσουν τα «πράσινα» καύσιμα, όπως επισημαίνουν στην «Ν» στελέχη της ναυτιλίας, είναι και η δυνατότητα να παραχθούν από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες στη ξηρά ή στη θάλασσα.
Η ναυτιλιακή εταιρεία που διαχειρίζεται το πλοίο, σχεδιάζει το συγκεκριμένο βήμα, εδώ και πολλά χρόνια. Το 2017 πραγματοποιήθηκαν μετασκευές για τη μετατροπή του κινητήρα της MAN Energy Solutions του πλοίου σε διπλού καυσίμου, προκειμένου να μπορεί να καταναλώνει και LNG. Εφόσον το δοκιμαστικό ταξίδι του ElbBlue στεφθεί με επιτυχία, η χρήση του υγροποιημένου SNG σε κινητήρες διπλού καυσίμου θα αποτελέσει μια ακόμη ισχυρή εναλλακτική για τα πλοία, προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα στη πορεία για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας», δήλωσε ο Stefan Eefting, αντιπρόεδρος MAN PrimeServ.
«Στη μείωση ή ακόμη και στην εξάλειψη των εκπομπών από την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, τα συνθετικά καύσιμα και οι μετασκευές των κινητήρων θα διαδραμματίσουν καθοριστικό ρόλο. Ενώ μια μετασκευή μειώνει άμεσα τα επίπεδα εκπομπών ενός πλοίου, συνθετικά καύσιμα όπως το SNG μπορούν να του επιτρέψουν να λειτουργεί ακόμα και σε ποσοστό 100% κλιματικά-ουδέτερα».